Předmětem této práce je oblast sociální reklamy, která jako nástroj komunikace využívá fotografii, za účelem sdělení základních informací o problematice nástrah kyberprostoru. Stručně se seznámíme s historií a základními pojmy sociálního marketingu (reklamy), historie a vývoj fotografie, fotografie jako umění a kyberšikany a její prevence. Na základě provedených šetření je pak sestavena fotografická kampaň a manuál zásad.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is the field of social advertising, which uses photography as a tool of communication in order to communicate basic information about the problems of cyberspace. We will learn about the history and basic concepts of social marketing (advertising), history and evolution of photography, art of photography and cyberbullying and its prevention. Based on the results of research the photography campaign is created together with manual of bahavior´s rules.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklama, definice sociální reklamy, historie reklamy, fáze vývoje marketingu, fotografie, historie fotografie, významné fotografie, kybernebezpečí, kyberšikana, ochrana a prevence
Klíčová slova v angličtině
social marketing, social advertising, definition of social advertising, history of advertising, phases of marketing development, photography, history of photography, significant photography, cybersecurity, cyberbullying, protection and prevention
Rozsah průvodní práce
90, 136972
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem této práce je oblast sociální reklamy, která jako nástroj komunikace využívá fotografii, za účelem sdělení základních informací o problematice nástrah kyberprostoru. Stručně se seznámíme s historií a základními pojmy sociálního marketingu (reklamy), historie a vývoj fotografie, fotografie jako umění a kyberšikany a její prevence. Na základě provedených šetření je pak sestavena fotografická kampaň a manuál zásad.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is the field of social advertising, which uses photography as a tool of communication in order to communicate basic information about the problems of cyberspace. We will learn about the history and basic concepts of social marketing (advertising), history and evolution of photography, art of photography and cyberbullying and its prevention. Based on the results of research the photography campaign is created together with manual of bahavior´s rules.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklama, definice sociální reklamy, historie reklamy, fáze vývoje marketingu, fotografie, historie fotografie, významné fotografie, kybernebezpečí, kyberšikana, ochrana a prevence
Klíčová slova v angličtině
social marketing, social advertising, definition of social advertising, history of advertising, phases of marketing development, photography, history of photography, significant photography, cybersecurity, cyberbullying, protection and prevention
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy. Stanovte cíl a metodický postup práce.
2. Proveďte analýzu povědomí o užití umění v reklamě a zpracujte marketingový výzkum u předem zvolené cílové skupiny.
3. Ze zjištěných analýz a výstupů marketingovho výzkumu vytvořte závěry.
4. V projektové části navrhněte marketingovou fotografickou kampaň za účelem šíření osvěty o nebezpečí kyberprostoru.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy. Stanovte cíl a metodický postup práce.
2. Proveďte analýzu povědomí o užití umění v reklamě a zpracujte marketingový výzkum u předem zvolené cílové skupiny.
3. Ze zjištěných analýz a výstupů marketingovho výzkumu vytvořte závěry.
4. V projektové části navrhněte marketingovou fotografickou kampaň za účelem šíření osvěty o nebezpečí kyberprostoru.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, Pavel. 2014. Kreativita v reklamě. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-49-1.
HORŇÁK, Pavel. 2018. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vydanie druhé, rozšírené a prepracované. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM. ISBN 978-80-87500-94-1.
JINDRA, Jan. 2011. Reklamní a produktová fotografie: kreativní techniky a neobvyklé postupy. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-3112-1.
PIJOAN, José, et al. 1982-1987. Dějiny umění. Praha: Odeon.10 svazků.
European journal of media, art & photography. 2013. Trnava: University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava, Faculty of Mass media Communication. ISSN 1339-4940.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, Pavel. 2014. Kreativita v reklamě. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-49-1.
HORŇÁK, Pavel. 2018. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vydanie druhé, rozšírené a prepracované. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM. ISBN 978-80-87500-94-1.
JINDRA, Jan. 2011. Reklamní a produktová fotografie: kreativní techniky a neobvyklé postupy. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-3112-1.
PIJOAN, José, et al. 1982-1987. Dějiny umění. Praha: Odeon.10 svazků.
European journal of media, art & photography. 2013. Trnava: University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava, Faculty of Mass media Communication. ISSN 1339-4940.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, portréty, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (doc. Ing. Mgr. Radim Bačuvčík, Ph.D.):
1. Prosím o vysvětlení propojení jednotlivých částí - jak spolu souvisí jednotlivé výzkumy a jak z nich vyplývá podoba projektu? Respektive - co je vlastně hlavním tématem práce?
- Autorka se pokusila vysvětlit propojení jednotlivých částí.
2. Jakým způsobem bylo formulováno zmíněných deset zásad?
- Studentka zdůvodnila formulování desatera na základě vlastních výzkumu a vlastních zkušeností.
3. Kdo by měl projekt realizovat? Jaký je jeho rozpočet a časový plán?
- Studentka uvedla několik možností, jak projekt realizovat, např.pod záštitou MŠMT.