Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Motiv židle ve výtvarné fotografii 2. Praktická část: a) katalog produktů nebo služeb: Objekty všedního dne b) výstavní soubor: Židle
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část:
Motiv židle ve výtvarné fotografii
2. Praktická část:
a) katalog produktů nebo služeb:
Objekty všedního dne
b) výstavní soubor:
Židle
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: The Motive of the Chair in Art Photo 2. Practical part: a) Everyday Objects b) The Chair
Název dle studenta
1. Teoretická část: Motiv židle ve výtvarné fotografii 2. Praktická část: a) katalog produktů nebo služeb: Objekty všedního dne b) výstavní soubor: Židle
Název dle studenta v angličtině
1. Theoretical Part: The Motive of the Chair in Art Photo 2. Practical Part: a) Everyday Objects b) The Chair
V době nasycené rychlostí a pohybem se zastavuji u role objektu, který přirozeně vybízí k zastavení a je přirozenou součástí každodenního života ne jednoho z nás. Tímto objektem je židle. Svým výrazem, který se časem mění, promlouvá. Je přirozenou součástí okolního prostoru a tvůrkyní mnoha dialogů. Ve své bakalářské práci se zabývám autory, v jejichž tvorbě se židle objevuje jako významotvorný prvek. Odkrývám mnohovrstevnatost významu tak obyčejného objektu, jakým židle je.
Anotace v angličtině
In time saturated with speed and motion I am stopping myself with the object, which naturally invites one to stop and which is quite natural part of our daily life. This object is a chair. It speaks by its appearance which changes through the history. It is natural part of the surrounding space and creator of many dialogues. In my thesis I am concerned with v who are treating the object of chair as content-making element. I discover how large can become the extend of such a casual object like a simple chair.
Klíčová slova
motiv židle, význam fotografie, všednodennost
Klíčová slova v angličtině
motive of a chair, semiotics of photography, everydayness
Rozsah průvodní práce
81
Jazyk
CZ
Anotace
V době nasycené rychlostí a pohybem se zastavuji u role objektu, který přirozeně vybízí k zastavení a je přirozenou součástí každodenního života ne jednoho z nás. Tímto objektem je židle. Svým výrazem, který se časem mění, promlouvá. Je přirozenou součástí okolního prostoru a tvůrkyní mnoha dialogů. Ve své bakalářské práci se zabývám autory, v jejichž tvorbě se židle objevuje jako významotvorný prvek. Odkrývám mnohovrstevnatost významu tak obyčejného objektu, jakým židle je.
Anotace v angličtině
In time saturated with speed and motion I am stopping myself with the object, which naturally invites one to stop and which is quite natural part of our daily life. This object is a chair. It speaks by its appearance which changes through the history. It is natural part of the surrounding space and creator of many dialogues. In my thesis I am concerned with v who are treating the object of chair as content-making element. I discover how large can become the extend of such a casual object like a simple chair.
Klíčová slova
motiv židle, význam fotografie, všednodennost
Klíčová slova v angličtině
motive of a chair, semiotics of photography, everydayness
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
rozsah práce: minimálně 25 stran čistého textu + předepsané přílohy (ilustrace, poznámkový aparát, použitá literatura, ...).
Součástí obhajoby práce je přednáška na téma teoretické části bakalářské práce v rozsahu maximálně 15 minut včetně obrazové prezentace.
Teoretická práce se odevzdává ve třech vyhotoveních, z toho dvě v pevných deskách s tím, že v jednom je vlepena obálka s DVD. Třetí výtisk může být v kroužkové vazbě.
2. Praktická část:
a) katalog produktů nebo služeb: odevzdává se vázaný katalog obsahující celkem 12 - 15 fotografií, z toho převážná část produktových fotografií - formát cca 21x30 cm jako maketa s grafickou úpravou, hodnocena bude technická kvalita fotografií, tisku a kreativita.
b) výstavní soubor (ucelený, koncipovaný soubor fotografií): odevzdává se min. 9 ks fotografií v archivní kvalitě, výstavní formát, libovolná technika, adjustováno + artist´s statement cca 250 - 300 slov.
c) prezentační DVD (1 ks) + 1x USB Flash disk: obsahuje všechny teoretické i praktické části bakalářské práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech, včetně artist´s statementu obou částí praktické bakalářské práce.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
rozsah práce: minimálně 25 stran čistého textu + předepsané přílohy (ilustrace, poznámkový aparát, použitá literatura, ...).
Součástí obhajoby práce je přednáška na téma teoretické části bakalářské práce v rozsahu maximálně 15 minut včetně obrazové prezentace.
Teoretická práce se odevzdává ve třech vyhotoveních, z toho dvě v pevných deskách s tím, že v jednom je vlepena obálka s DVD. Třetí výtisk může být v kroužkové vazbě.
2. Praktická část:
a) katalog produktů nebo služeb: odevzdává se vázaný katalog obsahující celkem 12 - 15 fotografií, z toho převážná část produktových fotografií - formát cca 21x30 cm jako maketa s grafickou úpravou, hodnocena bude technická kvalita fotografií, tisku a kreativita.
b) výstavní soubor (ucelený, koncipovaný soubor fotografií): odevzdává se min. 9 ks fotografií v archivní kvalitě, výstavní formát, libovolná technika, adjustováno + artist´s statement cca 250 - 300 slov.
c) prezentační DVD (1 ks) + 1x USB Flash disk: obsahuje všechny teoretické i praktické části bakalářské práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech, včetně artist´s statementu obou částí praktické bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
JIRSA, Tomáš. Tváří v tvář beztvarosti: Afektivní a vizuální figury v moderní literatuře. Brno: Host, 2016. ISBN 978-80-7491-793-6
CÍSAŘ, Karel. Co je to fotografie?. Praha: Herrmann&synové, 2004. ISBN 80-239-5169-6
FLUSSER, Vilém. Za filosofii fotografie. 2.vydání. Praha: Fra, 2013. ISBN 978-80-86603-79-7
Seznam doporučené literatury
JIRSA, Tomáš. Tváří v tvář beztvarosti: Afektivní a vizuální figury v moderní literatuře. Brno: Host, 2016. ISBN 978-80-7491-793-6
CÍSAŘ, Karel. Co je to fotografie?. Praha: Herrmann&synové, 2004. ISBN 80-239-5169-6
FLUSSER, Vilém. Za filosofii fotografie. 2.vydání. Praha: Fra, 2013. ISBN 978-80-86603-79-7
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Při debatě nad teoretickou prací byla pozitivně hodnocena bezproblémová spolupráce mezi studentkou a vedoucí teoretické práce. Jednou z mála výhrad ke katalogu bakalářské práce bylo nedokonalé světelné aranžmá produktů a u volného souboru bylo zpochybněno zařazení jedné z fotografií.