- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. teoretická část: Dokumentace přípravy, realizace magisterské práce a rešerše
2. praktická část: Skvělý krasavec aneb Žít nudný, nespokojený a lhostejný život bez cíle a bez naděje - animovaný film
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: Documentation of the Preparation and Realization of the Master's Thesis and Research 2. Practical Part: The Fabulous Good-looker or: Living a Boring, Unsatisfying and Indifferent Life without Goal and without Hope - Animated Film
Název dle studenta
Skvělý krasavec aneb Žít nudný, nespokojený a lhostejný život bez cíle a bez naděje
Název dle studenta v angličtině
The Fabulous Good-looker or: Living a Boring, Unsatisfying and Indifferent Life without Goal and without Hope
Souběžný název
-
Podnázev
Dokumentace přípravy, realizace magisterské práce a rešerše
Diplomová práce obšírně prozkoumává proces tvorby krátkého animovaného filmu Skvělý krasavec aneb Žít nudný, nespokojený a lhostejný život bez cíle a bez naděje, zachycující životní etapu outsiderství, sebelítosti a fyzického i duševního úpadku autorčina staršího bratra. Jejím cílem je poskytnout vyčerpávající a chaotický vhled nejen do východisek a průběhu práce na filmu, ale také do problematiky mnoha témat a odboček s tímto dílem spojených - zejména trapnosti, amatérismu, žánrové nejasnosti, plešatosti atd. Svojí strukturou odráží košatou, střípkovitou a subjektivní povahu snímku, o němž pojednává.
Anotace v angličtině
The thesis extensively examines the process of creation of a short animated film The Fabulous Good-looker or: Living a Boring, Unsatisfying and Indifferent Life without Goal and without Hope, capturing the life stage of outsiders, self-pity and physical and mental decline of the author's older brother. Its aim is to provide an exhaustive and chaotic insight not only into the starting points and the course of work on the film, but also into the issues of many topics and diversions associated with this work - especially awkwardness, amateurism, genre ambiguity, baldness, etc. Its structure reflects the extensive, fragmented and subjective character of the mentioned piece.
Klíčová slova
animace, animovaný film, dokumentární film, trapnost, zvracení, antihrdinství, plešatost, autenticita (umění), Harry Potter
Klíčová slova v angličtině
animation, animated film, documentary film, awkwardness, vomiting, antiheroism, baldness, authenticity (art), Harry Potter
Rozsah průvodní práce
144 s. (198 113 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce obšírně prozkoumává proces tvorby krátkého animovaného filmu Skvělý krasavec aneb Žít nudný, nespokojený a lhostejný život bez cíle a bez naděje, zachycující životní etapu outsiderství, sebelítosti a fyzického i duševního úpadku autorčina staršího bratra. Jejím cílem je poskytnout vyčerpávající a chaotický vhled nejen do východisek a průběhu práce na filmu, ale také do problematiky mnoha témat a odboček s tímto dílem spojených - zejména trapnosti, amatérismu, žánrové nejasnosti, plešatosti atd. Svojí strukturou odráží košatou, střípkovitou a subjektivní povahu snímku, o němž pojednává.
Anotace v angličtině
The thesis extensively examines the process of creation of a short animated film The Fabulous Good-looker or: Living a Boring, Unsatisfying and Indifferent Life without Goal and without Hope, capturing the life stage of outsiders, self-pity and physical and mental decline of the author's older brother. Its aim is to provide an exhaustive and chaotic insight not only into the starting points and the course of work on the film, but also into the issues of many topics and diversions associated with this work - especially awkwardness, amateurism, genre ambiguity, baldness, etc. Its structure reflects the extensive, fragmented and subjective character of the mentioned piece.
