Diplomová práce ve své teoretické části pojednává o oboru User Experience ve spojitosti s tvorbou digitálních projektů (primárně webových prezentací). Vysvětluje základní pojmy jako použitelnost, přístupnost, informační architektura, user-centered design, interakční design a další.
Analytická část obsahuje popis jednotlivých metod a šetření. Analýza demografických dat z interních a analytických nástrojů pro bližší poznání cílových skupin a jejich definici prostřednictvím zástupných person. Přes analýzu klíčových slov, heuristických auditů a šetření.
Praktická část se věnuje tvorbě internetové prezentace společnosti H1.cz a popisu jednotlivých kroků (procesů) tvorby webu od návrhu struktury, přes tvorbu wireframů, designu až po samotnou realizaci, testování a spuštění. V samotném závěru bude následovat vyhodnocení celého procesu a plnění stanovených cílů, které jsou od webu očekávány. Výsledky budou zhodnoceny a interpretovány včetně návrhu dalších možných zlepšení obchodní i komunikační strategie.
Anotace v angličtině
Diploma thesis in theoretical part is discribing User Experience field in relation to creating digital projects (primarily web presentation). Explaining basic facts like usage, accessibility, information architecture, user-centered design, interaction design etc.
Analytical part containing description of each method and results. Analysis of demographic infor-mation from internal and analytic tools for closer (additional) understanding target groups and their definition via (through) other personas. Then keyword analysis, heuristic audits and findings.
Practical part is describing process of creating web presentation of company H1.cz and detailing each individual steps (processes) of making web pages starting from structural proposal, creating wireframes, design until whole realization, testing and going live. At the end there will be summary of the whole process and completion of the goals, which are expected from the web pages. The re-sults will be analyzed and interpreted including additional options for possible commercial impro-vements and communication strategy.
Klíčová slova
User Experience, User Interface, Online marketing, persony, informační architektura, user center design canvas, wireframy, design, tvorba webu, Google Analytics, prototyp, analýza klíčových slov
Klíčová slova v angličtině
User Experience, User Interface, Online marketing, Personas, information architecture, user center design, wireframes, design creating web pages, Google Analytics, prototype, keyword analysis
Rozsah průvodní práce
111
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce ve své teoretické části pojednává o oboru User Experience ve spojitosti s tvorbou digitálních projektů (primárně webových prezentací). Vysvětluje základní pojmy jako použitelnost, přístupnost, informační architektura, user-centered design, interakční design a další.
Analytická část obsahuje popis jednotlivých metod a šetření. Analýza demografických dat z interních a analytických nástrojů pro bližší poznání cílových skupin a jejich definici prostřednictvím zástupných person. Přes analýzu klíčových slov, heuristických auditů a šetření.
Praktická část se věnuje tvorbě internetové prezentace společnosti H1.cz a popisu jednotlivých kroků (procesů) tvorby webu od návrhu struktury, přes tvorbu wireframů, designu až po samotnou realizaci, testování a spuštění. V samotném závěru bude následovat vyhodnocení celého procesu a plnění stanovených cílů, které jsou od webu očekávány. Výsledky budou zhodnoceny a interpretovány včetně návrhu dalších možných zlepšení obchodní i komunikační strategie.
Anotace v angličtině
Diploma thesis in theoretical part is discribing User Experience field in relation to creating digital projects (primarily web presentation). Explaining basic facts like usage, accessibility, information architecture, user-centered design, interaction design etc.
Analytical part containing description of each method and results. Analysis of demographic infor-mation from internal and analytic tools for closer (additional) understanding target groups and their definition via (through) other personas. Then keyword analysis, heuristic audits and findings.
Practical part is describing process of creating web presentation of company H1.cz and detailing each individual steps (processes) of making web pages starting from structural proposal, creating wireframes, design until whole realization, testing and going live. At the end there will be summary of the whole process and completion of the goals, which are expected from the web pages. The re-sults will be analyzed and interpreted including additional options for possible commercial impro-vements and communication strategy.
