Cílem této bakalářské práce je sestavení podnikatelského plánu kavárny s názvem Stardust. Kavárna je zaměřená převážně na splnění poptávky studentů středních a vysokých škol v okolí. Kavárna bude tudíž nabízet kromě klasického sortimentu i cigarety. Tato práce obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje základy podnikání, dále se zaměřuje na podnikatelské prostředí, druhy podniků a druhy analýz použitých v podnikatelském plánu. Teoretická část tak slouží jako základ pro vypracování praktické části. Praktická část se zaměřuje na konkrétní podnikatelský záměr pomocí poznatků získaných v teoretické části. Praktická část byla také postavena na výsledcích marketingového mixu a analýz PEST, Porter a SWOT. Ve finančním plánu byly zpracovány tří varianty vývoje a podle výsledků optimistické a realistické verze byl podnik zhodnocen jako slibný.
Anotace v angličtině
Aim of this bachelor thesis is to compile a business plan for a café called Stardust. The café is mainly focused on meeting the demand of high school and college students in the vicinity. The café will, therefore, offer cigarettes in addition to the usual assortment. The thesis has a theoretical and practical part. The theoretical part describes the basics of entrepreneurship, then focuses on the business environment, types of businesses, and types of analyses used in the business plan. The plan, therefore, servers as a foundation for the drawing up of the practical part. The practical part focuses on a specific business plan by using findings acquired in the theoretical part. The practical part was also drawn up based on the results of the marketing mix and PEST, Porter, and SWOT analyses. Three variants were drawn up in the financial plan and based on the results of the optimistic and realistic version; the business was evaluated as promising.
Klíčová slova
podnikatelský plán, kavárna, podnikání, realizovatelnost, finanční plán, analýza trhu
Klíčová slova v angličtině
business plan, café, entrepreneurship, feasibility, financial plan, market analysis
Rozsah průvodní práce
66 s. (96 810 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Cílem této bakalářské práce je sestavení podnikatelského plánu kavárny s názvem Stardust. Kavárna je zaměřená převážně na splnění poptávky studentů středních a vysokých škol v okolí. Kavárna bude tudíž nabízet kromě klasického sortimentu i cigarety. Tato práce obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje základy podnikání, dále se zaměřuje na podnikatelské prostředí, druhy podniků a druhy analýz použitých v podnikatelském plánu. Teoretická část tak slouží jako základ pro vypracování praktické části. Praktická část se zaměřuje na konkrétní podnikatelský záměr pomocí poznatků získaných v teoretické části. Praktická část byla také postavena na výsledcích marketingového mixu a analýz PEST, Porter a SWOT. Ve finančním plánu byly zpracovány tří varianty vývoje a podle výsledků optimistické a realistické verze byl podnik zhodnocen jako slibný.
Anotace v angličtině
Aim of this bachelor thesis is to compile a business plan for a café called Stardust. The café is mainly focused on meeting the demand of high school and college students in the vicinity. The café will, therefore, offer cigarettes in addition to the usual assortment. The thesis has a theoretical and practical part. The theoretical part describes the basics of entrepreneurship, then focuses on the business environment, types of businesses, and types of analyses used in the business plan. The plan, therefore, servers as a foundation for the drawing up of the practical part. The practical part focuses on a specific business plan by using findings acquired in the theoretical part. The practical part was also drawn up based on the results of the marketing mix and PEST, Porter, and SWOT analyses. Three variants were drawn up in the financial plan and based on the results of the optimistic and realistic version; the business was evaluated as promising.
Klíčová slova
podnikatelský plán, kavárna, podnikání, realizovatelnost, finanční plán, analýza trhu
Klíčová slova v angličtině
business plan, café, entrepreneurship, feasibility, financial plan, market analysis
Červený, Radim. 2014. Business plán: Krok za krokem. Prague: C. H. Beck.
Finch, Brian. 2010. How to Write a Business Plan. London: Kogan Page.
McKeever, Mike. P. 2012. How to Write a Business Plan. Berkeley: Nolo.
Synek, Miroslav, and Eva Kislingerová. 2015. Podniková ekonomika. Prague: C. H. Beck
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
mapy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Give more information about your "own informal survey" that you mentioned in the introduction of your thesis (form of survey /on-line or interview "face to face"/, types of questions, sample of respondents).
What was the question in your interview?
You described the sale of cigarettes as one of competitive advantages of your café. Have you analysed the reasons why other cafés in Zlín do not offer this commodity?
Will the café be a smoking area?
There is written in your work: "Based on market research, it is possible to predict how many people will visit a cafe." How did you conduct the market research of potential customers?
Table 15 shows possible variants of business development. For alcoholic and non-alcoholic beverages, there is no difference between an optimal and a realistic variant. Can you explain?
What is "a regular month" in your table? A school year month or a holiday month?