Bakalářská práce je zaměřena na Rizikové chování mladistvých v nízkoprahovém zařízení. Teoretickou část tvoří tři kapitoly. První kapitola je věnována rizikovému chování. Druhá kapitola vymezuje období adolescence. Třetí kapitola se zaměřuje na nízkoprahové zařízení pro děti a mládež. Praktická část je zaměřena na nízkoprahové zařízení pro děti a mládež. V této části se zabýváme samotným rizikovým chováním klientů, kteří zařízení navštěvují a jeho následným řešením ze strany pracovníků.
Annotation in English
This Bachelor's thesis aims at risky behaviour of youth in low-threshold institutions. The theoretical part consists of three chapters. Chapter One devotes to risky behaviour. Chapter Two defines the adolescence period. Chapter Three targets low-threshold facilities for children and youth. The practical part focuses on low-threshold facilities for children and youth. That part deals with clients' risky behaviour itself, who attend such a facility, and workers' action to resolve.
Keywords
rizikové chování, agrese, návykové látky, záškoláctví, šikana, hráčství, prevence, adolescence, nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, sociální pracovník, terénní pracovník
Keywords in English
risky behaviour, aggression, addictive substances, truancy, bullying, gambling, prevention, adolescence, low-threshold facility for children and youth, social worker, streetworker
Length of the covering note
74
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce je zaměřena na Rizikové chování mladistvých v nízkoprahovém zařízení. Teoretickou část tvoří tři kapitoly. První kapitola je věnována rizikovému chování. Druhá kapitola vymezuje období adolescence. Třetí kapitola se zaměřuje na nízkoprahové zařízení pro děti a mládež. Praktická část je zaměřena na nízkoprahové zařízení pro děti a mládež. V této části se zabýváme samotným rizikovým chováním klientů, kteří zařízení navštěvují a jeho následným řešením ze strany pracovníků.
Annotation in English
This Bachelor's thesis aims at risky behaviour of youth in low-threshold institutions. The theoretical part consists of three chapters. Chapter One devotes to risky behaviour. Chapter Two defines the adolescence period. Chapter Three targets low-threshold facilities for children and youth. The practical part focuses on low-threshold facilities for children and youth. That part deals with clients' risky behaviour itself, who attend such a facility, and workers' action to resolve.
Keywords
rizikové chování, agrese, návykové látky, záškoláctví, šikana, hráčství, prevence, adolescence, nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, sociální pracovník, terénní pracovník
Keywords in English
risky behaviour, aggression, addictive substances, truancy, bullying, gambling, prevention, adolescence, low-threshold facility for children and youth, social worker, streetworker
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti rizikového chování, sociálních služeb pro mladistvé a osobnosti sociálního pracovníka.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti rizikového chování, sociálních služeb pro mladistvé a osobnosti sociálního pracovníka.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Recommended resources
MATOUŠEK, Oldřich. Slovník sociální práce. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1154-9.
FISCHER, Slavomír a ŠKODA, Jiří. Sociální patologie, Závažné sociálně patologické jevy, příčiny, prevence, možnosti řešení. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5046-0.
MACHOVÁ, Jitka a KUBÁTOVÁ, Dagmar. Výchova ke zdraví. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5351-5.
MATOUŠEK, Oldřich. Základy sociální práce. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0211-0.
ŠVAŘÍČEK, Roman a ŠEĎOVÁ, Klára. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
Recommended resources
MATOUŠEK, Oldřich. Slovník sociální práce. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1154-9.
FISCHER, Slavomír a ŠKODA, Jiří. Sociální patologie, Závažné sociálně patologické jevy, příčiny, prevence, možnosti řešení. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5046-0.
MACHOVÁ, Jitka a KUBÁTOVÁ, Dagmar. Výchova ke zdraví. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5351-5.
MATOUŠEK, Oldřich. Základy sociální práce. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0211-0.
ŠVAŘÍČEK, Roman a ŠEĎOVÁ, Klára. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka zdůvodnila volbu tématu, následně popsala obsah teoretické části práce. Studentka popsala také rizikové chování a byla vyzvána k prezentaci praktické části práce. Studentka popsala kvalitativní výzkum, metodu sběru dat, výzkumný soubor a analýzu a interpretaci dat. Následně se zaměřila na prezentaci výsledků výzkumného šetření. Studentka popsala paradigmatický model. Studentka zodpověděla otázky z posudků a otázky členů komise. Metody mohla studentka definovat jasněji a přehledněji. Studentka měla k dispozici přepsané rozhovory.