Práce se zaměřuje na marketingovou strategii Kina ve Frenštátě pod Radhoštěm. Teoretická část přibližuje historii kinematografie v České republice a následně se podrobněji věnuje fungování kina z pohledu marketingovému mixu. Praktická část popisuje historii, současný stav a marketingový mix Kina ve Frenštátě p. R.. Dále analyzuje výsledky kvantitativního výzkumu, který proběhl formou dotazníkového šetření u respondentů žijících, pracujících či studujících ve Frenštátě p. R. či v okolních městech a obcích. Výzkum se zabývá analýzou současného provozu kina, programovou nabídkou a návštěvností. Analyzovány byly také výsledky kvalitativního výzkumu, který probíhal formou polostrukturovaných
osobních rozhovorů, s cílem zjistit postoje vybrané cílové skupiny k záměru zařadit do programové nabídky kina pravidelné zlevněné projekce pro seniory. Výsledky obou šetření byly využity v projektové části práce, která se zaměřuje na tvorbu marketingového plánu a strategie, jejíž cílem je návrh na vytvoření nového filmového klubu, zaměřeného na současného i budoucího návštěvníka Kina ve Frenštátě p. R. v seniorském věku.
Anotace v angličtině
The paper focuses on the marketing strategy of the Cinema in Frenštát pod Radhoštěm. The theoretical part introduces the history of cinema in the Czech Republic and then deals in more detail with the functioning of cinema from the perspective of the marketing mix. The practical part describes the history, current state, and marketing mix of the Cinema in Frenštát p. R. It further analyzes the results of a quantitative research, which took place in the form of a questionnaire survey of respondents living, working, or studying in Frenštát p. R. and surrounding towns and villages. The research deals with the analysis of the current operation of the cinema, the program offer and number of visitors. The results of qualitative research, which took place in the form of semi-structured personal interviews, were also analyzed in order to find out the attitudes of the selected target group to the intention to include regular discounted screenings for seniors in the cinema's program. The results of both surveys were used in the project part of the work, which focuses on creating a marketing plan and strategy, which aims to propose a new film club, focused on current and future visitors to the Cinema in Frenštát p. R. in senior age.
Klíčová slova
marketing, kultura, film, filmový marketing, marketing kultury, kino, publikum, marketingový výzkum, benefit, filmový klub, senior.
Klíčová slova v angličtině
marketing, culture, film, film marketing, marketing culture, cinema, audience, marketing research, benefits, film club, senior.
Rozsah průvodní práce
117 s. (192 251 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zaměřuje na marketingovou strategii Kina ve Frenštátě pod Radhoštěm. Teoretická část přibližuje historii kinematografie v České republice a následně se podrobněji věnuje fungování kina z pohledu marketingovému mixu. Praktická část popisuje historii, současný stav a marketingový mix Kina ve Frenštátě p. R.. Dále analyzuje výsledky kvantitativního výzkumu, který proběhl formou dotazníkového šetření u respondentů žijících, pracujících či studujících ve Frenštátě p. R. či v okolních městech a obcích. Výzkum se zabývá analýzou současného provozu kina, programovou nabídkou a návštěvností. Analyzovány byly také výsledky kvalitativního výzkumu, který probíhal formou polostrukturovaných
osobních rozhovorů, s cílem zjistit postoje vybrané cílové skupiny k záměru zařadit do programové nabídky kina pravidelné zlevněné projekce pro seniory. Výsledky obou šetření byly využity v projektové části práce, která se zaměřuje na tvorbu marketingového plánu a strategie, jejíž cílem je návrh na vytvoření nového filmového klubu, zaměřeného na současného i budoucího návštěvníka Kina ve Frenštátě p. R. v seniorském věku.
Anotace v angličtině
The paper focuses on the marketing strategy of the Cinema in Frenštát pod Radhoštěm. The theoretical part introduces the history of cinema in the Czech Republic and then deals in more detail with the functioning of cinema from the perspective of the marketing mix. The practical part describes the history, current state, and marketing mix of the Cinema in Frenštát p. R. It further analyzes the results of a quantitative research, which took place in the form of a questionnaire survey of respondents living, working, or studying in Frenštát p. R. and surrounding towns and villages. The research deals with the analysis of the current operation of the cinema, the program offer and number of visitors. The results of qualitative research, which took place in the form of semi-structured personal interviews, were also analyzed in order to find out the attitudes of the selected target group to the intention to include regular discounted screenings for seniors in the cinema's program. The results of both surveys were used in the project part of the work, which focuses on creating a marketing plan and strategy, which aims to propose a new film club, focused on current and future visitors to the Cinema in Frenštát p. R. in senior age.
