Cílem této diplomové práce je vytvořit optimální marketingový report výkonnostních kampaní z Google Ads s pomocí systému Google Data Studio. Aby příjemci reportu získali komplexní přehled dosažených výsledků, bude obsahem reportu také celkový počet konverzí a údaje o návštěvnosti webu. Daný cíl bude dosažen na základě kombinace znalostí ze všech částí této práce. V teoretické části práce je provedena rešerše odborných zdrojů, pokrývající témata reportingu, digitální analytiky a výkonnostních kampaní. Teoretická část definuje hlavní termíny a zodpoví otázku, jak tvořit reporty.
Praktická část práce definuje obsahové i vizuální očekávání respondentů výzkumu, pomocí kvalitativního výzkumu. Potřebná data budou získána při hloubkových rozhovorech s klienty digitální agentury MarketSoul s.r.o., pro které budou reporty primárně vytvořené. V poslední části bude navržena šablona měsíčního reportu, která bude upravena na základě zpětné vazby od respondentů výzkumu. Výsledkem této práce budou reporty na míru pro vybrané respondenty výzkumu.
Anotace v angličtině
The aim of this master's thesis is to create an optimal marketing report for performance campaigns in Google Ads with the help of Google Data Studio. As a campaign performance is only part of the overall website performace, the final report will also include the total number of conversions and information about website traffic. The main goal will be achieved based on the information collected within this work. The theoretical part of this work contains academic research covering topics of reporting, digital analytics and performance campaigns. The theoretical part explains main terms and answers a question on how to create reports.
The practical part of the work defines the content and visual expectations stated by the chosen respondents using qualitative research. The necessary data will be obtained during in-depth interviews with clients of the digital agency MarketSoul s.r.o., for which the reports will be primarily created. In the last part of this work, a template for a monthly report will be created and modified according to a feedback from the respondents. The final result of this work will be tailor-made reports for the selected respondents.
Klíčová slova
online marketing, digitální marketing, ppc, výkonnostní marketing, Google Data Studio, reporting , marketing report, vizualizace dat,
Klíčová slova v angličtině
online marketing, digital marketing, ppc, performance marketing, Google Data Studio, reporting, marketing report, data visualization
Rozsah průvodní práce
103 s. (148 663 znakov)
Jazyk
SK
Anotace
Cílem této diplomové práce je vytvořit optimální marketingový report výkonnostních kampaní z Google Ads s pomocí systému Google Data Studio. Aby příjemci reportu získali komplexní přehled dosažených výsledků, bude obsahem reportu také celkový počet konverzí a údaje o návštěvnosti webu. Daný cíl bude dosažen na základě kombinace znalostí ze všech částí této práce. V teoretické části práce je provedena rešerše odborných zdrojů, pokrývající témata reportingu, digitální analytiky a výkonnostních kampaní. Teoretická část definuje hlavní termíny a zodpoví otázku, jak tvořit reporty.
Praktická část práce definuje obsahové i vizuální očekávání respondentů výzkumu, pomocí kvalitativního výzkumu. Potřebná data budou získána při hloubkových rozhovorech s klienty digitální agentury MarketSoul s.r.o., pro které budou reporty primárně vytvořené. V poslední části bude navržena šablona měsíčního reportu, která bude upravena na základě zpětné vazby od respondentů výzkumu. Výsledkem této práce budou reporty na míru pro vybrané respondenty výzkumu.
Anotace v angličtině
The aim of this master's thesis is to create an optimal marketing report for performance campaigns in Google Ads with the help of Google Data Studio. As a campaign performance is only part of the overall website performace, the final report will also include the total number of conversions and information about website traffic. The main goal will be achieved based on the information collected within this work. The theoretical part of this work contains academic research covering topics of reporting, digital analytics and performance campaigns. The theoretical part explains main terms and answers a question on how to create reports.
