Bakalářská práce, která nese název "Informovanost studentů středních zdravotnických škol o HIV/AIDS ve Zlínském kraji" se zabývá problematikou HIV/AIDS. Zaměřuje se zejména na studenty prvních a čtvrtých ročníků. Je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsou obsaženy spíše všeobecné informace, jako poznatky o samotném viru, jeho možnosti přenosu, diagnostice a léčby. Druhá část je praktická, kde je analýza dotazníkového šetření u studentů prvních a čtvrtých ročníků středních zdravotnických škol. Výzkum je zhodnocen popisnou statistikou. Výsledky jsou prezentovány formou grafů a tabulek. Smyslem této bakalářské práce je zjistit v jakých oblastech onemocnění HIV/AIDS mají studenti mezery a jak velký je rozdíl v informovanosti mezi prvními a čtvrtými ročníky středních zdravotnických škol.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis which entitled "Knowledge of secondary medical school students about HIV/AIDS in Zlin region" deals with the issue of HIV/AIDS. The thesis is primarily focused on the 1st and 4th grade students. It´s divided into theoretical and practical part. Theoretical part more likely includes general informations as knowledge on virus itself, it´s transmissions possibilities, diagnosis and treatment. Second part is practical. There is a survey analysis from 1st and 4th grade students of secondary medical schools. Research evaluation uses descriptive statistics. The results are presented in the form of graphs and tables. The purpose of this bachelor's thesis is to find out in which areas of HIV / AIDS students have gaps and how big is the difference in awareness between the first and fourth years of secondary medical schools.
Bakalářská práce, která nese název "Informovanost studentů středních zdravotnických škol o HIV/AIDS ve Zlínském kraji" se zabývá problematikou HIV/AIDS. Zaměřuje se zejména na studenty prvních a čtvrtých ročníků. Je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsou obsaženy spíše všeobecné informace, jako poznatky o samotném viru, jeho možnosti přenosu, diagnostice a léčby. Druhá část je praktická, kde je analýza dotazníkového šetření u studentů prvních a čtvrtých ročníků středních zdravotnických škol. Výzkum je zhodnocen popisnou statistikou. Výsledky jsou prezentovány formou grafů a tabulek. Smyslem této bakalářské práce je zjistit v jakých oblastech onemocnění HIV/AIDS mají studenti mezery a jak velký je rozdíl v informovanosti mezi prvními a čtvrtými ročníky středních zdravotnických škol.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis which entitled "Knowledge of secondary medical school students about HIV/AIDS in Zlin region" deals with the issue of HIV/AIDS. The thesis is primarily focused on the 1st and 4th grade students. It´s divided into theoretical and practical part. Theoretical part more likely includes general informations as knowledge on virus itself, it´s transmissions possibilities, diagnosis and treatment. Second part is practical. There is a survey analysis from 1st and 4th grade students of secondary medical schools. Research evaluation uses descriptive statistics. The results are presented in the form of graphs and tables. The purpose of this bachelor's thesis is to find out in which areas of HIV / AIDS students have gaps and how big is the difference in awareness between the first and fourth years of secondary medical schools.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti onemocnění HIV/AIDS.
Příprava metodiky kvantitativního šetření.
Formulace kritérií pro výběr respondentů.
Realizace šetření technikou dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků šetření, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Rešerše literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti onemocnění HIV/AIDS.
Příprava metodiky kvantitativního šetření.
Formulace kritérií pro výběr respondentů.
Realizace šetření technikou dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků šetření, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
COLLINS, S. Úvod do kombinované antiretrovirové léčby. Praha: pro Českou společnost AIDS pomoc, z.s. vydalo Centrum pro komunitní práci, 2016. 94 s. ISBN 978-80-87809-39-6.
LATA, S. a V. SINGH. HIV/AIDS Awareness and HIV/AIDS Related Stigma Among Senior Secondary School Students. Indian Journal of Health and Wellbeing. 2015, vol. 6, no. 10947. ISSN:2229-5356.
ROZSYPAL, H. Základy infekčního lékařství. V Praze: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2015. ISBN 978-80-246-2932-2.
STRNISKOVÁ, D. MIKEŠOVÁ, M. a Z. NAKLÁDAL. Buď HIV negativní, chraň si svůj život: manuál k preventivnímu programu. 1. vyd. Olomouc: Krajská hygienická stanice Olomouckého kraje se sídlem v Olomouci, 2015. 38 s. ISBN 978-80-260-8236-1.
ŠIKOLOVÁ, V., J. STUPKA, D. FRÁNOVÁ, et. al. Otestuj se!. Praha: Státní zdravotní ústav, 2015. ISBN 978-80-7071-342-6.
Seznam doporučené literatury
COLLINS, S. Úvod do kombinované antiretrovirové léčby. Praha: pro Českou společnost AIDS pomoc, z.s. vydalo Centrum pro komunitní práci, 2016. 94 s. ISBN 978-80-87809-39-6.
LATA, S. a V. SINGH. HIV/AIDS Awareness and HIV/AIDS Related Stigma Among Senior Secondary School Students. Indian Journal of Health and Wellbeing. 2015, vol. 6, no. 10947. ISSN:2229-5356.
ROZSYPAL, H. Základy infekčního lékařství. V Praze: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2015. ISBN 978-80-246-2932-2.
STRNISKOVÁ, D. MIKEŠOVÁ, M. a Z. NAKLÁDAL. Buď HIV negativní, chraň si svůj život: manuál k preventivnímu programu. 1. vyd. Olomouc: Krajská hygienická stanice Olomouckého kraje se sídlem v Olomouci, 2015. 38 s. ISBN 978-80-260-8236-1.
ŠIKOLOVÁ, V., J. STUPKA, D. FRÁNOVÁ, et. al. Otestuj se!. Praha: Státní zdravotní ústav, 2015. ISBN 978-80-7071-342-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázka vecoucího: Čím si vysvětlujete v poslední době vyšší výskyt onemocnění u žen? "Například tím, že na základě rozvoje antikoncepce mladé ženy hodně experimentují s výběrem této ochrany..."
Otázka oponenta: Vysvětlete, jak jste stanovila úspěšnost znalostí (dle otázek v dotazníku) a jak jste tedy přišla na 85% úspěšnost?
Jak hodnotíte znalosti vašich respondentů ve srovnání s ostatními v průřezu ostatních výzkumů v rámci kvalifikačních prací? Jaké konkrétní znalosti jim chybí a jak by se měla zaměřit osvěta?
Jaká jsou rizika HIV infekce do budoucnosti? "Vzhledem k tomu, že stále neexistuje lék, který by tuto nemoc vyléčil, hrozí ve světě pandemie..."
Studentka na doplňující otázky odpovídala orientovaně bez větších problémů. Komise měla k práci menší výtky.