Klíčová slova
animace, animovaný film, dokumentární film, trapnost, zvracení, antihrdinství, plešatost, autenticita (umění), Harry Potter
Klíčová slova v angličtině
animation, animated film, documentary film, awkwardness, vomiting, antiheroism, baldness, authenticity (art), Harry Potter
Zásady pro vypracování
1. teoretická část:
Cílem dokumentace přípravy je obeznámení čtenáře se všemi přípravnými a realizačními fázemi magisterského filmu. Text odkrývá způsob a postup práce, může obsahovat také osobní postoje, a to s důrazem na potíže při realizace, hledání jejich řešení, nabyté zkušenosti. Toto se však musí vždy bezprostředně vztahovat k realizaci filmu a nesmí sklouznout k přílišné popisnosti nebo lehkovážnosti ("historkám z natáčení"). Podstatnou součástí explikace je výčet inspiračních zdrojů a nakládání s nimi, rešerše podkladů pro přípravu a realizaci filmu. Hodnotí se jazyková úroveň textu (gramatika, stylistika), faktografický přínos a správnost odborné terminologie, také formální úprava textu. Diplomová práce musí obsahovat alespoň 8 knižních titulů a 6 odborných článků, s nimiž autor při přípravě a realizaci filmu pracoval (teorie i technologie).
Rozsah práce a pokyny k vypracování: Povinný minimální rozsah je 30 normostran, doporučené maximum 50 normostran textu (1 normostrana = 1800 znaků) + přílohy (vypracujte výtvarné návrhy, obrázkový a pracovní technický scénář audiovizuálního díla). Odevzdat v elektronické podobě 1 ks na CD nosiči ve formátu PDF; 1 ks pevné vazby v tisknuté podobě (barevně).
2. praktická část:
Film realizujte v minimální délce 90 sekund bez titulků, není-li animace již v titulcích. Doporučená maximální stopáž je 300 sekund. Absolvent prokáže kromě nabytého řemesla animace (pohyb postavy, v prostoru, komunikace objektů, jejich stylizace, charakterová animace, timing...), osobité výtvarné uchopení, a to vše v korespondenci se zvoleným tématem filmu. Výsledná podoba musí být ve finálním (hotovém) tvaru. Je třeba, aby film byl odevzdán v patřičné technické kvalitě - musí dodržet předepsaná kritéria při exportu.
Odevzdání 1ks videosoubor vypálený na DVD (export: velikost obrazu v bodech 1920 x 1080 FullHD 1080p, poměr stran 16:9, bitrate (kbit/s) 10,000-20,000, počet snímků za sekundu 25, poměr stran obrazového bodu pixel aspect 1:1 square, vstupní format zvuku WAV, případně MP3, parametry zvuku 48000 kHz, 24Bit, Stereo, kodek H.264).
Součástí DVD s videosouborem je také výtvarný návrh plakátu (formát 70x100cm, digitální podoba PDF příprava pro tisk, rozlišení 300 dpi ve formátu PNG nebo JPEG, režim CMYK barva), 15 snímků výtvarných návrhů, 8 snímků filmu (obojí ve stejné velikosti jako video), titulková listina.
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Zásady pro vypracování
1. teoretická část:
Cílem dokumentace přípravy je obeznámení čtenáře se všemi přípravnými a realizačními fázemi magisterského filmu. Text odkrývá způsob a postup práce, může obsahovat také osobní postoje, a to s důrazem na potíže při realizace, hledání jejich řešení, nabyté zkušenosti. Toto se však musí vždy bezprostředně vztahovat k realizaci filmu a nesmí sklouznout k přílišné popisnosti nebo lehkovážnosti ("historkám z natáčení"). Podstatnou součástí explikace je výčet inspiračních zdrojů a nakládání s nimi, rešerše podkladů pro přípravu a realizaci filmu. Hodnotí se jazyková úroveň textu (gramatika, stylistika), faktografický přínos a správnost odborné terminologie, také formální úprava textu. Diplomová práce musí obsahovat alespoň 8 knižních titulů a 6 odborných článků, s nimiž autor při přípravě a realizaci filmu pracoval (teorie i technologie).
