Bakalářská práce se věnuje rozvoji cestovního ruchu města Zlína s odkazem podnikatele Tomáše Bati.
Hlavním záměrem je příprava návrhů k rozvoji cestovního ruchu v oblasti města Zlína. K tomuto tématu je přistupováno s přihlédnutím k odkazu osobnosti Tomáše Bati a jeho vlivu na kulturní a ekonomický rozvoj této lokality. V rámci práce je využívána mimo jiné metoda SWOT analýzy a marketingové strategie cestovního ruchu.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the development of tourism in the city of Zlín with the legacy of the entrepreneur Tomas Bata.
The main purpose is to prepare proposals for the development of tourism in the city of Zlín. This topic is approached taking into account the legacy of the personality of Tomas Bata and his influence on the cultural and economic development of this locality. The thesis applies, among other things, the method of SWOT analysis and marketing strategies of tourism.
Klíčová slova
cestovní ruch, Zlín, Tomáš Baťa, rozvoj, obchodní společnost, marketing, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
tourism, Zlín, Tomáš Baťa, development, company, marketing, SWOT analysis
Rozsah průvodní práce
72 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje rozvoji cestovního ruchu města Zlína s odkazem podnikatele Tomáše Bati.
Hlavním záměrem je příprava návrhů k rozvoji cestovního ruchu v oblasti města Zlína. K tomuto tématu je přistupováno s přihlédnutím k odkazu osobnosti Tomáše Bati a jeho vlivu na kulturní a ekonomický rozvoj této lokality. V rámci práce je využívána mimo jiné metoda SWOT analýzy a marketingové strategie cestovního ruchu.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the development of tourism in the city of Zlín with the legacy of the entrepreneur Tomas Bata.
The main purpose is to prepare proposals for the development of tourism in the city of Zlín. This topic is approached taking into account the legacy of the personality of Tomas Bata and his influence on the cultural and economic development of this locality. The thesis applies, among other things, the method of SWOT analysis and marketing strategies of tourism.
Klíčová slova
cestovní ruch, Zlín, Tomáš Baťa, rozvoj, obchodní společnost, marketing, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
tourism, Zlín, Tomáš Baťa, development, company, marketing, SWOT analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte kritickou literární rešerši z oblasti cestovního ruchu.
II. Praktická část
Charakterizujte rozvoj Zlína od dob Tomáše Bati po současnost.
Popište současný stav návštěvnosti ve Zlíně.
Navrhněte další možnosti rozvoje dané oblasti s důrazem na odkaz Tomáše Bati.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte kritickou literární rešerši z oblasti cestovního ruchu.
II. Praktická část
Charakterizujte rozvoj Zlína od dob Tomáše Bati po současnost.
Popište současný stav návštěvnosti ve Zlíně.
Navrhněte další možnosti rozvoje dané oblasti s důrazem na odkaz Tomáše Bati.
Závěr
Seznam doporučené literatury
VAJČNEROVÁ, Ida a Kateřina RYGLOVÁ. Management kvality služeb v cestovním ruchu: jak zvýšit kvalitu služeb a spokojenost zákazníků. 1. vyd. Praha: Grada, 2017, 186 s. ISBN 9788024750217.
HODÁČ, František Xaver, Jan HERMAN a Zdeněk POKLUDA. Tomáš Baťa: život a práce hospodářského buditele. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2015, 525 s. ISBN 9788074545245.
ZÁVODNÁ, Lucie Sára. Udržitelný cestovní ruch: principy, certifikace a měření. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 107 s. ISBN 9788024445762.
CEKOTA, Antonín. Geniální podnikatel Tomáš Baťa. 3. vyd. Zlín: Nadace Tomáše Bati, 2016, 352 s. ISBN 9788090589650.
NELSON, Velvet. An introduction to the geography of tourism. Second edition. Lanham: Rowman & Littlefield, 2017, 359 s. ISBN 9781442271081.
Seznam doporučené literatury
VAJČNEROVÁ, Ida a Kateřina RYGLOVÁ. Management kvality služeb v cestovním ruchu: jak zvýšit kvalitu služeb a spokojenost zákazníků. 1. vyd. Praha: Grada, 2017, 186 s. ISBN 9788024750217.
HODÁČ, František Xaver, Jan HERMAN a Zdeněk POKLUDA. Tomáš Baťa: život a práce hospodářského buditele. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2015, 525 s. ISBN 9788074545245.
ZÁVODNÁ, Lucie Sára. Udržitelný cestovní ruch: principy, certifikace a měření. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 107 s. ISBN 9788024445762.
CEKOTA, Antonín. Geniální podnikatel Tomáš Baťa. 3. vyd. Zlín: Nadace Tomáše Bati, 2016, 352 s. ISBN 9788090589650.
NELSON, Velvet. An introduction to the geography of tourism. Second edition. Lanham: Rowman & Littlefield, 2017, 359 s. ISBN 9781442271081.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. et Ing. Monika Koutná - 19 bodů: Jaké myšlenky Tomáše Bati považujete za přenositelné v době a platné i nyní? Zodpovězeno zcela.
Oponent práce: doc. Ing. Josef Kubík, CSc. - 20 bodů: Proč jste se vzhledem k vámi zvolenému cíli práce nevěnoval i jiným oblastem Zlínského regionu, kde Tomáš Baťa také působil? Mám tím na mysli např. Otrokovice a Napajedla? Zodpovězeno zcela. Jak si představujete praktickou realizaci vámi uvedené příležitosti týkající se zlepšení komunikační infrastruktury? Zodpovězeno zcela.
Mgr. Eva Kolářová, Ph.D.: Uvádíte, že by měl být zřízen účet, kam by lidé posílali finanční příspěvky. Jak si představujete realizaci? Zodpovězeno zcela.