Bakalářská práce vznikla ve spolupráci s vedením RS Tesla Horní Bečva. Cílem je analýza marketingového mixu a konkurenčního prostředí střediska. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Obsahem teoretické části je literární rešerše vztahující se k cestovnímu ruchu, marketingovému mixu cestovního ruchu, hotelnictví, hotelovým službám a analytickým metodám. Praktická část obsahuje charakteristiku RS Tesla, Porterovu analýzu 5 konkurenčních sil, PESTEL analýzu, analýzu marketingového mixu, SWOT analýzu. Na základě provedených analýz jsou v závěru navržena doporučení vedoucí ke zvýšení návštěvnosti střediska o 10 % do konce roku 2021.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis was created in cooperation with the management of RS Tesla Horni Becva. The aim of this work is to analyze the marketing mix and competitive environment of the center. The bachelor thesis is divided into theoretical and practical part. The content of the theoretical part is a literal research related to tourism, marketing mix of tourism, hospitality, hotel services and analytical methods. The practical part contains the characteristics of RS Tesla, Porter's analysis of 5 competitive forces, PESTEL analysis, analysis of the marketing mix, SWOT analysis. Based on the performed analyzes, recommendations are proposed in the conclusion leading to an increase in the attendance of the center by 10% by the end of 2021.
tourism, service, marketing of services, marketing mix of tourism, hotel, hotel services, Porter's analysis, PESTEL analysis, SWOT analysis
Rozsah průvodní práce
72 s. (102 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce vznikla ve spolupráci s vedením RS Tesla Horní Bečva. Cílem je analýza marketingového mixu a konkurenčního prostředí střediska. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Obsahem teoretické části je literární rešerše vztahující se k cestovnímu ruchu, marketingovému mixu cestovního ruchu, hotelnictví, hotelovým službám a analytickým metodám. Praktická část obsahuje charakteristiku RS Tesla, Porterovu analýzu 5 konkurenčních sil, PESTEL analýzu, analýzu marketingového mixu, SWOT analýzu. Na základě provedených analýz jsou v závěru navržena doporučení vedoucí ke zvýšení návštěvnosti střediska o 10 % do konce roku 2021.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis was created in cooperation with the management of RS Tesla Horni Becva. The aim of this work is to analyze the marketing mix and competitive environment of the center. The bachelor thesis is divided into theoretical and practical part. The content of the theoretical part is a literal research related to tourism, marketing mix of tourism, hospitality, hotel services and analytical methods. The practical part contains the characteristics of RS Tesla, Porter's analysis of 5 competitive forces, PESTEL analysis, analysis of the marketing mix, SWOT analysis. Based on the performed analyzes, recommendations are proposed in the conclusion leading to an increase in the attendance of the center by 10% by the end of 2021.
tourism, service, marketing of services, marketing mix of tourism, hotel, hotel services, Porter's analysis, PESTEL analysis, SWOT analysis
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši vztahující se k danému tématu.
Stanovte metody, cíle a výzkumné otázky.
Analyzujte současný stav pomocí marketingového mixu a dalších relevantních analýz.
Zpracujte výsledky analýz a zodpovězte výzkumné otázky.
Na základě zjištěných dat uveďte doporučení.
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši vztahující se k danému tématu.
Stanovte metody, cíle a výzkumné otázky.
Analyzujte současný stav pomocí marketingového mixu a dalších relevantních analýz.
Zpracujte výsledky analýz a zodpovězte výzkumné otázky.
Na základě zjištěných dat uveďte doporučení.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav, 2012. Marketing pro začátečníky. 1. vyd. Brno: Edika, 184 s. ISBN 978-80-266-0006-0.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. 2013. Marketing management. 4. vyd. Překlad Tomáš Juppa, Martin Machek. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4150-5.
KŘÍŽEK, Felix a Josef NEUFUS. 2014. Moderní hotelový management: nové trendy a metody v řízení hotelů. 2. aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4835-1.
SVĚTLÍK, Jaroslav, Ph.D. Marketing cesta k trhu 4. upravené vydání Vydal: VŠPP, a.s. 2018. 269 s. ISBN: 978-80-86847-81-8.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava, 2014. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 268 s. ISBN 978-80-247-5037-8.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav, 2012. Marketing pro začátečníky. 1. vyd. Brno: Edika, 184 s. ISBN 978-80-266-0006-0.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. 2013. Marketing management. 4. vyd. Překlad Tomáš Juppa, Martin Machek. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4150-5.
KŘÍŽEK, Felix a Josef NEUFUS. 2014. Moderní hotelový management: nové trendy a metody v řízení hotelů. 2. aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4835-1.
SVĚTLÍK, Jaroslav, Ph.D. Marketing cesta k trhu 4. upravené vydání Vydal: VŠPP, a.s. 2018. 269 s. ISBN: 978-80-86847-81-8.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava, 2014. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 268 s. ISBN 978-80-247-5037-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. V rámci Vámi navržených zlepšení propagace střediska TESLA Horní Bečva (s.64) uvádíte doporučení, která by měla vést k navýšení návštěvnosti. Dokázal byste prosím na Vámi uvedené aktivity (redesign webových stránek, aktivování sociálních sítí, registrace na externí ubytovací portály) odhadnout rozpočett a časový plán realizace?
Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Podle jakých hodnot jste si určil cíl práce "navýšení počtu návštěvníků střediska o 10 % do konce roku 2021? Pokud vezmete v potaz náklady na Vámi navrženou propagaci střediska, myslíte si, že budete do konce roku 2021 v zisku v hodnotách nákladů na propagaci vs navýšení počtu zákazníků?
Student plně odpověděl na položenou otázku.
3. Na český trh s ubytovacími službami před několika lety vstoupila služba AIRBNB, která nejen ve velkých městech oslovila velkou část turistů. Myslíte si, že tato služba je konkurentem Vámi zkoumaného střediska? Vaše stanovisko prosím odůvodněte.
Student plně odpověděl na položenou otázku.