Tato práce se zaměřuje na téma Využití internetu věcí (IoT) v marketingové komunikaci. Z oblasti IoT je pozornost věnována převážně chytrým nositelným zařízením, která jsou mezi lidmi stále oblíbenější a jejich přidaná hodnota by mohla znamenat přínos i v oblasti marketingové komunikace. Práce seznamuje s obecnou problematikou koncepce internetu věcí, popisem současného využití a mimo jiné i příležitosti, které tato technologii skýtá v oblasti B2C. Praktická část práce zkoumá potenciál využití těchto zařízení v marketingové komunikaci a je rozdělena do dvou částí. První část je kvantitativní dotazníkové šetření zkoumající vztah veřejnosti k této technologii. Druhá část je kvalitativní výzkum v podobě hloubkových rozhovorů a je cílen na odbornou veřejnost. V projektové části práce jsou zjištění využita k návrhu realizace konkrétního použití nositelné elektroniky v marketingové komunikaci firmy na trhu B2C.
Anotace v angličtině
This work focuses on the use of the Internet of Things (IoT) in marketing communication. In the field of IoT, attention is paid mainly to smart wearable devices, which are increasingly popular among people and their added value could mean benefits in the field of marketing communication. The thesis introduces the general issues of the concept of the Internet of Things, a description of the current use and, among other things, the opportunities that this technology offers in the field of B2C. The practical part of the work examines the potential use of these devices in marketing communication and is divided into two parts. The first part is a quantitative questionnaire survey examining the public's relationship to this technology. The second part is qualitative research in the form of in-depth interviews and is aimed at the professional public. In the project part of the work, the findings are used to design the implementation of a specific use of wearable electronics in the marketing communication of the company in the B2C market.
Klíčová slova
Internet věcí, digitální marketing, nositelná elektronika (wearables), chytré hodinky, marketingová komunikace B2C, proximity marketing, majáky, in-store komunikace
Klíčová slova v angličtině
Internet of Things, Digital Marketing, Wearables, Smart Watches, B2C Marketing Communication, Proximity Marketing, Beacons, In-store Communication
Rozsah průvodní práce
80s. (141 609 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zaměřuje na téma Využití internetu věcí (IoT) v marketingové komunikaci. Z oblasti IoT je pozornost věnována převážně chytrým nositelným zařízením, která jsou mezi lidmi stále oblíbenější a jejich přidaná hodnota by mohla znamenat přínos i v oblasti marketingové komunikace. Práce seznamuje s obecnou problematikou koncepce internetu věcí, popisem současného využití a mimo jiné i příležitosti, které tato technologii skýtá v oblasti B2C. Praktická část práce zkoumá potenciál využití těchto zařízení v marketingové komunikaci a je rozdělena do dvou částí. První část je kvantitativní dotazníkové šetření zkoumající vztah veřejnosti k této technologii. Druhá část je kvalitativní výzkum v podobě hloubkových rozhovorů a je cílen na odbornou veřejnost. V projektové části práce jsou zjištění využita k návrhu realizace konkrétního použití nositelné elektroniky v marketingové komunikaci firmy na trhu B2C.
Anotace v angličtině
This work focuses on the use of the Internet of Things (IoT) in marketing communication. In the field of IoT, attention is paid mainly to smart wearable devices, which are increasingly popular among people and their added value could mean benefits in the field of marketing communication. The thesis introduces the general issues of the concept of the Internet of Things, a description of the current use and, among other things, the opportunities that this technology offers in the field of B2C. The practical part of the work examines the potential use of these devices in marketing communication and is divided into two parts. The first part is a quantitative questionnaire survey examining the public's relationship to this technology. The second part is qualitative research in the form of in-depth interviews and is aimed at the professional public. In the project part of the work, the findings are used to design the implementation of a specific use of wearable electronics in the marketing communication of the company in the B2C market.
Klíčová slova
Internet věcí, digitální marketing, nositelná elektronika (wearables), chytré hodinky, marketingová komunikace B2C, proximity marketing, majáky, in-store komunikace
Klíčová slova v angličtině
Internet of Things, Digital Marketing, Wearables, Smart Watches, B2C Marketing Communication, Proximity Marketing, Beacons, In-store Communication
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární zdroje pojednávající o problematice IoT a nositelné elektronice v oblasti marketingu a zformulujte teoretická východiska pro obsahové zpracování dané problematiky.
2. Definujte cíl práce, výzkumné otázky a metodiku výzkumu.
3. Realizujte kvalitativní a kvantitativní výzkum a na základě výsledků odpovězte na výzkumné otázky.
4. Analyzujte potenciál využití technologie IoT a nositelné elektroniky v marketingové komunikaci.
5. Na základě teoretických poznatků a výsledků výzkumu zhodnoťte možnosti a navrhněte doporučení, které by vedlo k úspěšné implementaci nositelné elektroniky v marketingové komunikaci.
