Tato diplomová práce se věnuje tvorbě komunikační kampaně pro instituci Centrum Zdravé Já, se zaměřením na životní styl Zero waste. V teoretické části práce jsou vymezeny pojmy týkající se marketingové komunikace, sociálního marketingu, společenské odpovědnosti firem, Zero waste a marketingového výzkumu. Rovněž je zde stanovena metodika práce a výzkumné otázky. Praktická část se věnuje popisu centra Zdravé Já a jeho současné marketingové komunikace, zaznamenává průběh kvantitativního a následně také kvalitativního výzkumu. V rámci projektové části práce je vytvořen návrh komunikační kampaně, jehož jedna část je zaměřena na zdokonalení současné marketingové komunikace centra a druhá část na osvětu filosofie Zero waste ve zvoleném regionu. Tento projekt bude podroben nákladové, časové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the creation of communication campaign for institucion Centre Zdravá Já with focus on Zero Waste lifestyle. The theoretical part of thesis defines terms related to marketing communication, social marketing, corporate social responsibility, Zero Waste and marketing research. Also methodology and research questions are defined in this part. The practical part describes centre Zdravé Já and his current marketing communication and records the proces of quantitative and qualitative research. Within the project part the design of a communication campaign is created. This campaign contains of one part devoted to improvement of current marketing communication of the centre and the second part that deals with Zero Waste philosophy enlightment in elected region. The project will be subjected to a cost, time and risk analysis.
Klíčová slova
zero waste, marketingová komunikace, sociální marketing, komunikační kampaň, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
zero waste, marketing communication, social marketing, communication campaign, marketing research
Rozsah průvodní práce
90 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se věnuje tvorbě komunikační kampaně pro instituci Centrum Zdravé Já, se zaměřením na životní styl Zero waste. V teoretické části práce jsou vymezeny pojmy týkající se marketingové komunikace, sociálního marketingu, společenské odpovědnosti firem, Zero waste a marketingového výzkumu. Rovněž je zde stanovena metodika práce a výzkumné otázky. Praktická část se věnuje popisu centra Zdravé Já a jeho současné marketingové komunikace, zaznamenává průběh kvantitativního a následně také kvalitativního výzkumu. V rámci projektové části práce je vytvořen návrh komunikační kampaně, jehož jedna část je zaměřena na zdokonalení současné marketingové komunikace centra a druhá část na osvětu filosofie Zero waste ve zvoleném regionu. Tento projekt bude podroben nákladové, časové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the creation of communication campaign for institucion Centre Zdravá Já with focus on Zero Waste lifestyle. The theoretical part of thesis defines terms related to marketing communication, social marketing, corporate social responsibility, Zero Waste and marketing research. Also methodology and research questions are defined in this part. The practical part describes centre Zdravé Já and his current marketing communication and records the proces of quantitative and qualitative research. Within the project part the design of a communication campaign is created. This campaign contains of one part devoted to improvement of current marketing communication of the centre and the second part that deals with Zero Waste philosophy enlightment in elected region. The project will be subjected to a cost, time and risk analysis.
Klíčová slova
zero waste, marketingová komunikace, sociální marketing, komunikační kampaň, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
zero waste, marketing communication, social marketing, communication campaign, marketing research
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu práce.
Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
Proveďte kvantitativní výzkum na vybraném vzorku respondentů.
Analyzujte výsledky výzkumu a vyvoďte z nich závěry.
Na základě teoretických poznatků a výsledků výzkumu navrhněte projekt komunikační kampaně se zaměřením na zero waste.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu práce.
Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
Proveďte kvantitativní výzkum na vybraném vzorku respondentů.
Analyzujte výsledky výzkumu a vyvoďte z nich závěry.
Na základě teoretických poznatků a výsledků výzkumu navrhněte projekt komunikační kampaně se zaměřením na zero waste.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, HARANTOVÁ, Lenka, 2016. Sociální marketing. Zlín: VeRBuM. 254 s. ISBN 978-80-87500-80-4.
HARANTOVÁ, Lenka, 2014. Vnímání sociální reklamy vysokoškolskými studenty. Zlín: VeRBuM. 154 s. ISBN 978-80-87500-52-1.
LEE, Nancy, KOTLER, Philip, 2020. Social marketing: behavior change for social good. Sixth edition. Los Angeles: SAGE. 486 s. ISBN 978-1-5443-7186-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka, MIKEŠ, Jiří, 2018. Reklama: jak dělat reklamu. 4., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada. 232 s. ISBN 978-80-247-5865-7.
ZAMAZALOVÁ, Marcela, 2010. Marketing. 2., přeprac. a dopl. vyd. Praha: C.H. Beck. 499 s. ISBN 978-80-7400-115-4.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, HARANTOVÁ, Lenka, 2016. Sociální marketing. Zlín: VeRBuM. 254 s. ISBN 978-80-87500-80-4.
HARANTOVÁ, Lenka, 2014. Vnímání sociální reklamy vysokoškolskými studenty. Zlín: VeRBuM. 154 s. ISBN 978-80-87500-52-1.
LEE, Nancy, KOTLER, Philip, 2020. Social marketing: behavior change for social good. Sixth edition. Los Angeles: SAGE. 486 s. ISBN 978-1-5443-7186-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka, MIKEŠ, Jiří, 2018. Reklama: jak dělat reklamu. 4., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada. 232 s. ISBN 978-80-247-5865-7.
ZAMAZALOVÁ, Marcela, 2010. Marketing. 2., přeprac. a dopl. vyd. Praha: C.H. Beck. 499 s. ISBN 978-80-7400-115-4.
Přílohy volně vložené
1 USB disk
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, plány, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Jaké emociální apely by byly dle Vašeho názoru pro komunikaci Zero Waste filosofie nejvhodnější, Vaše stanovisko prosím zdůvodněte, případně demonstrujte na konkrétních příkladech.
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Jak se osobně díváte na možnosti Zero Waste filozofie mimo potravinářský maloobchod (např. v rámci průmyslu)?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Myslíte si, že je vhodné cílit v rámci konceptu Zero Waste na jednotlivce v produktivním věku, nebo by bylo vhodnější zákaznicky cílit na jiný segment? Svá tvrzení prosím odůvodněte.
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.