- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. teoretická část: Dokumentace přípravy, realizace magisterské práce a rešerše
2. praktická část: Hrůza v tónu gramofónu - kreslený animovaný film
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: Documentation of preparation, realization of master work and research 2. Practical Part: Old Gramophone's Ghostly Tones - hand-drawn animation
Popis procesu tvorby krátkého animovaného filmu Hrůza v tónu gramofónu na kterém jsem pracovala společně s Martinou Tomkovou a Kryštofem Ulbertem. Od počáteční myšlenky, přes výběr hudby, formování děje a hledání inspirací až po designování postav či prostředí a následné animování. Přičemž největší část je vyhrazena inspiračním zdrojům z kultury první poloviny 20. století.
Anotace v angličtině
My theoretical work describes the making-of of short animated film Old Gramophone's Ghostly Tones on which I have worked together with Martina Tomková and Kryštof Ulbert. It begins with the very first ideas, goes through the choosing of the right song, forming of the plot and looking for inspiration till we get to designing of the characters or environments and finally to the process of animating the film itself. The biggest part concerns our inspirations from culture of the first half of the 20th century.
Klíčová slova
hrůza v tónu gramofónu, jazz, swing, animovaný film, animace, hudební film, Osvobozené divadlo, Jaroslav Ježek, Jan Werich, Jiří Voskovec, strašidelný dům, groteska, zloději, V domě straší duch
Klíčová slova v angličtině
old gramophones ghostly tones, jazz, swing, animated film, animation, music clip, Osvobozené divadlo, Jaroslav Ježek, Jan Werich, Jiří Voskovec, V domě straší duch, grotesque, comedy, burglars, haunted house
Rozsah průvodní práce
47s.
Jazyk
CZ
Anotace
Popis procesu tvorby krátkého animovaného filmu Hrůza v tónu gramofónu na kterém jsem pracovala společně s Martinou Tomkovou a Kryštofem Ulbertem. Od počáteční myšlenky, přes výběr hudby, formování děje a hledání inspirací až po designování postav či prostředí a následné animování. Přičemž největší část je vyhrazena inspiračním zdrojům z kultury první poloviny 20. století.
Anotace v angličtině
My theoretical work describes the making-of of short animated film Old Gramophone's Ghostly Tones on which I have worked together with Martina Tomková and Kryštof Ulbert. It begins with the very first ideas, goes through the choosing of the right song, forming of the plot and looking for inspiration till we get to designing of the characters or environments and finally to the process of animating the film itself. The biggest part concerns our inspirations from culture of the first half of the 20th century.
Klíčová slova
hrůza v tónu gramofónu, jazz, swing, animovaný film, animace, hudební film, Osvobozené divadlo, Jaroslav Ježek, Jan Werich, Jiří Voskovec, strašidelný dům, groteska, zloději, V domě straší duch
Klíčová slova v angličtině
old gramophones ghostly tones, jazz, swing, animated film, animation, music clip, Osvobozené divadlo, Jaroslav Ježek, Jan Werich, Jiří Voskovec, V domě straší duch, grotesque, comedy, burglars, haunted house
Zásady pro vypracování
1. teoretická část:
Cílem dokumentace přípravy je obeznámení čtenáře se všemi přípravnými a realizačními fázemi magisterského filmu. Text odkrývá způsob a postup práce, může obsahovat také osobní postoje, a to s důrazem na potíže při realizace, hledání jejich řešení, nabyté zkušenosti. Toto se však musí vždy bezprostředně vztahovat k realizaci filmu a nesmí sklouznout k přílišné popisnosti nebo lehkovážnosti ("historkám z natáčení"). Podstatnou součástí explikace je výčet inspiračních zdrojů a nakládání s nimi, rešerše podkladů pro přípravu a realizaci filmu. Hodnotí se jazyková úroveň textu (gramatika, stylistika), faktografický přínos a správnost odborné terminologie, také formální úprava textu. Diplomová práce musí obsahovat alespoň 8 knižních titulů a 6 odborných článků, s nimiž autor při přípravě a realizaci filmu pracoval (teorie i technologie).
Rozsah práce a pokyny k vypracování: Povinný minimální rozsah je 30 normostran, doporučené maximum 50 normostran textu (1 normostrana = 1800 znaků) + přílohy (vypracujte výtvarné návrhy, obrázkový a pracovní technický scénář audiovizuálního díla). Odevzdat v elektronické podobě 1 ks na CD nosiči ve formátu PDF; 1 ks pevné vazby v tisknuté podobě (barevně).
2. praktická část:
Film realizujte v minimální délce 90 sekund bez titulků, není-li animace již v titulcích. Doporučená maximální stopáž je 300 sekund. Absolvent prokáže kromě nabytého řemesla animace (pohyb postavy, v prostoru, komunikace objektů, jejich stylizace, charakterová animace, timing...), osobité výtvarné uchopení, a to vše v korespondenci se zvoleným tématem filmu. Výsledná podoba musí být ve finálním (hotovém) tvaru. Je třeba, aby film byl odevzdán v patřičné technické kvalitě - musí dodržet předepsaná kritéria při exportu.
