Diplomová práce se bude zabývat persuasivními praktikami, které jsou firmami v marketingovém řízení využívány. Zaměří se na charakteristiku jednotlivých praktik, možnosti jejich využití, úspěšnost a další autorem vybrané faktory. V rámci teoretické části práce bude popsána oblast přesvědčování nejen z pohledu marketingu, ale i psychologie. V praktické části budou vybrány konkrétní kampaňe vybraných společností, které budou následně analyzovány. V projektové části bude formulován projekt, který ctí informace, které se autor dozvěděl v teoretické a praktické části práce tak, aby se dal považovat za efektivní. Cílem práce bude upozornit na to, do jaké míry jsou tyto praktiky společnostmi využívány a zda s nimi "slaví úspěch" či nikoli. Výzkum bude prováděn mimo jiné také na respondentech, kteří by měli být cílovou skupinou vybraných kampaní - v tomto případě bude zvolen výzkum smíšený.
Anotace v angličtině
The thesis will deal with persuasive practices that are used by companies in marketing management. It will focus on the characteristics of individual practices, possibilities of their use, success and other factors selected by the author. In the theoretical part of the thesis will be described the area of persuasion not only in terms of marketing, but also psychology. In the practical part, specific campaigns of selected companies will be analyzed. In the project part, a project that honors the information learned by the author in the theoretical and practical part will be formulated. The aim of this text is to draw attention to the extent to which these practices are used by companies and whether they are successful with them or not. The research will also be carried out on respondents, who should be the target group of selected campaigns - in this case a mixed research will be chosen.
Klíčová slova
kampaň, manipulace, marketing, přesvědčování, reklama, spotřebitelské chování
Diplomová práce se bude zabývat persuasivními praktikami, které jsou firmami v marketingovém řízení využívány. Zaměří se na charakteristiku jednotlivých praktik, možnosti jejich využití, úspěšnost a další autorem vybrané faktory. V rámci teoretické části práce bude popsána oblast přesvědčování nejen z pohledu marketingu, ale i psychologie. V praktické části budou vybrány konkrétní kampaňe vybraných společností, které budou následně analyzovány. V projektové části bude formulován projekt, který ctí informace, které se autor dozvěděl v teoretické a praktické části práce tak, aby se dal považovat za efektivní. Cílem práce bude upozornit na to, do jaké míry jsou tyto praktiky společnostmi využívány a zda s nimi "slaví úspěch" či nikoli. Výzkum bude prováděn mimo jiné také na respondentech, kteří by měli být cílovou skupinou vybraných kampaní - v tomto případě bude zvolen výzkum smíšený.
Anotace v angličtině
The thesis will deal with persuasive practices that are used by companies in marketing management. It will focus on the characteristics of individual practices, possibilities of their use, success and other factors selected by the author. In the theoretical part of the thesis will be described the area of persuasion not only in terms of marketing, but also psychology. In the practical part, specific campaigns of selected companies will be analyzed. In the project part, a project that honors the information learned by the author in the theoretical and practical part will be formulated. The aim of this text is to draw attention to the extent to which these practices are used by companies and whether they are successful with them or not. The research will also be carried out on respondents, who should be the target group of selected campaigns - in this case a mixed research will be chosen.
Klíčová slova
kampaň, manipulace, marketing, přesvědčování, reklama, spotřebitelské chování
Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy, definujte cíl práce a výzkumné otázky.
Analyzujte vybrané reklamní kampaně z pohledu přesvědčování a jeho technik. Zhodnoťte úspěšnost těchto kampaní a podložte svá tvrzení patřičnými výsledky a daty. Navrhněte vhodné metody marketingového výzkumu.
Realizujte marketingový výzkum u předem zvolené cílové skupiny a zodpovězte výzkumné otázky.
Na základě teoretických poznatků, dat v praktické části práce a zjištěných výsledků výzkumu navrhněte v projektové části jakoukoli formu komunikace, která by se dala z hlediska přijetí cílovou skupinou považovat za efektivní.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy, definujte cíl práce a výzkumné otázky.
Analyzujte vybrané reklamní kampaně z pohledu přesvědčování a jeho technik. Zhodnoťte úspěšnost těchto kampaní a podložte svá tvrzení patřičnými výsledky a daty. Navrhněte vhodné metody marketingového výzkumu.
Realizujte marketingový výzkum u předem zvolené cílové skupiny a zodpovězte výzkumné otázky.
Na základě teoretických poznatků, dat v praktické části práce a zjištěných výsledků výzkumu navrhněte v projektové části jakoukoli formu komunikace, která by se dala z hlediska přijetí cílovou skupinou považovat za efektivní.
Seznam doporučené literatury
BASU, Rintu, 2011. Zakázané přesvědčovací techniky: nejlepší manipulativní triky a techniky. Praha: Grada. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-3722-5.
BATKO, Andrzej, 2006. Umění persvaze aneb jazyk ovlivňování a manipulace. Gliwice: HELION S.A. ISBN 83-7361-938-0.
CIALDINI, Robert B., 2012. Vliv: síla přesvědčování a manipulace. Brno: BizBooks. Psyché (Grada). ISBN 978-80-265-0041-4.
GÁLIK, Stanislav, 2012. Psychologie přesvědčování. Praha: Grada. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-4247-2.
GOLDSTEIN, Noah J., Steve J. MARTIN a Robert B. CIALDINI, 2014. 50 tajemství přesvědčování: síla přesvědčování a manipulace. Brno: BizBooks. Psyché (Grada). ISBN 978-80-265-0259-3.
JACHTCHENKO, Wladislaw, 2019. Manipulativní rétorika: nejlepší manipulativní triky a techniky. Praha: Grada. Psyché (Grada). ISBN 978-80-271-2205-9.
Seznam doporučené literatury
BASU, Rintu, 2011. Zakázané přesvědčovací techniky: nejlepší manipulativní triky a techniky. Praha: Grada. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-3722-5.
BATKO, Andrzej, 2006. Umění persvaze aneb jazyk ovlivňování a manipulace. Gliwice: HELION S.A. ISBN 83-7361-938-0.
CIALDINI, Robert B., 2012. Vliv: síla přesvědčování a manipulace. Brno: BizBooks. Psyché (Grada). ISBN 978-80-265-0041-4.
GÁLIK, Stanislav, 2012. Psychologie přesvědčování. Praha: Grada. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-4247-2.
GOLDSTEIN, Noah J., Steve J. MARTIN a Robert B. CIALDINI, 2014. 50 tajemství přesvědčování: síla přesvědčování a manipulace. Brno: BizBooks. Psyché (Grada). ISBN 978-80-265-0259-3.
JACHTCHENKO, Wladislaw, 2019. Manipulativní rétorika: nejlepší manipulativní triky a techniky. Praha: Grada. Psyché (Grada). ISBN 978-80-271-2205-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Vedoucí práce položil dotaz: "Dovedl by diplomant navrhnout, jak by se v projektu "Austrálie zítřka" daly využít získané znalosti o nástroji srovnávací reklamy?
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (doc. Šramová, oponent):
1.Definujte výskumný problém.
2.Podľa akého kľúča bola vybraná výskumná vzorka pre semiotickú analýzu?
3.Ako by autor zvýšil reliabilitu kvalitataívnej časti výskumu?
4.Myslíte si, že "ľudia nevedia rozpoznať hlavný motív" (s.111), alebo je ten motív "nečitateľný" a preto je problém nie na strane publika, ale tvorcu?
Student plně odpověděl na položené otázky.