Klíčová slova
marketing, kultura, film, filmový marketing, marketing kultury, kino, publikum, marketingový výzkum, benefit, filmový klub, senior.
Klíčová slova v angličtině
marketing, culture, film, film marketing, marketing culture, cinema, audience, marketing research, benefits, film club, senior.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši dostupné literatury a internetových zdrojů vztahujících se k marketingové strategii v oblasti kultury se zaměřením na marketing, dramaturgii a řízení kin. 2. Analyzujte současný provoz a marketingovou strategii kina ve Frenštátě pod Radhoštěm. 3. Zvolte metody výzkumu, výzkumné otázky a výzkum zaměřte na marketingovou strategii a dramaturgickou koncepci kina ve Frenštátě pod Radhoštěm. 4. Na základě zjištěných dat zodpovězte výzkumné otázky, vyvoďte závěry a doporučení. 5. Na základě získaných informací navrhněte další možnost vytvoření nového produktu v nabídce frenštátského kina.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši dostupné literatury a internetových zdrojů vztahujících se k marketingové strategii v oblasti kultury se zaměřením na marketing, dramaturgii a řízení kin. 2. Analyzujte současný provoz a marketingovou strategii kina ve Frenštátě pod Radhoštěm. 3. Zvolte metody výzkumu, výzkumné otázky a výzkum zaměřte na marketingovou strategii a dramaturgickou koncepci kina ve Frenštátě pod Radhoštěm. 4. Na základě zjištěných dat zodpovězte výzkumné otázky, vyvoďte závěry a doporučení. 5. Na základě získaných informací navrhněte další možnost vytvoření nového produktu v nabídce frenštátského kina.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, 2012. Marketing kultury, Divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. 1. vyd. Zlín. VeRBum, 198 s. ISBN 978-80-87500-17-0
KOLB, Bonita M., 2013. Marketing for cultural organizations: new strategies for attracting and engaging audience. 3rd ed. New York: Routledge Taylor & Francis Group. ISBN 978-0-203-10236-7.
PTÁČEK, Luboš, 2000. Panorama českého filmu. Olomouc: Rubico. ISBN 80-85839-54-7.
TAJTÁKOVÁ, Mária, Juraj LITOMERICKÝ a Radim BAČUVČÍK, 2006. Marketing kultúry: vybrané problémy. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM. ISBN 80-225-2176-0.
THOMPSONOVÁ, Kristin a BORDWELL David, 2007. Dějiny filmu. Přehled světové kinematografie. Praha: Akademie múzických umění a Nakladatelství Lidové noviny. ISBN 978-80-7331-091-2.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava, 2014. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada. Manažer. ISBN 978-80-247-5037-8.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, 2012. Marketing kultury, Divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. 1. vyd. Zlín. VeRBum, 198 s. ISBN 978-80-87500-17-0
KOLB, Bonita M., 2013. Marketing for cultural organizations: new strategies for attracting and engaging audience. 3rd ed. New York: Routledge Taylor & Francis Group. ISBN 978-0-203-10236-7.
PTÁČEK, Luboš, 2000. Panorama českého filmu. Olomouc: Rubico. ISBN 80-85839-54-7.
TAJTÁKOVÁ, Mária, Juraj LITOMERICKÝ a Radim BAČUVČÍK, 2006. Marketing kultúry: vybrané problémy. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM. ISBN 80-225-2176-0.
THOMPSONOVÁ, Kristin a BORDWELL David, 2007. Dějiny filmu. Přehled světové kinematografie. Praha: Akademie múzických umění a Nakladatelství Lidové noviny. ISBN 978-80-7331-091-2.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava, 2014. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada. Manažer. ISBN 978-80-247-5037-8.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Jaké bylo vaše kritérium pro určení pojmu senior?
2. Na jaká omezení jste narazila při rozhovorech se seniory a jak jste je řešila?
3. Proběhl pretest k získání informaci k vizuálům kina pro seniory? Pamatovali jste na čitelnost a velikost textů u tištěných prostředků? Pozor na dvojkolo na fotografii!
Studentka plně odpověděla na otázky.