Bakalářská práce na téma zásady media relations zkoumá vztahy a možnosti komunikace mezi novináři a pracovníky oboru public relations. Ve své první části předkládá teoretický rámec pro komunikaci s médii, zaměřuje se na její hlavní komunikační formát - tiskovou zprávu, a popisuje hodnotu a principy vnímání značky spotřebitelem. V praktické části na základě kvalitativního výzkumného šetření formuluje doporučení, jakou formou, obsahem a frekvencí s médii komunikovat.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis Principles of Media Relations examines relationships and means of communication between journalists and PR specialists. The first part aims at theoretical views on media communication, it describes the main communication channels with a focus on the most used means - the press release. It also describes brand values and principles how brand is perceived by a consumer. The practical part on behalf of qualitative research defines recommendations on a form, content and frequency of communication with a media.
Klíčová slova
media relations, public relations, tisková zpráva, kvalitativní marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
media relations, public relations, press release, qualitative marketing research
Rozsah průvodní práce
66 s. a 34 stran příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce na téma zásady media relations zkoumá vztahy a možnosti komunikace mezi novináři a pracovníky oboru public relations. Ve své první části předkládá teoretický rámec pro komunikaci s médii, zaměřuje se na její hlavní komunikační formát - tiskovou zprávu, a popisuje hodnotu a principy vnímání značky spotřebitelem. V praktické části na základě kvalitativního výzkumného šetření formuluje doporučení, jakou formou, obsahem a frekvencí s médii komunikovat.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis Principles of Media Relations examines relationships and means of communication between journalists and PR specialists. The first part aims at theoretical views on media communication, it describes the main communication channels with a focus on the most used means - the press release. It also describes brand values and principles how brand is perceived by a consumer. The practical part on behalf of qualitative research defines recommendations on a form, content and frequency of communication with a media.
Klíčová slova
media relations, public relations, tisková zpráva, kvalitativní marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
media relations, public relations, press release, qualitative marketing research
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy, stanovte cíl práce a výzkumné otázky.
Analyzujte zvolený problém a navrhněte metody výzkumu k jeho řešení.
Zpracujte kvalitativní výzkum u předem zvolené cílové skupiny.
Z výsledků šetření vyvoďte závěry, zodpovězte výzkumné otázky a navrhněte případná opatření ke zlepšení zkoumaného problému.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy, stanovte cíl práce a výzkumné otázky.
Analyzujte zvolený problém a navrhněte metody výzkumu k jeho řešení.
Zpracujte kvalitativní výzkum u předem zvolené cílové skupiny.
Z výsledků šetření vyvoďte závěry, zodpovězte výzkumné otázky a navrhněte případná opatření ke zlepšení zkoumaného problému.
Seznam doporučené literatury
DISMAN, Miroslav, 2011. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. 4. vyd. Praha: Karolinum. 372 s. ISBN 978-80-246-1966-8
FTOREK, Jozef, 2012. Public relations jako ovlivňování mínění: jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat. 3., rozš. vyd. Praha: Grada. 215 s. Komunikace. ISBN 978-80-247-3926-7
HENDL, Jan, 2016. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál. 437 s. ISBN 978-80-262-0982-9
SVOBODA, Václav, 2009. Public relations - moderně a účinně. Praha: Grada. 240 s. ISBN 978-80-247-2866-7
TOMANDL, Jan, 2011. Jak účinně oslovit média: media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru. Brno: Computer Press. 296 s. ISBN 978-80-251-3457-3
Seznam doporučené literatury
DISMAN, Miroslav, 2011. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. 4. vyd. Praha: Karolinum. 372 s. ISBN 978-80-246-1966-8
FTOREK, Jozef, 2012. Public relations jako ovlivňování mínění: jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat. 3., rozš. vyd. Praha: Grada. 215 s. Komunikace. ISBN 978-80-247-3926-7
HENDL, Jan, 2016. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál. 437 s. ISBN 978-80-262-0982-9
SVOBODA, Václav, 2009. Public relations - moderně a účinně. Praha: Grada. 240 s. ISBN 978-80-247-2866-7
TOMANDL, Jan, 2011. Jak účinně oslovit média: media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru. Brno: Computer Press. 296 s. ISBN 978-80-251-3457-3
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskoupráci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Ing. Růžena Vorlová, PhD.):
1. V kap. 4.2 uvádíte, že "Cílem práce je zjistit, proč se po změně PR pozice snížila frekvence publikovaných textů ve sledovaných médiích". Jaká je odpověď na tuto otázku? V práci jsem ji nenalezla.
- Studentka zodpověděla otázku.
2. V práci řešíte především obsahovou formu komunikace a vztahy. Jak navrhujete řešit předávání fotografií z hlediska autorského zákona a GDPR?
- Studentka měla připraveno řešení distribude fotografií z hlediska autorského zákona.
3. Pokuste se prosím porovnat náklady na vlastní PR a využití PR agentury.
- Studentka uvedla vlastní názor na srovnání nákladů.
V posudku vedoucí práce byly položeny tyto otázky (Doc. Mgr. Ing. Olga Dolínková, PhD.):
1. Z jakého zdroje pochází popis PR aktivit firmy?
- Studentka uvedla, že zdroj je vlastní - interní
2. Co bylo zásadním přínosem práce?
- Studentka uvedla, že největším přínosem je její vlastní osobnostní růst.
Na základě zásadních připomínek vedoucího i oponenta práce se komise přiklonila k hodnocení C.