Předkládaná diplomová práce se věnuje typologii prvků značky a jejich významu v procesu budování image značky, s užším zaměřením na instituci Slovenské národní divadlo. Praktická část práce se opírá o výsledky kvalitativního a kvantitativního výzkumu, které zkoumají vnímání a povědomí o značce Slovenské národní divadlo. Cílem práce je zjistit míru informovanosti, vnímání a postoj divácké veřejnosti k divadlu a následně navrhnout doporučení. Projektová část odráží segmentaci trhu a cílových skupin, se zaměřením na zvýšení návštěvnosti představení instituce, prostřednictvím komunikace značky.
Anotace v angličtině
The dissertation explores the typology of elements that make up a brand, and their role in building the brand. It focuses on The Slovak National Theatre as a case study. The practical part of the dissertation draws from the findings of a qualitative and quantitative poll on public perception and awareness of the brand of the Slovak National Theatre. The objective was to identify the degree of awareness, perception and attitude of the Theatre among the public as spectators, and among the Theatre staff. The dissertation also presents a number of recommendations. The project part of the material reflects market segmentation and that of target groups with an intention to ultimately raise the Theatre audience rates by brand communication.
Klíčová slova
značka, logo, logotyp, typografie, písmo, dizajn, image, typologie, divadlo, Slovenské národné divadlo, marketing, segmentace trhu, prodejní strategie
Předkládaná diplomová práce se věnuje typologii prvků značky a jejich významu v procesu budování image značky, s užším zaměřením na instituci Slovenské národní divadlo. Praktická část práce se opírá o výsledky kvalitativního a kvantitativního výzkumu, které zkoumají vnímání a povědomí o značce Slovenské národní divadlo. Cílem práce je zjistit míru informovanosti, vnímání a postoj divácké veřejnosti k divadlu a následně navrhnout doporučení. Projektová část odráží segmentaci trhu a cílových skupin, se zaměřením na zvýšení návštěvnosti představení instituce, prostřednictvím komunikace značky.
Anotace v angličtině
The dissertation explores the typology of elements that make up a brand, and their role in building the brand. It focuses on The Slovak National Theatre as a case study. The practical part of the dissertation draws from the findings of a qualitative and quantitative poll on public perception and awareness of the brand of the Slovak National Theatre. The objective was to identify the degree of awareness, perception and attitude of the Theatre among the public as spectators, and among the Theatre staff. The dissertation also presents a number of recommendations. The project part of the material reflects market segmentation and that of target groups with an intention to ultimately raise the Theatre audience rates by brand communication.
Klíčová slova
značka, logo, logotyp, typografie, písmo, dizajn, image, typologie, divadlo, Slovenské národné divadlo, marketing, segmentace trhu, prodejní strategie
Zpracujte teoretická východiska k tématu práce. Definujte pojmy značka, typologie značky, branding, image značky a popište jejich význam a specifika v kontextu zvoleného tématu.
Stanovte cíl, metodiku a formulujte výzkumné otázky práce.
Proveďte analýzu typologie značky se zaměřením na značku instituce Slovenské národní divadlo
Proveďte průzkum vnímání značky SND prostřednictvím kvalitativního a kvantitativního šetření.
Na základě výsledků vlastní analýzy a průzkumu vyvoďte závěry a v projektové části navrhněte postup komunikace značky SND.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu práce. Definujte pojmy značka, typologie značky, branding, image značky a popište jejich význam a specifika v kontextu zvoleného tématu.
Stanovte cíl, metodiku a formulujte výzkumné otázky práce.
Proveďte analýzu typologie značky se zaměřením na značku instituce Slovenské národní divadlo
Proveďte průzkum vnímání značky SND prostřednictvím kvalitativního a kvantitativního šetření.
Na základě výsledků vlastní analýzy a průzkumu vyvoďte závěry a v projektové části navrhněte postup komunikace značky SND.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, 2012. Marketing kultury : Divadlo, koncerty, publikum, veřejnost . Zlín : VeRBuM, 2012. ISBN 978-80-87500-17-0
BANYÁR, Milan, 2017. Brand & logo: Vizuálne prvky značky a ich význam v procese brandingu. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2017. ISBN 978-80-7454-681-5.
HEALEY, Mathew, 2008.Co je branding? Praha : Vydavateľstvo Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-197-6
HORŇÁK, Pavel, 2018. Teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín : VeRBuM, 2018. ISBN 978-80-87500-94-1
JOHNOVÁ, Radka, 2008. Marketing kulturního dědictví a umění; Art marketing v praxi. Praha: Grada Publishing, a. s., 2008. ISBN 978-80-247-2724-0
JURÁŠKOVÁ, Olga, Pavel HORŇÁK a kol., 2012. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada Publishing, s. r. o., 2012. ISBN 978-80-247-4354-7
KOTLER, Philipa kol., 2007.Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vydání. Praha : Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2
VYSEKALOVÁ, Jitka. a kol., 2011.Chování zákazníka - Jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3528-3
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, 2012. Marketing kultury : Divadlo, koncerty, publikum, veřejnost . Zlín : VeRBuM, 2012. ISBN 978-80-87500-17-0
BANYÁR, Milan, 2017. Brand & logo: Vizuálne prvky značky a ich význam v procese brandingu. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2017. ISBN 978-80-7454-681-5.
HEALEY, Mathew, 2008.Co je branding? Praha : Vydavateľstvo Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-197-6
HORŇÁK, Pavel, 2018. Teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín : VeRBuM, 2018. ISBN 978-80-87500-94-1
JOHNOVÁ, Radka, 2008. Marketing kulturního dědictví a umění; Art marketing v praxi. Praha: Grada Publishing, a. s., 2008. ISBN 978-80-247-2724-0
JURÁŠKOVÁ, Olga, Pavel HORŇÁK a kol., 2012. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada Publishing, s. r. o., 2012. ISBN 978-80-247-4354-7
KOTLER, Philipa kol., 2007.Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vydání. Praha : Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2
VYSEKALOVÁ, Jitka. a kol., 2011.Chování zákazníka - Jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3528-3
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D.):
1. V bodu 2.5 popisujete barevnou historii loga SND. Jaké je podle vás ideální barevné provedení, a co vás k tomu vede?
- Otázka byla zodpovězena.
2. Při popisu přípravy průzkumu hovoříte v množném čísle. Kdo se na průzkumu podílel a jaký je váš podíl osobní na něm?
- Studentka uvedla, že na průzkumu pracovala sama. Vysvětlila pochybení v použití množného čísla.
3. Uvádíte omezení kvalitativního šetření v mimořádné covidové situaci. Jaký mělo vliv na výsledky průzkumu toto omezení?
- Studentka uvedla limity výzkumu.
Vzhledem k obhajobě se komise přiklonila k hodnocení B.