Primárním cílem této diplomové práce je navrhnout komunikační plán nově vznikající značky orientovanou na ručně šitou udržitelnou módou. Teoretická část se zabývá problematikou konzumní společnosti, zeleného konzumu, spotřebitelského chování a komunikačním mixem. Praktická část obsahuje představení společnosti, vymezení záměrů práce a metodiku zpracování, situační analýzy vnějšího prostředí (PESTE, SWOT a Porterův model pěti sil) a především výsledky dotazníkového šetření ekologicky orientovaných uživatelů. Projektová část se zabývá navržením komunikačních aktivit, včetně časového a finančního plánu.
Anotace v angličtině
The main goal of the master thesis is to design a communication plan for a newly emerging brand focused on hand-sewn sustainable fashion. The theoretical part deals with the topics of consumer society, green consumption, consumer behavior and communication mix.
The practical part consists of an introduction of the company, the definition of work intentions and methodology, situational analysis of the external environment (PESTE, SWOT and Porter's Five Forces) and most importantly, the results of a survey focused on ecologically oriented consumers. The project part incorporates communication activities, including time and financial planning.
anti-consumption, green consumption, green marketing, consumer behavior, communication mix
Rozsah průvodní práce
100
Jazyk
CZ
Anotace
Primárním cílem této diplomové práce je navrhnout komunikační plán nově vznikající značky orientovanou na ručně šitou udržitelnou módou. Teoretická část se zabývá problematikou konzumní společnosti, zeleného konzumu, spotřebitelského chování a komunikačním mixem. Praktická část obsahuje představení společnosti, vymezení záměrů práce a metodiku zpracování, situační analýzy vnějšího prostředí (PESTE, SWOT a Porterův model pěti sil) a především výsledky dotazníkového šetření ekologicky orientovaných uživatelů. Projektová část se zabývá navržením komunikačních aktivit, včetně časového a finančního plánu.
Anotace v angličtině
The main goal of the master thesis is to design a communication plan for a newly emerging brand focused on hand-sewn sustainable fashion. The theoretical part deals with the topics of consumer society, green consumption, consumer behavior and communication mix.
The practical part consists of an introduction of the company, the definition of work intentions and methodology, situational analysis of the external environment (PESTE, SWOT and Porter's Five Forces) and most importantly, the results of a survey focused on ecologically oriented consumers. The project part incorporates communication activities, including time and financial planning.
anti-consumption, green consumption, green marketing, consumer behavior, communication mix
Zásady pro vypracování
Prostudujte odbornou literaturu pojednávající o zeleném konzumu.
Stanovte cíl, výzkumnou metodu a výzkumné otázky.
Vymezte cílovou skupinu a definujte ji.
Vhodně analyzujte a zpracujte zjištění výzkumu.
Na základě zjištěných dat výzkumu navrhněte marketingovou strategii s důrazem na komunikační mix.
Zásady pro vypracování
Prostudujte odbornou literaturu pojednávající o zeleném konzumu.
Stanovte cíl, výzkumnou metodu a výzkumné otázky.
Vymezte cílovou skupinu a definujte ji.
Vhodně analyzujte a zpracujte zjištění výzkumu.
Na základě zjištěných dat výzkumu navrhněte marketingovou strategii s důrazem na komunikační mix.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011. 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
KELLER, Jan. Až na dno blahobytu. 3. vyd. Praha: EarthSave CZ, 2005. 132 s. ISBN 8090308570.
OTTMAN, Jacquelyn A. The New rules of green marketing: Strategies, tools, and inspiration for sustainable branding. Sheffield: Greenleaf Publishing, 2011. 252 s. ISBN 978-1-906093-44-0.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: Jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 2011, 356 s. Expert. ISBN 978- 80-247-3528-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. Expert. ISBN 978-80-247- 4005-8.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011. 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
KELLER, Jan. Až na dno blahobytu. 3. vyd. Praha: EarthSave CZ, 2005. 132 s. ISBN 8090308570.
OTTMAN, Jacquelyn A. The New rules of green marketing: Strategies, tools, and inspiration for sustainable branding. Sheffield: Greenleaf Publishing, 2011. 252 s. ISBN 978-1-906093-44-0.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: Jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 2011, 356 s. Expert. ISBN 978- 80-247-3528-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. Expert. ISBN 978-80-247- 4005-8.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Dovedla by diplomantka reformulovat své výzkumné otázky tak, aby neztratily nic ze své obsažnosti, a přitom se nejednalo o několik otázek zároveň?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Na s. 25 diplomantka píše "?Postmateralističtí zástupci ekologicky uvědomělých' patří mezi majetné občany, kteří jezdí v drahých autech a oblékají se do drahého oblečení. Avšak decentně a stylově.". O co tento názor opírá? A jak by jej konfrontovala se zkušeností s rozsáhlou skupinou vysokoškolských studentů, kteří jsou ekologicky velice uvědomělí, ale rozhodně nejsou majetní a nemají drahá auta?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.