Klíčová slova
User Experience, User Interface, Online marketing, persony, informační architektura, user center design canvas, wireframy, design, tvorba webu, Google Analytics, prototyp, analýza klíčových slov
Klíčová slova v angličtině
User Experience, User Interface, Online marketing, Personas, information architecture, user center design, wireframes, design creating web pages, Google Analytics, prototype, keyword analysis
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k danému tématu práce a definujte základní pojmy.
Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce. Formulujte kritéria, na základě kterých, budete vyhodnocovat úspěšnost nového webu.
S využitím odborných přístupů realizujte marketingový průzkum vedoucí k vytvoření strategie tvorby webu.
Na základě analýz vyhodnoťte efektivitu zvolené strategie.
Ze závěrů zkoumání formulujte komplexní metodiku tvorby webu včetně možností a limitů její realizace.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k danému tématu práce a definujte základní pojmy.
Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce. Formulujte kritéria, na základě kterých, budete vyhodnocovat úspěšnost nového webu.
S využitím odborných přístupů realizujte marketingový průzkum vedoucí k vytvoření strategie tvorby webu.
Na základě analýz vyhodnoťte efektivitu zvolené strategie.
Ze závěrů zkoumání formulujte komplexní metodiku tvorby webu včetně možností a limitů její realizace.
Seznam doporučené literatury
HARTSON, Rex, 2018. The UX book: Agile UX design for a quality user experience. 2nd edition. Waltham, MA: Elsevier. ISBN 978-012-8053-423.
KAHNEMAN, Daniel, 2012. Myšlení: rychlé a pomalé. V Brně: Jan Melvil. Pod povrchem. ISBN 978-80-87270-42-4.
KRUG, Steve, 2010. Nenuťte uživatele přemýšlet!: praktický průvodce testováním a opravou chyb použitelnost [sic] webu. Brno: Computer Press. ISBN ISBN978-80-251-2923-4.
ŘEZÁČ, Jan, 2014. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Jihlava: Baroque Partners. ISBN ISBN978-80-87923-01-6.
UNGER, Russ a Carolyn CHANDLER, c2009. A project guide to UX design: for user experience designers in the field or in the making. Berkeley, CA: New Riders. ISBN 978-0-321-60737-9.
Seznam doporučené literatury
HARTSON, Rex, 2018. The UX book: Agile UX design for a quality user experience. 2nd edition. Waltham, MA: Elsevier. ISBN 978-012-8053-423.
KAHNEMAN, Daniel, 2012. Myšlení: rychlé a pomalé. V Brně: Jan Melvil. Pod povrchem. ISBN 978-80-87270-42-4.
KRUG, Steve, 2010. Nenuťte uživatele přemýšlet!: praktický průvodce testováním a opravou chyb použitelnost [sic] webu. Brno: Computer Press. ISBN ISBN978-80-251-2923-4.
ŘEZÁČ, Jan, 2014. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Jihlava: Baroque Partners. ISBN ISBN978-80-87923-01-6.
UNGER, Russ a Carolyn CHANDLER, c2009. A project guide to UX design: for user experience designers in the field or in the making. Berkeley, CA: New Riders. ISBN 978-0-321-60737-9.
Přílohy volně vložené
1 flash disk
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
" Popište realizaci výzkumných aktivit, které vedly k uvedeným závěrům.
" Jaké metody byly použity v rámci přípravy?
" V práci (kap. 2.4.2) na základě zdroje (Jůn, 2018) uvádíte, že wireframe není prototyp, z pohledu definice prototypu a jeho účelu, však vlastnosti prototypu splňuje, byť v omezené míře. Jaký je Váš osobní názor, je wireframe prototyp nebo není?
Student plně odpověděl na otázky. Uvedl také omezené možnosti v rámci neumožnění publikování určitých dat v rámci bývalého zaměstnání, kde svůj výzkum realizoval. Komisi přesvědčil o kvalitě a znalosti tematiky práce svojí obhajobou, rozpravou a reakcí na otázky.