Bakalářská práce se zabývá mediální gramotností středoškoláků ve Zlínském kraji. Teoretická část vymezuje základní pojmy z oblasti médií, masových médií, masové komunikace a konkrétní druhy masových médií. Dále se zabývá vlivy a účinky médií. Závěr teoretické části se zaměřuje na mediální gramotnost a mediální výchovu. V praktické části jsou uvedeny výsledky dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the media literacy of high school students in the region of Zlín. The theoretical part defines the basic concepts in a field of media, mass media, mass communication and specific types of mass media. It also deals with the influences and effects of the media. The conclusion of the theoretical part presents the results of a questionnaire survey.
Klíčová slova
média, masová média, mediální gramotnost, mediální výchova, vliv médií, mládež
Klíčová slova v angličtině
media, mass media, media literacy, media education, media influence, youth
Rozsah průvodní práce
60 s. (67 537)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá mediální gramotností středoškoláků ve Zlínském kraji. Teoretická část vymezuje základní pojmy z oblasti médií, masových médií, masové komunikace a konkrétní druhy masových médií. Dále se zabývá vlivy a účinky médií. Závěr teoretické části se zaměřuje na mediální gramotnost a mediální výchovu. V praktické části jsou uvedeny výsledky dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the media literacy of high school students in the region of Zlín. The theoretical part defines the basic concepts in a field of media, mass media, mass communication and specific types of mass media. It also deals with the influences and effects of the media. The conclusion of the theoretical part presents the results of a questionnaire survey.
Klíčová slova
média, masová média, mediální gramotnost, mediální výchova, vliv médií, mládež
Klíčová slova v angličtině
media, mass media, media literacy, media education, media influence, youth
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti médií, mediální gramotnosti a mediální výchovy.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníků.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti médií, mediální gramotnosti a mediální výchovy.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníků.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BROKLOVÁ, Zdeňka. Média tvořivě: pro 2. stupeň ZŠ a střední školy : mediální tvorba, mediální výchova,využití médií ve výuce, technické dovednosti. Kladno: AISIS, 2008. ISBN 978-80-904071-1-4.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
JIRÁK, Jan a Barbora KOPPLOVÁ. Média a společnost. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-287-4.
JIRÁK, Jan a Radim WOLÁK. Mediální gramotnost: nový rozměr vzdělávání. Praha: Radioservis, 2007. ISBN 978-80-86212-58-6.
MIČIENKA, Marek a Jan JIRÁK. Základy mediální výchovy. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-315-4.
Seznam doporučené literatury
BROKLOVÁ, Zdeňka. Média tvořivě: pro 2. stupeň ZŠ a střední školy : mediální tvorba, mediální výchova,využití médií ve výuce, technické dovednosti. Kladno: AISIS, 2008. ISBN 978-80-904071-1-4.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
JIRÁK, Jan a Barbora KOPPLOVÁ. Média a společnost. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-287-4.
JIRÁK, Jan a Radim WOLÁK. Mediální gramotnost: nový rozměr vzdělávání. Praha: Radioservis, 2007. ISBN 978-80-86212-58-6.
MIČIENKA, Marek a Jan JIRÁK. Základy mediální výchovy. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-315-4.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zdůvodnila volbu tématu, náseldně se zaměřila na popis teoretických východisek. Studentka se dále zaměřila na prezentaci výzkumné části, uvedla výzkumnou strategii a zaměřila se na prezentaci výsledků výzkumného šetření. Studentka zodpověděla otázky z posudků a otázky členů komise, kteří se vyjadřovali k interpretaci výsledků výzkumného šetření.