Tato práce se zabývá tématem "Erotika a sex v reklamě". Zaměřuje se především na využití erotických a sexuálních motivů u propagace netradičního produktu. Hlavním cílem je zjištění, jak spotřebitelé vnímají využití erotiky a sexu v reklamě a jaký vliv mají tyto reklamy na jejich nákupní chování. Práce analyzuje rozdílné vnímání této problematiky mezi muži a ženami.
V teoretické části je definována samotná reklama, popis její historie, formy a funkce. Dále pokračuje vymezením reklamních apelů a využití erotiky a sexu jako reklamního apelu s výpisem produktů erotických reklam. Praktická část obsahuje analýzu a vyhodnocení výsledků dvou kvalitativních šetření ve formě focus group a jednoho kvantitativního šetření ve formě elektronického dotazníku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is dealing with the topic "Erotica and sex in advertising". Above all it focuses on the use of erotic and sexual motive in advertising on non-traditional product. Aim of this thesis is to find out how consumer perceive the use of erotica and sex in advertising and if it has an impact on their purchasing behaviour. The thesis also analyses the difference between woman's and man's perceiving on the erotic and sexual motives in advertising.
The theoretical part defines advertising, its history, forms and function. It continues with description of the advertising appeals, use of erotica and sex as an advertising appeal and products of erotic ads. The practical part contains analyse and evaluation of results of two qualitative research in focus group form and one quantitative research in electronic questionnaire form.
Tato práce se zabývá tématem "Erotika a sex v reklamě". Zaměřuje se především na využití erotických a sexuálních motivů u propagace netradičního produktu. Hlavním cílem je zjištění, jak spotřebitelé vnímají využití erotiky a sexu v reklamě a jaký vliv mají tyto reklamy na jejich nákupní chování. Práce analyzuje rozdílné vnímání této problematiky mezi muži a ženami.
V teoretické části je definována samotná reklama, popis její historie, formy a funkce. Dále pokračuje vymezením reklamních apelů a využití erotiky a sexu jako reklamního apelu s výpisem produktů erotických reklam. Praktická část obsahuje analýzu a vyhodnocení výsledků dvou kvalitativních šetření ve formě focus group a jednoho kvantitativního šetření ve formě elektronického dotazníku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is dealing with the topic "Erotica and sex in advertising". Above all it focuses on the use of erotic and sexual motive in advertising on non-traditional product. Aim of this thesis is to find out how consumer perceive the use of erotica and sex in advertising and if it has an impact on their purchasing behaviour. The thesis also analyses the difference between woman's and man's perceiving on the erotic and sexual motives in advertising.
The theoretical part defines advertising, its history, forms and function. It continues with description of the advertising appeals, use of erotica and sex as an advertising appeal and products of erotic ads. The practical part contains analyse and evaluation of results of two qualitative research in focus group form and one quantitative research in electronic questionnaire form.
1. Zpracování rešerše odborné literatury a zdrojů zabývajících se danou specifickou tématikou v kontinuitě s cílovou skupinou.
2. Na základě teoretické báze specifikace cíle a nastavení výzkumné otázky.
3. Stanovení metody výzkumu opírající se o kvalitativní výzkum realizovaný u cílové skupiny spotřebitelů.
4. Na základě provedené literární rešerše a výsledků kvalitativního výzkumu zodpovězení výzkumné otázky a předložení případných doporučení.
5. Předání získaných informací relevantním subjektům, v rámci jejichž segmentu byl realizován výzkum, s možností využití dat pro rozvoj daného tématu v diplomové práci.
Zásady pro vypracování
1. Zpracování rešerše odborné literatury a zdrojů zabývajících se danou specifickou tématikou v kontinuitě s cílovou skupinou.
2. Na základě teoretické báze specifikace cíle a nastavení výzkumné otázky.
3. Stanovení metody výzkumu opírající se o kvalitativní výzkum realizovaný u cílové skupiny spotřebitelů.
4. Na základě provedené literární rešerše a výsledků kvalitativního výzkumu zodpovězení výzkumné otázky a předložení případných doporučení.
5. Předání získaných informací relevantním subjektům, v rámci jejichž segmentu byl realizován výzkum, s možností využití dat pro rozvoj daného tématu v diplomové práci.
Seznam doporučené literatury
BELCH, G.E. & Belch, M.A., c2012. Advertising and promotion: an integrated marketing communications perspective 9th ed., New York: McGraw-Hill/. ISBN 9780073404868
DYER, G., 1990. Advertising as communication: studies in culture and communication Repr., London: Routledge. ISBN 0415027810
HENCKMANN, W. & Lotter, K., 1995. Estetický slovník, Praha: Svoboda. ISBN 8020504788
HORÁKOVÁ, I., 1992. Marketing v současné světové praxi, V Praze: Grada. ISBN 8085434835
HORŇÁK, P., 2014. Kreativita v reklamě, Zlín: VeRBuM. ISBN 9788087500491
HORŇÁK, P., 2018. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie Vydanie druhé, rozšírené a prepracované., Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM. ISBN 9788087500491
Seznam doporučené literatury
BELCH, G.E. & Belch, M.A., c2012. Advertising and promotion: an integrated marketing communications perspective 9th ed., New York: McGraw-Hill/. ISBN 9780073404868
DYER, G., 1990. Advertising as communication: studies in culture and communication Repr., London: Routledge. ISBN 0415027810
HENCKMANN, W. & Lotter, K., 1995. Estetický slovník, Praha: Svoboda. ISBN 8020504788
HORÁKOVÁ, I., 1992. Marketing v současné světové praxi, V Praze: Grada. ISBN 8085434835
HORŇÁK, P., 2014. Kreativita v reklamě, Zlín: VeRBuM. ISBN 9788087500491
HORŇÁK, P., 2018. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie Vydanie druhé, rozšírené a prepracované., Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM. ISBN 9788087500491
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (RNDr. Zuzana Wroblowská, Ph.D.):
1. Můžete použít alternativní a odborně přesnější termín pro průběh a výsledný efekt skupinové debaty než "výživná"? Jak charakterizujete focus group, která by takovou nebyla?
- Studentka plně zodpověděla položenou otázku.
2. Jak konkrétně probíhala distribuce dotazníku?
- Studentka popsala průběh distribuce dotazníku.
3. Provedla jste testování dotazníku, pokud ano, s jakým výsledkem?
- Studentka popsala průběh pilotního šetření.