Diplomová práce se zaměřuje na sociální marketingové kampaně proti nadměrné konzumaci alkoholu. Teoretická část má za cíl popsat teoretická východiska sociálního marketingu, sociální reklamy a také definovat reklamní apely, které pomáhají zvýšit působení daného sdělení. V praktické části jsou analyzovány vybrané kampaně zaměřené na sledovanou problematiku. Dále praktická část představuje čtenáři výsledky kvalitativního výzkumu, který byl proveden pomocí individuálních rozhovorů a focus group. Tento výzkum se týkal problematiky alkoholu a působení kampaní na respondenty. Na základě výsledků jsou poté navržena doporučení na vylepšení komunikace, která si klade za cíl snížit konzumaci alkoholu.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on social marketing campaigns against excessive alcohol consumption. The theoretical part aims to describe the theoretical basis of social marketing, social advertising and also to define advertising appeals that help increase the impact of the given message. In the practical part are analyzed selected campaigns focused on the issue. Furthermore, the practical part presents to reader the results of qualitative research, which was carried out through individual interviews and focus group. This research covered the issue of alcohol and the impact of campaigns on respondents. Based on the results, recommendations are then proposed to improve communication, which aims to reduce alcohol consumption.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklama, reklamní apely, sociální marketingové kampaně, alkohol, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
social marketing, social advertising, advertising appeals, social marketing campaigns, alcohol, marketing research
Rozsah průvodní práce
93 s. (180 306). Přílohy 11 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na sociální marketingové kampaně proti nadměrné konzumaci alkoholu. Teoretická část má za cíl popsat teoretická východiska sociálního marketingu, sociální reklamy a také definovat reklamní apely, které pomáhají zvýšit působení daného sdělení. V praktické části jsou analyzovány vybrané kampaně zaměřené na sledovanou problematiku. Dále praktická část představuje čtenáři výsledky kvalitativního výzkumu, který byl proveden pomocí individuálních rozhovorů a focus group. Tento výzkum se týkal problematiky alkoholu a působení kampaní na respondenty. Na základě výsledků jsou poté navržena doporučení na vylepšení komunikace, která si klade za cíl snížit konzumaci alkoholu.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on social marketing campaigns against excessive alcohol consumption. The theoretical part aims to describe the theoretical basis of social marketing, social advertising and also to define advertising appeals that help increase the impact of the given message. In the practical part are analyzed selected campaigns focused on the issue. Furthermore, the practical part presents to reader the results of qualitative research, which was carried out through individual interviews and focus group. This research covered the issue of alcohol and the impact of campaigns on respondents. Based on the results, recommendations are then proposed to improve communication, which aims to reduce alcohol consumption.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklama, reklamní apely, sociální marketingové kampaně, alkohol, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
social marketing, social advertising, advertising appeals, social marketing campaigns, alcohol, marketing research
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů především v oblasti sociálního marketingu.
2. Formulujte cíle, výzkumné otázky a metodologický postup k diplomové práci.
3. Realizujte hloubkové rozhovory s předem stanovenou cílovou skupinou. Proveďte analýzu současných sociálních marketingových kampaní proti nadměrnému pití alkoholu.
4. Na základě výsledků zodpovězte výzkumné otázky a navrhněte doporučení vedoucí ke zlepšení stavu ohledně kampaní proti nadměrnému pití alkoholu.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů především v oblasti sociálního marketingu.
2. Formulujte cíle, výzkumné otázky a metodologický postup k diplomové práci.
3. Realizujte hloubkové rozhovory s předem stanovenou cílovou skupinou. Proveďte analýzu současných sociálních marketingových kampaní proti nadměrnému pití alkoholu.
4. Na základě výsledků zodpovězte výzkumné otázky a navrhněte doporučení vedoucí ke zlepšení stavu ohledně kampaní proti nadměrnému pití alkoholu.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2016, 254 s. ISBN 9788087500804.
LEE, Nancy R. a Philip KOTLER. Social marketing: changing behaviors for good. 5th edition. Los Angeles: SAGE, [2016], xv, 567 s. ISBN 9781452292144.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 9788024743547.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert. ISBN 9788024735276.
PELSMACKER, Patrick de, Joeri van den BERGH a Maggie GEUENS. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. Expert. ISBN 8024702541.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 2014, 289 s. Expert. ISBN 9788024748436.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2016, 254 s. ISBN 9788087500804.
LEE, Nancy R. a Philip KOTLER. Social marketing: changing behaviors for good. 5th edition. Los Angeles: SAGE, [2016], xv, 567 s. ISBN 9781452292144.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 9788024743547.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert. ISBN 9788024735276.
PELSMACKER, Patrick de, Joeri van den BERGH a Maggie GEUENS. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. Expert. ISBN 8024702541.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 2014, 289 s. Expert. ISBN 9788024748436.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
" Jaký je Váš názor na lobbing za zvýšení tolerance alkoholu za volantem?
" Myslíte si, že šokující reklama, ať už v oblasti neziskové sféry nebo při komerční komunikaci, je rozhodujícím aspektem úspěchu? Jak dlouho by se podle Vás měla taková reklama objevovat na obrazovkách či internetu, aby nedošlo k přesycení příjemce?
" Věděla byste, jak se v čase měnily lékařské názory na škodlivost alkoholu a jak se tyto změny promítaly v reklamě?
Studentka plně odpověděla na otázky.