Diplomová práce pojednává o problematice používání sexismu v reklamách, jako neetický způsob lákání a získávání zákazníků. Všudepřítomná reklama tak nahrává stále držící se problematice sexismu. Diplomová práce je tak tedy rozdělena, aby v teoretické části pokryla problematiku témat jako je marketingový výzkum, reklama, gender a sexismu. V určující části praktické části diplomové práce jsou pak představeny dvě dotazníková šetření. Pomocí těchto dotazníkových šetření se určil cíl diplomové práce a to navrhnout konkrétní společnosti, která se sexistickým reklamním sdělením má problém, reklamu, která se dá považovat za etickou.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of the use of sexism in advertising, as an unethical way of attracting and gaining customers. The ubiquitous advertising thus records the still clinging to the issue of sexism. The diploma thesis is thus divided to cover the issues of topics such as marketing research, advertising, gender and sexism in the theoretical part. In the determining part of the project part of the diploma thesis, two questionnaire surveys are presented. With the help of these questionnaire surveys, the aim of the diploma thesis was determined, namely to design a specific company that has a problem with sexist advertising, advertising that can be considered ethical.
Klíčová slova
sexismus, gender, marketingový výzkum, reklama, reklamní sdělení, neetická reklama, Bernard
Klíčová slova v angličtině
sexism, gender, marketing research, advertisment, advertising message, unethnical advertising, Bernard
Rozsah průvodní práce
117 s. (155 145 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce pojednává o problematice používání sexismu v reklamách, jako neetický způsob lákání a získávání zákazníků. Všudepřítomná reklama tak nahrává stále držící se problematice sexismu. Diplomová práce je tak tedy rozdělena, aby v teoretické části pokryla problematiku témat jako je marketingový výzkum, reklama, gender a sexismu. V určující části praktické části diplomové práce jsou pak představeny dvě dotazníková šetření. Pomocí těchto dotazníkových šetření se určil cíl diplomové práce a to navrhnout konkrétní společnosti, která se sexistickým reklamním sdělením má problém, reklamu, která se dá považovat za etickou.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of the use of sexism in advertising, as an unethical way of attracting and gaining customers. The ubiquitous advertising thus records the still clinging to the issue of sexism. The diploma thesis is thus divided to cover the issues of topics such as marketing research, advertising, gender and sexism in the theoretical part. In the determining part of the project part of the diploma thesis, two questionnaire surveys are presented. With the help of these questionnaire surveys, the aim of the diploma thesis was determined, namely to design a specific company that has a problem with sexist advertising, advertising that can be considered ethical.
Klíčová slova
sexismus, gender, marketingový výzkum, reklama, reklamní sdělení, neetická reklama, Bernard
Klíčová slova v angličtině
sexism, gender, marketing research, advertisment, advertising message, unethnical advertising, Bernard
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce.
2. Definujte cíl práce a výzkumné otázky.
3. Popište současný stav řešení problematiky a navrhněte metodu vhodného marketingového výzkumu.
4. Realizujte marketingový výzkum u zvolené cílové skupiny.
5. Na základě zjištěných dat navrhněte etickou komunikační kampaň pro zvolenou značku či společnost.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce.
2. Definujte cíl práce a výzkumné otázky.
3. Popište současný stav řešení problematiky a navrhněte metodu vhodného marketingového výzkumu.
4. Realizujte marketingový výzkum u zvolené cílové skupiny.
5. Na základě zjištěných dat navrhněte etickou komunikační kampaň pro zvolenou značku či společnost.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. 2010. Žena a muž v marketingové komunikaci. Zlín: VeRBuM. ISBN: 9788090427341.
DU PLESSIS, Erik. 2007. Jak zákazník vnímá reklamu. Brno: Computer Press. ISBN: 9788025114568.
KOZEL, Roman. 2006. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing. ISBN:802470966X.
NEJEZCHLEBOVÁ VRTIŠKOVÁ, Lenka. 2010. Sex v reklamě. Liberec: Bor. ISBN: 9788086807881.
SVĚTLÍK, Jaroslav. 2012. O podstatě reklamy. Bratislava: EUROKÓDEX. ISBN: 9788089447855.
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (prof. PhDr. Pavel Horňák, Ph.D.):
1. Mal som šťastie byť pár rokov v porote Sexistického prasátečka, a tak viem, že ?Nesehnutí? ju po desiatich rokoch ukončilo, s tým že podujatie splnilo svoju úlohu. Myslí si to aj autorka?
- Studentka vyjádřila svůj názor a odpověděla tak na otázku.
2. Pozná súčasnú súťaž v tejto oblasti v SR?
- Studentka dohledala a představila soutěž v SR.
3. Myslí si autorka, že pre niektoré produkty (napr. spodné prádlo) možno použiť aj reklamnú kampaň bez využitia erotiky?
- Studentka uvedla několik příkladů na vyjádřila svůj postoj.
V posudku vedoucí práce byly stanoveny tyto otázky (Doc. Mgr. Ing. Olga Dolínková, PhD.):
1. Jaký by byl, podle Vás, výsledek šetření, kdyby většina respondentů byli muži?
- Studentka odpověděla na položenou otázku.
2. Jak silně bylo šetření ovlivněno výraznou převahou žen - respondentek?
- Studentka odpověděla na otázku.
Na základě zásadních připomínek k práci (nesouvislost praktické a projektové části) se komise přiklonila k hodnocení vedoucího, výsledné hodnocení je C.