Cílem této bakalářské práce je analyzovat znázornění sluchově postižených v literatuře a v díle Carson McCullersové Srdce je osamělý lovec. Teoretická část se zaměřuje na definici sluchového postižení, ohluchnutí, Americké znakové řeči a důležitých pojmů, které se váží ke komunitě neslyšících. Praktická představí autorku románu a zkoumá zastoupení neslyšících jak v literatuře obecně, tak i v uvedeném díle.
Anotace v angličtině
The aim of this Bachelor's thesis is to analyse the deaf representation in literature and Carson McCullers's The Heart is a Lonely Hunter. The theoretical part focuses on the definition of hearing impairment, hearing loss, American sign language and vital terms connected to the Deaf community. The practical part introduces the author of the novel and examines deaf representation in literature in general as well as the deaf representation in the novel.
Klíčová slova
sluchové postižení, komunita neslyšících, hluchota, literatura o neslyšících, hluchoněmý, americká znaková řeč, Carson McCullers
Cílem této bakalářské práce je analyzovat znázornění sluchově postižených v literatuře a v díle Carson McCullersové Srdce je osamělý lovec. Teoretická část se zaměřuje na definici sluchového postižení, ohluchnutí, Americké znakové řeči a důležitých pojmů, které se váží ke komunitě neslyšících. Praktická představí autorku románu a zkoumá zastoupení neslyšících jak v literatuře obecně, tak i v uvedeném díle.
Anotace v angličtině
The aim of this Bachelor's thesis is to analyse the deaf representation in literature and Carson McCullers's The Heart is a Lonely Hunter. The theoretical part focuses on the definition of hearing impairment, hearing loss, American sign language and vital terms connected to the Deaf community. The practical part introduces the author of the novel and examines deaf representation in literature in general as well as the deaf representation in the novel.
Klíčová slova
sluchové postižení, komunita neslyšících, hluchota, literatura o neslyšících, hluchoněmý, americká znaková řeč, Carson McCullers
Analýza vybraného díla zaměřená na charakteristiku sluchově postižených
Vyvození a formulace závěrů práce
Zásady pro vypracování
Shromáždění odborných materiálů k tématu práce
Studium odborné literatury
Formulace cílů práce
Analýza vybraného díla zaměřená na charakteristiku sluchově postižených
Vyvození a formulace závěrů práce
Seznam doporučené literatury
Batson, Trent, and Eugene Bergman, eds. Angels and Outcasts: An Anthology of Deaf Characters in Literature. 3rd ed. Washington: Gallaudet University Press, 1986.
Bower, Eli Michael. The Handicapped in Literature: A Psychosocial Perspective. Denver: Love, 1980.
Jepson, Jill. No Walls of Stone: An Anthology of Literature by Deaf and Hard Hearing Writers. Washington: Gallaudet University Press, 1992.
Moore, Matthew S., and Linda Levitan. For Hearing People Only: Answers to Some of the Most Commonly Asked Questions about the Deaf Community, Its Culture, and the Deaf Reality. 2nd ed. Rochester: Deaf Life Press, 1993.
Padden, Carol, and Tom Humphries. Deaf in America: Voices from a Culture. Cambridge: Harvard University Press, 1988.
Seznam doporučené literatury
Batson, Trent, and Eugene Bergman, eds. Angels and Outcasts: An Anthology of Deaf Characters in Literature. 3rd ed. Washington: Gallaudet University Press, 1986.
Bower, Eli Michael. The Handicapped in Literature: A Psychosocial Perspective. Denver: Love, 1980.
Jepson, Jill. No Walls of Stone: An Anthology of Literature by Deaf and Hard Hearing Writers. Washington: Gallaudet University Press, 1992.
Moore, Matthew S., and Linda Levitan. For Hearing People Only: Answers to Some of the Most Commonly Asked Questions about the Deaf Community, Its Culture, and the Deaf Reality. 2nd ed. Rochester: Deaf Life Press, 1993.
Padden, Carol, and Tom Humphries. Deaf in America: Voices from a Culture. Cambridge: Harvard University Press, 1988.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka se rozhodla svoji bakalářskou práci neobhajovat.
Komise rozhodla, že studentka práci přepracuje.
Komise hlasovala pro F: 6:0