Rozsah práce a pokyny k vypracování: Povinný minimální rozsah je 30 normostran, doporučené maximum 50 normostran textu (1 normostrana = 1800 znaků) + přílohy (vypracujte výtvarné návrhy, obrázkový a pracovní technický scénář audiovizuálního díla). Odevzdat v elektronické podobě 1 ks na CD nosiči ve formátu PDF; 1 ks pevné vazby v tisknuté podobě (barevně).
2. praktická část:
Film realizujte v minimální délce 90 sekund bez titulků, není-li animace již v titulcích. Doporučená maximální stopáž je 300 sekund. Absolvent prokáže kromě nabytého řemesla animace (pohyb postavy, v prostoru, komunikace objektů, jejich stylizace, charakterová animace, timing...), osobité výtvarné uchopení, a to vše v korespondenci se zvoleným tématem filmu. Výsledná podoba musí být ve finálním (hotovém) tvaru. Je třeba, aby film byl odevzdán v patřičné technické kvalitě - musí dodržet předepsaná kritéria při exportu.
Odevzdání 1ks videosoubor vypálený na DVD (export: velikost obrazu v bodech 1920 x 1080 FullHD 1080p, poměr stran 16:9, bitrate (kbit/s) 10,000-20,000, počet snímků za sekundu 25, poměr stran obrazového bodu pixel aspect 1:1 square, vstupní format zvuku WAV, případně MP3, parametry zvuku 48000 kHz, 24Bit, Stereo, kodek H.264).
Součástí DVD s videosouborem je také výtvarný návrh plakátu (formát 70x100cm, digitální podoba PDF příprava pro tisk, rozlišení 300 dpi ve formátu PNG nebo JPEG, režim CMYK barva), 15 snímků výtvarných návrhů, 8 snímků filmu (obojí ve stejné velikosti jako video), titulková listina.
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Seznam doporučené literatury
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. 1. vyd. Překlad Petra Dominková, Jan Hanzlík, Václav Kofroň. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2011, 639 s. Albatros Plus. ISBN 978-807-3312-176
NORŠTEJN, Jurij Borisovič. Sníh na trávě: ve dvou dílech. 1. vyd. Překlad Jiří Kubíček. V Praze: APZ Production, 2013. ISBN 978-80-7331-124-7
KUBÍČEK, Jiří. Úvod do estetiky animace. Praha AMU 2004. 108 s. ISBN 80-7331-019-8
NICHOLS, Bill. Úvod do dokumentárního filmu. 1. vyd. Překlad Kateřina Kleinová. Praha: Akademie múzických umění v Praze a JSAF / Mezinárodní festival dokumentárních filmů Jihlava, 2010. ISBN 978-80-7331-181-0
Seznam doporučené literatury
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. 1. vyd. Překlad Petra Dominková, Jan Hanzlík, Václav Kofroň. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2011, 639 s. Albatros Plus. ISBN 978-807-3312-176
NORŠTEJN, Jurij Borisovič. Sníh na trávě: ve dvou dílech. 1. vyd. Překlad Jiří Kubíček. V Praze: APZ Production, 2013. ISBN 978-80-7331-124-7
KUBÍČEK, Jiří. Úvod do estetiky animace. Praha AMU 2004. 108 s. ISBN 80-7331-019-8
NICHOLS, Bill. Úvod do dokumentárního filmu. 1. vyd. Překlad Kateřina Kleinová. Praha: Akademie múzických umění v Praze a JSAF / Mezinárodní festival dokumentárních filmů Jihlava, 2010. ISBN 978-80-7331-181-0
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucí praktická: A - výborně
Posudek odevzdán: 25. 8. 2020
Hodnocení oponent praktická: B - velmi dobře
Posudek odevzdán: 25. 8. 2020
Práce studentky se setkala s velmi příznivým ohlasem u komise, nebyly předloženy žádné větší kritické připomínky.