Bakalářská práce na téma Měření potřeb mladých designérů jakožto cílové skupiny Zlin Design Weeku analyzuje formu prezentace designérů v rámci designových festivalů a s ní související potřeby a motivaci. Teoretická část definuje pojmy jako kulturní management, strategické plánování, práce s publikem a arts marketing. Součástí teoretické části je také metodika práce stanovující cíl a účel výzkumu, výzkumné otázky a metody. Praktická část obsahuje představení festivalu Zlin Design Week, způsobu, jakým s designéry pracuje, a případovou studii jeho brand strategie. Součástí jsou i realizované výzkumy, analýza získaných dat, jejich vyhodnocení, zodpovězení výzkumných otázek a další doporučení, jakým způsobem by mohl festival s daty dále pracovat.
Anotace v angličtině
The theme of this bachelor thesis is measuring needs of young designers, the target group of the Zlin Design Week. The thesis analyses how designers present their work within design festivals and needs and motivation related to this presentation. Theoretical part defines terms as cultural management, strategic planning, audience development and arts marketing. One part is dedicated to the thesis's methodology which appoints the goal and purpose of the research as well as research questions and methods. The analytical part contains the description of the Zlin Design Week, how it engages with designers and study of its brand strategy. It consists of the researches and their analyses, evaluation of research questions and recommendations for the festival on how it's possible to use the data.
Klíčová slova
publikum, práce s publikem, cílové skupiny, motivace, problémy motivace, potřeby, naplňování potřeb, hodnoty, designové festivaly, Zlin Design Week
Bakalářská práce na téma Měření potřeb mladých designérů jakožto cílové skupiny Zlin Design Weeku analyzuje formu prezentace designérů v rámci designových festivalů a s ní související potřeby a motivaci. Teoretická část definuje pojmy jako kulturní management, strategické plánování, práce s publikem a arts marketing. Součástí teoretické části je také metodika práce stanovující cíl a účel výzkumu, výzkumné otázky a metody. Praktická část obsahuje představení festivalu Zlin Design Week, způsobu, jakým s designéry pracuje, a případovou studii jeho brand strategie. Součástí jsou i realizované výzkumy, analýza získaných dat, jejich vyhodnocení, zodpovězení výzkumných otázek a další doporučení, jakým způsobem by mohl festival s daty dále pracovat.
Anotace v angličtině
The theme of this bachelor thesis is measuring needs of young designers, the target group of the Zlin Design Week. The thesis analyses how designers present their work within design festivals and needs and motivation related to this presentation. Theoretical part defines terms as cultural management, strategic planning, audience development and arts marketing. One part is dedicated to the thesis's methodology which appoints the goal and purpose of the research as well as research questions and methods. The analytical part contains the description of the Zlin Design Week, how it engages with designers and study of its brand strategy. It consists of the researches and their analyses, evaluation of research questions and recommendations for the festival on how it's possible to use the data.
Klíčová slova
publikum, práce s publikem, cílové skupiny, motivace, problémy motivace, potřeby, naplňování potřeb, hodnoty, designové festivaly, Zlin Design Week
JOHNOVÁ, Radka. 2008. Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. Praha: Grada, 284 s. Manažer. Marketing.
NEUMEIER, Marty, 2015. The Brand Flip: Why Customers Now Run Companies and How to Profit from it. New Riders Press. ISBN 9780134172811.
RESCH, Magnus. 2018. Management of art galleries. 3rd edition revised. London: Phaidon Press Limited, 151 p.
ROUSKOVÁ, Pavla, PACHMANOVÁ, Martina (ed.). 2018. EX-pozice: o vystavování muzejních sbírek umění, designu a architektury. V Praze: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 223 p.
JOHNOVÁ, Radka. 2008. Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. Praha: Grada, 284 s. Manažer. Marketing.
NEUMEIER, Marty, 2015. The Brand Flip: Why Customers Now Run Companies and How to Profit from it. New Riders Press. ISBN 9780134172811.
RESCH, Magnus. 2018. Management of art galleries. 3rd edition revised. London: Phaidon Press Limited, 151 p.
ROUSKOVÁ, Pavla, PACHMANOVÁ, Martina (ed.). 2018. EX-pozice: o vystavování muzejních sbírek umění, designu a architektury. V Praze: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 223 p.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Velmi oceňuji volbu nástroje PVA. Můžete, prosím, přiblížit, jak probíhá zadání takového výzkumu a interpretace dat? Například na str. 52 uvádíte následující: "U jednoho participanta se objevilo téměř rovnoměrné rozložení i co do počtu hodnot v jednotlivých úrovních, což svědčí o vysoké úrovni osobní vyrovnanosti a flexibility." Tuto interpretaci výsledku Vám nabídne nástroj na základě své vlastní metodiky nebo je Vaše vlastní?
2. Jakým způsobem jste se sama angažovala při tvorbě či hodnocení brandové strategie ZDW?
Studentka plně zodpověděla otázky.