Tato bakalářská práce se zabývá měřením spokojenosti zaměstnanců ve vybrané slovenské společnosti. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy týkající se zvoleného tématu, se kterými je následně dále pracováno v dotazníku spokojenosti zaměstnanců, jenž je vyústěním části praktické. V rámci té je realizováno kvantitativní dotazníkové šetření, které zjišťuje míru spokojenosti zaměstnanců s poměry v dané společnosti, a to konkrétně v oblastech týkajících se motivace, hodnocení a odměňování, vzdělávání a rozvoje, pracovního prostředí, komunikace a vnímání společnosti jako takové. Výsledky tohoto šetření mohou dále sloužit vedení společnosti k uskutečnění informovaných kroků, které pomohou podpořit spokojenost pracovníků ve firmě.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with measuring employee satisfaction in a selected Slovak company. The theoretical part defines key concepts concerning the chosen topic. These then appear in an employee satisfaction questionnaire, which is the outcome of the practical part. This quantitative questionnaire surveys the level of employee satisfaction within chosen fields - motivational influence, performance appraisal, employee remuneration, employee learning and development, internal communication and perception of the company in general. Results of this research can be further used by the company management in order to undertake targeted steps, which will support employee satisfaction.
Klíčová slova
hodnocení zaměstnanců, interní komunikace, měření spokojenosti zaměstnanců, motivační faktory, odměňování zaměstnanců, pracovní spokojenost, rozvoj a vzdělávání zaměstnanců, společenská zodpovědnost organizace
Klíčová slova v angličtině
Company Social Responsibility, Employee Learning and Development, Employee Remuneration, Employee Satisfaction, Internal Communication, Measuring Employee Satisfaction, Motivational Factors, Performance Appraisal
Rozsah průvodní práce
61 s. (90 071 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá měřením spokojenosti zaměstnanců ve vybrané slovenské společnosti. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy týkající se zvoleného tématu, se kterými je následně dále pracováno v dotazníku spokojenosti zaměstnanců, jenž je vyústěním části praktické. V rámci té je realizováno kvantitativní dotazníkové šetření, které zjišťuje míru spokojenosti zaměstnanců s poměry v dané společnosti, a to konkrétně v oblastech týkajících se motivace, hodnocení a odměňování, vzdělávání a rozvoje, pracovního prostředí, komunikace a vnímání společnosti jako takové. Výsledky tohoto šetření mohou dále sloužit vedení společnosti k uskutečnění informovaných kroků, které pomohou podpořit spokojenost pracovníků ve firmě.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with measuring employee satisfaction in a selected Slovak company. The theoretical part defines key concepts concerning the chosen topic. These then appear in an employee satisfaction questionnaire, which is the outcome of the practical part. This quantitative questionnaire surveys the level of employee satisfaction within chosen fields - motivational influence, performance appraisal, employee remuneration, employee learning and development, internal communication and perception of the company in general. Results of this research can be further used by the company management in order to undertake targeted steps, which will support employee satisfaction.
Klíčová slova
hodnocení zaměstnanců, interní komunikace, měření spokojenosti zaměstnanců, motivační faktory, odměňování zaměstnanců, pracovní spokojenost, rozvoj a vzdělávání zaměstnanců, společenská zodpovědnost organizace
Klíčová slova v angličtině
Company Social Responsibility, Employee Learning and Development, Employee Remuneration, Employee Satisfaction, Internal Communication, Measuring Employee Satisfaction, Motivational Factors, Performance Appraisal
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k tématu. Pozornost věnujte novým přístupům k měření spokojenosti zaměstnanců. 2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce. 3. Charakterizujte vybranou společnost a její dosavadní systém měření. 4. Realizujte dotazníkové šetření, vyhodnoťte jej. 5. Vyvoďte závěry, zodpovězte výzkumné otázky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k tématu. Pozornost věnujte novým přístupům k měření spokojenosti zaměstnanců. 2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce. 3. Charakterizujte vybranou společnost a její dosavadní systém měření. 4. Realizujte dotazníkové šetření, vyhodnoťte jej. 5. Vyvoďte závěry, zodpovězte výzkumné otázky.
Seznam doporučené literatury
Kocianová, R., 2010. Personální činnosti a metody personální práce, Praha: Grada.
Koubek, J., 2015. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky 5., rozš. a dopl. vyd., Praha: Management Press.
Tahal, R., 2017. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy, Praha: Grada Publishing.
Tureckiová, M., 2004. Řízení a rozvoj lidí ve firmách, Praha: Grada.
Urban, J., 2017. Psychologie řízení a vedení, Praha: Ústav práva a právní vědy.
Seznam doporučené literatury
Kocianová, R., 2010. Personální činnosti a metody personální práce, Praha: Grada.
Koubek, J., 2015. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky 5., rozš. a dopl. vyd., Praha: Management Press.
Tahal, R., 2017. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy, Praha: Grada Publishing.
Tureckiová, M., 2004. Řízení a rozvoj lidí ve firmách, Praha: Grada.
Urban, J., 2017. Psychologie řízení a vedení, Praha: Ústav práva a právní vědy.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
V kapitole 1.1.1. na str. 13 jsou faktory posilující pracovní spokojenost uvedeny v nějakém pořadí. Na str. 19 dole jsou oblasti pracovní spokojenosti seřazené v jiném pořadí. Vysvětlete, jestli to pořadí je jen náhodné, nebo autoři od kterých jste citovala je seřadili podle jejich důležitosti.
V kapitolách 4.1 a 4.2 uvádíte Cíl a účel práce vašeho výzkumu. Nikde neuvádíte naplnění tohoto cíle a účelu, kromě závěru. Chybí reakce zkoumané firmy na Vaše závěry a doporučení. Můžete ji komisi doplnit?
V kapitole 6.1 píšete: ,,Na základě vypracované metodiky byl vytvořen dotazník spokojenosti..."Vytvořila jste jej sama nebo ve spolupráci s někým či někdo jiný?
Studentka plně zodpověděla otázky.