Tématem bakalářské práce je čtenářství jako součást trávení volného času u žáků víceletých gymnázií. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. V teoretické práci je vymezena terminologie a teoretická východiska z oblasti čtenářství, trávení volného času a vybraných vývojových charakteristik adolescentů. Praktická část obsahuje prezentaci výsledků získaných dat z kvantitativního výzkumu, který byl realizován pomocí dotazníkového šetření. Hlavním cílem výzkumného šetření je zachytit jev čtenářství jako součást volného času u žáků víceletých gymnázií.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is reading as a part of spending free time with pupils of mul-ti-year grammar schools. The thesis is divided into the theoretical and practical part. The theoretical work defines the terminology and theoretical basis of reading, leisure and selected developmental characteristics of adolescents. The practical part contains a presentation of the results of the obtained data from quantitative research, which was realized by means of a questionnaire survey. The main aim of the research is to capture the phenomenon of reading as a part of leisure time of pupils of grammar schools.
reading, leisure time, adolescence, pupils, multi-year grammar schools
Rozsah průvodní práce
63 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je čtenářství jako součást trávení volného času u žáků víceletých gymnázií. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. V teoretické práci je vymezena terminologie a teoretická východiska z oblasti čtenářství, trávení volného času a vybraných vývojových charakteristik adolescentů. Praktická část obsahuje prezentaci výsledků získaných dat z kvantitativního výzkumu, který byl realizován pomocí dotazníkového šetření. Hlavním cílem výzkumného šetření je zachytit jev čtenářství jako součást volného času u žáků víceletých gymnázií.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is reading as a part of spending free time with pupils of mul-ti-year grammar schools. The thesis is divided into the theoretical and practical part. The theoretical work defines the terminology and theoretical basis of reading, leisure and selected developmental characteristics of adolescents. The practical part contains a presentation of the results of the obtained data from quantitative research, which was realized by means of a questionnaire survey. The main aim of the research is to capture the phenomenon of reading as a part of leisure time of pupils of grammar schools.
reading, leisure time, adolescence, pupils, multi-year grammar schools
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti čtenářství, trávení volného času a vybraných vývojových charakteristik dětí staršího školního věku.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti čtenářství, trávení volného času a vybraných vývojových charakteristik dětí staršího školního věku.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČEŇKOVÁ, Jana. Vývoj literatury pro děti a mládež a její žánrové struktury: adaptace mýtů, pohádek a pověstí, autorská pohádka, poezie, próza a komiks pro děti a mládež. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-095-X.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: Zásady kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80- 247-1369-4.
MANGUEL, Alberto. Dějiny čtení. Brno: Host, 2007. ISBN 978-80-7294-231-2.
PÁVKOVÁ, Jiřina a kol. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
PRÁZOVÁ, Irena, Kateřina HOMOLOVÁ, Hana LANDOVÁ a Vít RICHTER. České děti jako čtenáři. Brno: Host, 2014. ISBN 978-80-7491-492-8.
Seznam doporučené literatury
ČEŇKOVÁ, Jana. Vývoj literatury pro děti a mládež a její žánrové struktury: adaptace mýtů, pohádek a pověstí, autorská pohádka, poezie, próza a komiks pro děti a mládež. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-095-X.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: Zásady kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80- 247-1369-4.
MANGUEL, Alberto. Dějiny čtení. Brno: Host, 2007. ISBN 978-80-7294-231-2.
PÁVKOVÁ, Jiřina a kol. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
PRÁZOVÁ, Irena, Kateřina HOMOLOVÁ, Hana LANDOVÁ a Vít RICHTER. České děti jako čtenáři. Brno: Host, 2014. ISBN 978-80-7491-492-8.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka uvedla motiv k volbě tématu, následně se zaměřila na popis teoretických východisek. Dále hovořila o praktické části práce a uvedla výzkumnou strategii. Studentka uvedla výzkumné otázky a výzkumné cíle, také představila hypotézy. Následně prezentovala výsledky výzkumného šetření. Studentka odpovídala na otázky z posudků, odpovídala na vyhodnocování a ověřování hypotéz. Studentka byla k obhajobě adekvátně připravená.