Odevzdání 1ks videosoubor vypálený na DVD (export: velikost obrazu v bodech 1920 x 1080 FullHD 1080p, poměr stran 16:9, bitrate (kbit/s) 10,000-20,000, počet snímků za sekundu 25, poměr stran obrazového bodu pixel aspect 1:1 square, vstupní format zvuku WAV, případně MP3, parametry zvuku 48000 kHz, 24Bit, Stereo, kodek H.264).
Součástí DVD s videosouborem je také výtvarný návrh plakátu (formát 70x100cm, digitální podoba PDF příprava pro tisk, rozlišení 300 dpi ve formátu PNG nebo JPEG, režim CMYK barva), 15 snímků výtvarných návrhů, 8 snímků filmu (obojí ve stejné velikosti jako video), titulková listina.
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Zásady pro vypracování
1. teoretická část:
Cílem dokumentace přípravy je obeznámení čtenáře se všemi přípravnými a realizačními fázemi magisterského filmu. Text odkrývá způsob a postup práce, může obsahovat také osobní postoje, a to s důrazem na potíže při realizace, hledání jejich řešení, nabyté zkušenosti. Toto se však musí vždy bezprostředně vztahovat k realizaci filmu a nesmí sklouznout k přílišné popisnosti nebo lehkovážnosti ("historkám z natáčení"). Podstatnou součástí explikace je výčet inspiračních zdrojů a nakládání s nimi, rešerše podkladů pro přípravu a realizaci filmu. Hodnotí se jazyková úroveň textu (gramatika, stylistika), faktografický přínos a správnost odborné terminologie, také formální úprava textu. Diplomová práce musí obsahovat alespoň 8 knižních titulů a 6 odborných článků, s nimiž autor při přípravě a realizaci filmu pracoval (teorie i technologie).
Rozsah práce a pokyny k vypracování: Povinný minimální rozsah je 30 normostran, doporučené maximum 50 normostran textu (1 normostrana = 1800 znaků) + přílohy (vypracujte výtvarné návrhy, obrázkový a pracovní technický scénář audiovizuálního díla). Odevzdat v elektronické podobě 1 ks na CD nosiči ve formátu PDF; 1 ks pevné vazby v tisknuté podobě (barevně).
2. praktická část:
Film realizujte v minimální délce 90 sekund bez titulků, není-li animace již v titulcích. Doporučená maximální stopáž je 300 sekund. Absolvent prokáže kromě nabytého řemesla animace (pohyb postavy, v prostoru, komunikace objektů, jejich stylizace, charakterová animace, timing...), osobité výtvarné uchopení, a to vše v korespondenci se zvoleným tématem filmu. Výsledná podoba musí být ve finálním (hotovém) tvaru. Je třeba, aby film byl odevzdán v patřičné technické kvalitě - musí dodržet předepsaná kritéria při exportu.
Odevzdání 1ks videosoubor vypálený na DVD (export: velikost obrazu v bodech 1920 x 1080 FullHD 1080p, poměr stran 16:9, bitrate (kbit/s) 10,000-20,000, počet snímků za sekundu 25, poměr stran obrazového bodu pixel aspect 1:1 square, vstupní format zvuku WAV, případně MP3, parametry zvuku 48000 kHz, 24Bit, Stereo, kodek H.264).
Součástí DVD s videosouborem je také výtvarný návrh plakátu (formát 70x100cm, digitální podoba PDF příprava pro tisk, rozlišení 300 dpi ve formátu PNG nebo JPEG, režim CMYK barva), 15 snímků výtvarných návrhů, 8 snímků filmu (obojí ve stejné velikosti jako video), titulková listina.
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Seznam doporučené literatury
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. 1. vyd. Překlad Petra Dominková, Jan Hanzlík, Václav Kofroň. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2011, 639 s. Albatros Plus. ISBN 978-807-3312-176.
WILLIAMS, Richard. The animator's survival kit. London: Faber, 2001. ISBN 978-0571202287.
KOTEK, Josef. Dějiny české populární hudby a zpěvu. Praha: Academia, 1998. ISBN 80-200-0634-6.
ŠVÁCHA, Rostislav. Lomené, hranaté a obloukové tvary: Česká kubistická architektura 1911-1923. Gallery, 2000. ISBN 80-86010-35-X.
Seznam doporučené literatury
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. 1. vyd. Překlad Petra Dominková, Jan Hanzlík, Václav Kofroň. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2011, 639 s. Albatros Plus. ISBN 978-807-3312-176.
WILLIAMS, Richard. The animator's survival kit. London: Faber, 2001. ISBN 978-0571202287.
KOTEK, Josef. Dějiny české populární hudby a zpěvu. Praha: Academia, 1998. ISBN 80-200-0634-6.
ŠVÁCHA, Rostislav. Lomené, hranaté a obloukové tvary: Česká kubistická architektura 1911-1923. Gallery, 2000. ISBN 80-86010-35-X.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucí praktická: A - výborně
Posudek odevzdán: 24. 8. 2020
Hodnocení oponent praktická: A - výborně
Posudek odevzdán: 25. 8. 2020
Práce studentky se setkala s velmi příznivým ohlasem u komise, nebyly předloženy žádné větší kritické připomínky.