Diplomová práce se zabývá problematikou Společenské odpovědnosti firem a vlivu konceptu Společenské odpovědnosti firem (CSR) na utváření firemního image. Diplomová práce má tři části: teoretickou, praktickou a projektovou. V teoretické části je definováno, co je to CSR, firemní kultura a firemní image. Dále jsou v teoretické části popsány výzkumné metody, které budou využity pro sběr dat, v závěru teoretické části jsou stanoveny cíle práce a výzkumné otázky. V praktické části se autor věnuje konceptu CSR ve firmě HAJDIK a.s. Firma je představena a je popsán aktuální stav konceptu Společenské odpovědnosti ve firmě. V této části je proveden kvalitativní a kvantitativní marketingový výzkum toho, jak jsou dosavadní CSR aktivity firmy vnímány vybranými zaměstnanci. V projektové části je navrženo řešení toho, jak by se daly CSR aktivity rozšířit a jak by tyto aktivity měly být efektivně implementovány a komunikovány.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of Corporate Social Responsibility and the influence of the concept of Corporate Social Responsibility (CSR) on the formation of corporate image. The diploma thesis has three parts: theoretical, practical and project. The theoretical part defines what is CSR, corporate culture and corporate image. Furthermore, the theoretical part describes the research methods that will be used for data collection, at the end of the theoretical part, the objectives of the work and research questions are set. In the practical part, the author deals with the concept of CSR in the company HAJDIK a.s. The company is introduced and the current state of the concept of social responsibility in the company is described. In this part, a qualitative and quantitative marketing research is performed on how the current CSR activities of the company are perceived by selected employees. The project part proposes a solution of how CSR activities could be extended and how these activities should be effectively implemented and communicated.
Corporate Social Responsibility, corporate image, marketing research, pillars of CSR, communication, corporate culture
Rozsah průvodní práce
100 s. (140 067 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou Společenské odpovědnosti firem a vlivu konceptu Společenské odpovědnosti firem (CSR) na utváření firemního image. Diplomová práce má tři části: teoretickou, praktickou a projektovou. V teoretické části je definováno, co je to CSR, firemní kultura a firemní image. Dále jsou v teoretické části popsány výzkumné metody, které budou využity pro sběr dat, v závěru teoretické části jsou stanoveny cíle práce a výzkumné otázky. V praktické části se autor věnuje konceptu CSR ve firmě HAJDIK a.s. Firma je představena a je popsán aktuální stav konceptu Společenské odpovědnosti ve firmě. V této části je proveden kvalitativní a kvantitativní marketingový výzkum toho, jak jsou dosavadní CSR aktivity firmy vnímány vybranými zaměstnanci. V projektové části je navrženo řešení toho, jak by se daly CSR aktivity rozšířit a jak by tyto aktivity měly být efektivně implementovány a komunikovány.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of Corporate Social Responsibility and the influence of the concept of Corporate Social Responsibility (CSR) on the formation of corporate image. The diploma thesis has three parts: theoretical, practical and project. The theoretical part defines what is CSR, corporate culture and corporate image. Furthermore, the theoretical part describes the research methods that will be used for data collection, at the end of the theoretical part, the objectives of the work and research questions are set. In the practical part, the author deals with the concept of CSR in the company HAJDIK a.s. The company is introduced and the current state of the concept of social responsibility in the company is described. In this part, a qualitative and quantitative marketing research is performed on how the current CSR activities of the company are perceived by selected employees. The project part proposes a solution of how CSR activities could be extended and how these activities should be effectively implemented and communicated.
Corporate Social Responsibility, corporate image, marketing research, pillars of CSR, communication, corporate culture
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska se zaměřením na společenskou odpovědnost firem a firemní image.
Analyzujte současný stav CSR modelu ve zvolené firmě, popište jednotlivé aktivity patřící do tohoto modelu.
Proveďte mezi zaměstnanci zvolené firmy výzkum zaměřený na povědomí o CSR aktivitách a vlivu konceptu CSR na firemní image, z výsledků vyvoďte závěry.
Navrhněte v praxi vlastní strukturu CSR aktivit vhodně zvolenou pro danou společnost.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska se zaměřením na společenskou odpovědnost firem a firemní image.
Analyzujte současný stav CSR modelu ve zvolené firmě, popište jednotlivé aktivity patřící do tohoto modelu.
Proveďte mezi zaměstnanci zvolené firmy výzkum zaměřený na povědomí o CSR aktivitách a vlivu konceptu CSR na firemní image, z výsledků vyvoďte závěry.
Navrhněte v praxi vlastní strukturu CSR aktivit vhodně zvolenou pro danou společnost.
Seznam doporučené literatury
KAŠPAROVÁ, Klára, KUNZ, Vilém. 2013. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha: Grada. Management (Grada). ISBN 978-802-4744-803.
KULDOVÁ, Lucie, 2010. Společenská odpovědnost firem: etické podnikání a sociální odpovědnost v praxi. Kanina: OPS. ISBN 978-808-7269-121.
KUNZ, Vilém, 2012. Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-802-4739-830.
PAVLÍK, Marek, BĚLČÍK, Martin. 2010. Společenská odpovědnost organizace: CSR v praxi a jak s ním dál. Praha: Grada. Management (Grada). ISBN 978-802-4731-575.
VYSEKALOVÁ, Jitka, MIKEŠ, jiří. 2009. Image a firemní identita. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-802-4727-905.
Seznam doporučené literatury
KAŠPAROVÁ, Klára, KUNZ, Vilém. 2013. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha: Grada. Management (Grada). ISBN 978-802-4744-803.
KULDOVÁ, Lucie, 2010. Společenská odpovědnost firem: etické podnikání a sociální odpovědnost v praxi. Kanina: OPS. ISBN 978-808-7269-121.
KUNZ, Vilém, 2012. Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-802-4739-830.
PAVLÍK, Marek, BĚLČÍK, Martin. 2010. Společenská odpovědnost organizace: CSR v praxi a jak s ním dál. Praha: Grada. Management (Grada). ISBN 978-802-4731-575.
VYSEKALOVÁ, Jitka, MIKEŠ, jiří. 2009. Image a firemní identita. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-802-4727-905.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (PhDr. Dušan Štrauss, PhD.):
1. Je možné porovnat kritiku koncepce CSR v podání M. Friedmana a R. Reicha?
- Student provedl srovnání pohledu dvou autorů.
2. Co znamená pojem benchmarking?
- Student objasnil pojem.
3. Se kterou českou firmou a s jakými výsledky bychom mohli porovnat firmu HAJDIK, a.s.?
- Student provedl srovnání s jinými firmami, bez přípravy.
Doc. Mgr. Ing. Olga Dolínková, PhD.
1. Jak probíhal výběr účastníků hloubkových rozhovorů?
- Student uvedl limity výběru účastníků v souvislosti pandemickými opatřeními.