Tato bakalářská práce se zabývá analýzou marketingové komunikace minipivovaru Záhlinice. Cílem práce je analyzovat současnou marketingovou komunikaci společnosti a na základě analýz a zhodnocení současného stavu navrhnout zlepšení marketingové komunikace minipivovaru. Návrh na vylepšení by měl vést k větší efektivnosti prodeje a zvýšení povědomí o značce. Práce se skládá ze dvou částí. V teoretické části jsou zpracovány poznatky z literárních zdrojů o historii pivovarnictví, marketingové komunikaci, marketingovém plánování, marketingových cílech, marketingové strategii a analýzy, mezi které patří SWOT analýza, PESTEL analýza a Porterova analýza pěti konkurenčních sil. V teoretické části se práce zmiňuje také o marketingovém mixu. Praktická část se věnuje představení a charakteristice minipivovaru Záhlinice, analýzou marketingového mixu, současné marketingové komunikace, SWOT analýzou, PESTEL analýzou a Porterovou analýzou pěti konkurenčních sil. Na základě těchto analýz, bylo navrhnuté doporučení ke zlepšení marketingové a komunikační strategie společnosti do budoucna. Navržené doporučení byla podrobena nákladové, časové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with analysis of marketing communication of microbrewery Záhlinice. The aim of the work is to analyze the current marketing communication of the company and on the basis of analyzes and evalutions, propose improvements to the marketing communication of the microbrewery. The proposal for improvement should lead to grater sales efficiency and increase the brand awareness. Thesis consists of two parts. The theoretical part uses knowledge gained from literature sources about the history of brewing, marketing communication, marketing planning, marketing goals, marketing strategy and analysis including SWOT analysis, PESTEL analysis and Porter's analysis of five competitive forces. In the theoretical part, the thesis also focuses on the marketing mix. The practical is devoted to the introduction and characteristics of the microbrewery Záhlinice, analysis of the marketing mix, current marketing communication, SWOT analysis, PESTEL analysis and Porter's analysis of five competitive forces. On the basis of individual analyzes, the shortcomings of the brewery were identified and recommendations were subsequently proposed to improve the company's marketing and communication strategy for the future. In conclusion, the proposed recommendations were subjected to cost, time and risk analysis.
brewing, marketing communication, SWOT analysis, PESTEL analysis, microbrewery, marketing mix, cost, time and risk analysis.
Rozsah průvodní práce
79 s. (101 136 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou marketingové komunikace minipivovaru Záhlinice. Cílem práce je analyzovat současnou marketingovou komunikaci společnosti a na základě analýz a zhodnocení současného stavu navrhnout zlepšení marketingové komunikace minipivovaru. Návrh na vylepšení by měl vést k větší efektivnosti prodeje a zvýšení povědomí o značce. Práce se skládá ze dvou částí. V teoretické části jsou zpracovány poznatky z literárních zdrojů o historii pivovarnictví, marketingové komunikaci, marketingovém plánování, marketingových cílech, marketingové strategii a analýzy, mezi které patří SWOT analýza, PESTEL analýza a Porterova analýza pěti konkurenčních sil. V teoretické části se práce zmiňuje také o marketingovém mixu. Praktická část se věnuje představení a charakteristice minipivovaru Záhlinice, analýzou marketingového mixu, současné marketingové komunikace, SWOT analýzou, PESTEL analýzou a Porterovou analýzou pěti konkurenčních sil. Na základě těchto analýz, bylo navrhnuté doporučení ke zlepšení marketingové a komunikační strategie společnosti do budoucna. Navržené doporučení byla podrobena nákladové, časové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with analysis of marketing communication of microbrewery Záhlinice. The aim of the work is to analyze the current marketing communication of the company and on the basis of analyzes and evalutions, propose improvements to the marketing communication of the microbrewery. The proposal for improvement should lead to grater sales efficiency and increase the brand awareness. Thesis consists of two parts. The theoretical part uses knowledge gained from literature sources about the history of brewing, marketing communication, marketing planning, marketing goals, marketing strategy and analysis including SWOT analysis, PESTEL analysis and Porter's analysis of five competitive forces. In the theoretical part, the thesis also focuses on the marketing mix. The practical is devoted to the introduction and characteristics of the microbrewery Záhlinice, analysis of the marketing mix, current marketing communication, SWOT analysis, PESTEL analysis and Porter's analysis of five competitive forces. On the basis of individual analyzes, the shortcomings of the brewery were identified and recommendations were subsequently proposed to improve the company's marketing and communication strategy for the future. In conclusion, the proposed recommendations were subjected to cost, time and risk analysis.
brewing, marketing communication, SWOT analysis, PESTEL analysis, microbrewery, marketing mix, cost, time and risk analysis.
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky k marketingové komunikaci se zaměřením na minipivovar.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav marketingové komunikace minipivovaru Záhlinice.
Vypracujte doporučení ke zlepšení marketingové komunikace minipivovaru Záhlinice.
Doporučení podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky k marketingové komunikaci se zaměřením na minipivovar.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav marketingové komunikace minipivovaru Záhlinice.
Vypracujte doporučení ke zlepšení marketingové komunikace minipivovaru Záhlinice.
Doporučení podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 255 s. ISBN 9788024742083.
KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2012, 262 s. ISBN 9788074080609.
PAULOVČÁKOVÁ, Lucie. Marketing: přístup k marketingovému řízení. 1. vyd. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2015, 288 s. ISBN 9788074521171.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s. ISBN 9788024736228.
SMITH, P. R. a Ze ZOOK. Marketing communications: integrating offline and online with social media. 5th ed. London: Kogan Page, 2011, 483 s. ISBN 9780749461935.
Seznam doporučené literatury
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 255 s. ISBN 9788024742083.
KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2012, 262 s. ISBN 9788074080609.
PAULOVČÁKOVÁ, Lucie. Marketing: přístup k marketingovému řízení. 1. vyd. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2015, 288 s. ISBN 9788074521171.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s. ISBN 9788024736228.
SMITH, P. R. a Ze ZOOK. Marketing communications: integrating offline and online with social media. 5th ed. London: Kogan Page, 2011, 483 s. ISBN 9780749461935.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Vratislav Kozák, Ph.D. - 29 bodů: Považujete za správné, že minipivovar Záhlinice nenabízí piva typu IPA, APA nebo ALE? Zodpovězeno zcela. Vyplatí se pro tento minipivovar vlastní výroba nealkoholického piva? Jaký způsobem byste zjišťovala jeho tržní potenciál? Zodpovězeno zcela.
Oponent práce: Ing. Janka Vydrová, Ph.D. - 12 bodů: Představila jste návrhy organizaci? Budou některé z nich realizovány? Zodpovězeno zcela.
Mgr. Eva Kolářová, Ph.D.: Uvádíte, že do ceny piva vstupují daně. Můžete říci které? Zodpovězeno zcela. Ing. Karel Slinták, Ph.D.: Proč jste si zvolila právě toto téma? Zodpovězeno zcela. Vy jste řekla, že pivovar volí přímou distribuci - jak své produkty prodává? Zodpovězeno zcela. Jak je to s etiketou, resp. tvarem láhve? Neuvažovala jste o změně designu? Zodpovězeno zcela.