The practical part of the work defines the content and visual expectations stated by the chosen respondents using qualitative research. The necessary data will be obtained during in-depth interviews with clients of the digital agency MarketSoul s.r.o., for which the reports will be primarily created. In the last part of this work, a template for a monthly report will be created and modified according to a feedback from the respondents. The final result of this work will be tailor-made reports for the selected respondents.
Klíčová slova
online marketing, digitální marketing, ppc, výkonnostní marketing, Google Data Studio, reporting , marketing report, vizualizace dat,
Klíčová slova v angličtině
online marketing, digital marketing, ppc, performance marketing, Google Data Studio, reporting, marketing report, data visualization
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši odborných zdrojů na téma reporting výkonnostních kampaní v online prostředí.
Definujte cíl diplomové práce, metody výzkumu i výzkumné otázky.
Realizujte kvalitativní výzkum, s cílem identifikace optimální podoby reportu výkonnostních kampaní.
Interpretujte získaná data a na jejich základě zodpovězte výzkumné otázky.
V projektové části navrhněte podobu reportů výkonnostních kampaní, na základě získaných dat a výsledků výzkumu.
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši odborných zdrojů na téma reporting výkonnostních kampaní v online prostředí.
Definujte cíl diplomové práce, metody výzkumu i výzkumné otázky.
Realizujte kvalitativní výzkum, s cílem identifikace optimální podoby reportu výkonnostních kampaní.
Interpretujte získaná data a na jejich základě zodpovězte výzkumné otázky.
V projektové části navrhněte podobu reportů výkonnostních kampaní, na základě získaných dat a výsledků výzkumu.
Seznam doporučené literatury
FLORÉS, Laurent, 2014. How to measure digital marketing: metrics for assessing impact and designing success. Houndmills, Basingstoke, Hampshire: Palgrave Macmillan. ISBN: 9781137340689.
GEDDES, Brad, 2014. Advanced Google AdWords Third edition., Indianapolis: Sybex, a Wiley Brand. ISBN: 9781118819562.
GEMIGNANI, Zach; GEMIGNANI, Chris; GALENTINO, Richard a SCHUERMANN, Patrick Jude. 2015. Efektivní analýza a využití dat. Brno: Computer Press. ISBN: 9788025145715.
TONKIN, Sebastian; WHITMORE, Caleb a CUTRONI, Justin, 2011. Výkonnostní marketing s Google Analytics. Brno: Computer Press. ISBN: 9788025133392.
Seznam doporučené literatury
FLORÉS, Laurent, 2014. How to measure digital marketing: metrics for assessing impact and designing success. Houndmills, Basingstoke, Hampshire: Palgrave Macmillan. ISBN: 9781137340689.
GEDDES, Brad, 2014. Advanced Google AdWords Third edition., Indianapolis: Sybex, a Wiley Brand. ISBN: 9781118819562.
GEMIGNANI, Zach; GEMIGNANI, Chris; GALENTINO, Richard a SCHUERMANN, Patrick Jude. 2015. Efektivní analýza a využití dat. Brno: Computer Press. ISBN: 9788025145715.
TONKIN, Sebastian; WHITMORE, Caleb a CUTRONI, Justin, 2011. Výkonnostní marketing s Google Analytics. Brno: Computer Press. ISBN: 9788025133392.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Vedoucí práce (dr. Šula) ve svém posudku uvedl jednu otázku:
Představte základní rozdíl mezi starým způsobem reportování a novým a případně zkuste odpovědět na otázku, zdali je i pro agenturu nové reportování přínosem a případně v jakém směru?
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (dr.Kupková, oponent):
1. Prosím, prezentujte názorné srovnání - původní reporty, šablonu reportu a finální verzi reportu. Stručně popište rozdíly.
2. Na kolik program Google Data Studio zjednodušuje práci na reportech? Jaká byla časová náročnost při zpracování ve Wordu a jaká je při použití tohoto nástroje?
3. V závěru uvádíte, že navržené řešení se týká těchto konkrétních klientů a jejich oborů podnikání. Můžete prosím specifikovat, v čem by se reporty pro jiné klienty (např. s B2C) mohly lišit?
Student plně odpověděl na položené otázky.