6. V rámci projektové části navrhněte konkrétní použití nositelné elektroniky v marketingové komunikaci firmy.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární zdroje pojednávající o problematice IoT a nositelné elektronice v oblasti marketingu a zformulujte teoretická východiska pro obsahové zpracování dané problematiky.
2. Definujte cíl práce, výzkumné otázky a metodiku výzkumu.
3. Realizujte kvalitativní a kvantitativní výzkum a na základě výsledků odpovězte na výzkumné otázky.
4. Analyzujte potenciál využití technologie IoT a nositelné elektroniky v marketingové komunikaci.
5. Na základě teoretických poznatků a výsledků výzkumu zhodnoťte možnosti a navrhněte doporučení, které by vedlo k úspěšné implementaci nositelné elektroniky v marketingové komunikaci.
6. V rámci projektové části navrhněte konkrétní použití nositelné elektroniky v marketingové komunikaci firmy.
Seznam doporučené literatury
SIMOES, Dora. 2018. Smart Marketing with the Internet of Things. Business Science Reference. 300 str. ISBN 978-15-2255-763-0
BEHMANN, Fawzi a Kwok WU. Collaborative internet of things (C-IOT): for future smart connected life and business. Chichester: Wiley, 2015, xxi, 282. ISBN 978-1-118-91374-1.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2010. Praha: Grada. 320 str. ISBN 978-80-2473-622-8
CHARLESWORTH, Alan. Digital Marketing: A practical approach. 2018. London: Routledge. 352 str. ISBN 978-13-1707-65-7
FREY, Petr. Marketingové komunikace: nové trendy 3.0. 2015. Praha: Managment Press. 212 str. ISBN 978-80-7261-237-6
RUSSELL, Brian a Drew VAN DUREN. Practical Internet of things security: a practical, indispensable security guide that will navigate you through the complex realm of securely building and deploying systems in our IoT-connected world. Birmingham: Packt Publishing, 2016, xiii, 313. Community experience distilled. ISBN 978-1-78588-963-9.
PORTER, Michael E., James E. HEPPELMANn,2014. How Smart, Connected Products Are Transforming Competition. s.l.: Harward Business Review, 2014.
Seznam doporučené literatury
SIMOES, Dora. 2018. Smart Marketing with the Internet of Things. Business Science Reference. 300 str. ISBN 978-15-2255-763-0
BEHMANN, Fawzi a Kwok WU. Collaborative internet of things (C-IOT): for future smart connected life and business. Chichester: Wiley, 2015, xxi, 282. ISBN 978-1-118-91374-1.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2010. Praha: Grada. 320 str. ISBN 978-80-2473-622-8
CHARLESWORTH, Alan. Digital Marketing: A practical approach. 2018. London: Routledge. 352 str. ISBN 978-13-1707-65-7
FREY, Petr. Marketingové komunikace: nové trendy 3.0. 2015. Praha: Managment Press. 212 str. ISBN 978-80-7261-237-6
RUSSELL, Brian a Drew VAN DUREN. Practical Internet of things security: a practical, indispensable security guide that will navigate you through the complex realm of securely building and deploying systems in our IoT-connected world. Birmingham: Packt Publishing, 2016, xiii, 313. Community experience distilled. ISBN 978-1-78588-963-9.
PORTER, Michael E., James E. HEPPELMANn,2014. How Smart, Connected Products Are Transforming Competition. s.l.: Harward Business Review, 2014.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Vedoucí práce položil otázku: Dokážete rámcově odhadnout celkový rozpočet implementace Vámi navrženého řešení z projektové části práce?
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1.Respondenti v kvantitativním šetření se k využití wearables pro marketing stavěli poměrně negativně. Google koneckonců zakázal komunikaci (uvádíte v práci na str. 76), kterou uživatel nepovolí (stažením aplikace). Popište prosím stručně obsah (včetně toho, který uvádíte v práci), který by uživatelé mohli skutečně ocenit a jeho komunikace prostřednictvím těchto médií by mu byla přínosná, nikoliv obtěžující?
2.Na str. 80 uvádíte: "Ačkoliv v současné době dosud nejsou na českém trhu společnosti, které by wearables používaly jako komunikační médium, tak vzhledem k stále rostoucímu zájmu mezi uživateli a značenému potenciálu možností těchto zařízení je pravděpodobné, že tomu tak v budoucnu bude i z pohledu značek." Zatím to opravdu působí jako scifi. Kdy myslíte, že to bude? Má tato elektronika potenciál se opravdu masově rozšířit do populace jako např. smartphone?
Student plně odpověděl na položené otázky.