Diplomová práce se zabývá zpracováním projektu na budování obchodní značky v rodinném podniku. Na začátku práce je zpracována literární rešerše vztahující se k oblasti brandingu a marketingu. Dále je analyzován současný stav stavebního trhu, konkurence, odběratelů, dodavatelů, substitutů a nově vstupujících firem do odvětví pomocí Porterova modelu pěti sil, proveden kvalitativní výzkum formou hloubkových rozhovorů, PESTLE analýza a SWOT analýza. Na základě výsledků byl sestaven projekt budování obchodní značky složený ze čtyř akčních plánů, který byl následně podroben časové, nákladové a rizikové analýze. Výsledky této práce umožní nově vznikajícímu rodinnému podniku budo-vání vlastní obchodní značky.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the elaboration of a project for building and brand in a fami-ly business. At the beginning of the work, a literature search related to the field of branding and marketing is proceseed. Furthermore, the current state of the construction market, competition, customers, suppliers, substitutes and new entrants to the industry is analyzed Porterś model of five forces, qualitative research is conducted in-dept interviews, PESTLE analysis and SWOT analysis. Based on the results, a brand building project consisting of four action plans was compiled, which was then subjected to time, cost and risk analysis. The results of this work will enable the newly emerging family business to build its own brand.
Klíčová slova
branding, obchodní značka, marketingový mix, rodinný podnik
Klíčová slova v angličtině
branding, brand, marketing mix, family business
Rozsah průvodní práce
77 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá zpracováním projektu na budování obchodní značky v rodinném podniku. Na začátku práce je zpracována literární rešerše vztahující se k oblasti brandingu a marketingu. Dále je analyzován současný stav stavebního trhu, konkurence, odběratelů, dodavatelů, substitutů a nově vstupujících firem do odvětví pomocí Porterova modelu pěti sil, proveden kvalitativní výzkum formou hloubkových rozhovorů, PESTLE analýza a SWOT analýza. Na základě výsledků byl sestaven projekt budování obchodní značky složený ze čtyř akčních plánů, který byl následně podroben časové, nákladové a rizikové analýze. Výsledky této práce umožní nově vznikajícímu rodinnému podniku budo-vání vlastní obchodní značky.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the elaboration of a project for building and brand in a fami-ly business. At the beginning of the work, a literature search related to the field of branding and marketing is proceseed. Furthermore, the current state of the construction market, competition, customers, suppliers, substitutes and new entrants to the industry is analyzed Porterś model of five forces, qualitative research is conducted in-dept interviews, PESTLE analysis and SWOT analysis. Based on the results, a brand building project consisting of four action plans was compiled, which was then subjected to time, cost and risk analysis. The results of this work will enable the newly emerging family business to build its own brand.
Klíčová slova
branding, obchodní značka, marketingový mix, rodinný podnik
Klíčová slova v angličtině
branding, brand, marketing mix, family business
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky z oblasti budování obchodní značky.
II. Praktická část
Analyzujte strategii budování značky Zina a její umístění na současném trhu.
Zpracujte projekt budování obchodní značky Zina v rodinném podniku.
Projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky z oblasti budování obchodní značky.
II. Praktická část
Analyzujte strategii budování značky Zina a její umístění na současném trhu.
Zpracujte projekt budování obchodní značky Zina v rodinném podniku.
Projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
KELLER, Kevin Lane. Strategic brand management: building, measuring, and managing brand equity. 4th ed, global ed. Harlow, Pearson, 2013, 590 s. ISBN 9780273779414
KELLER, Kevin Lane, Tony APÉRIA a Mats GEORGSON. Strategic brand management: a European perspective. 2nd ed. Harlow, England: Prentice Hall /Financial Times, 2012, 940 s. ISBN 9780273737872
KENYON-ROUVINEZ, Denise a John L. WARD. Rodinná firma, jak vybudovat, úspěšně vést a předat rodinný podnik. Brno: Barrister & Principal, 2016, 135 s. ISBN 9788074850950.
PURKISS, John a David ROYSTON-LEE. Vytvořte si vlastní značku: proměňte své jedinečné nadání v úspěšný obchodní produkt. Praha: Synergie, 2014, 198 s. ISBN 9788073702953.
SHARP, Byron. Jak se budují značky: co obchodníci nevědí. Praha: Dobrovský, 2018, 241 s. ISBN 9788073906184.
Seznam doporučené literatury
KELLER, Kevin Lane. Strategic brand management: building, measuring, and managing brand equity. 4th ed, global ed. Harlow, Pearson, 2013, 590 s. ISBN 9780273779414
KELLER, Kevin Lane, Tony APÉRIA a Mats GEORGSON. Strategic brand management: a European perspective. 2nd ed. Harlow, England: Prentice Hall /Financial Times, 2012, 940 s. ISBN 9780273737872
KENYON-ROUVINEZ, Denise a John L. WARD. Rodinná firma, jak vybudovat, úspěšně vést a předat rodinný podnik. Brno: Barrister & Principal, 2016, 135 s. ISBN 9788074850950.
PURKISS, John a David ROYSTON-LEE. Vytvořte si vlastní značku: proměňte své jedinečné nadání v úspěšný obchodní produkt. Praha: Synergie, 2014, 198 s. ISBN 9788073702953.
SHARP, Byron. Jak se budují značky: co obchodníci nevědí. Praha: Dobrovský, 2018, 241 s. ISBN 9788073906184.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí: doc. Chovancová 16b. 1. Vysvětlete prosím, PŘÍLEŽITOSTI, které máte uvedené ve SWOT analýze (str.45)
Oponent: Dr.Bejtkovský 15b.1. Jaká je souvislost tématu DP a jednotlivými navrženými akčními plány? 2. Jak konkrétně diplomantka zapracovala do své současné DP výtky a nedostatky, které vykazovala její DP v den obhajoby, tedy 07. 07. 2020
Rozprava:
doc. Klapalová - Na základě čeho jste vypočítala náklady pro AP č.1. Povězte více k reklamě na sociálních sítí. Sdělte více k rizikové analýzy a na základě čeho jste dospěla k výsledkům? Jak se chová zákazníka když hledá firmu? Zodpovězeno částečně.
Dr. Vydrová - Chybí umístění na současném trhu. Nezapracovala jste připomínky k DP z 7/7/2020. SWOT analýzu proč děláte pro podnik, který neexistuje? Riziková analýza je v součtu více jak 100, proč? Rozsah práce je menší než požadavky, proč? 500 tis Kč máte představu o finančním obratu? Zodpovězeno částečně.
Dr. Kramoliš - Analyzujte strategii v budování na současném trhu, proč jste ke konkureci analyzovala v tak malém rozsahu. Proč chybí vymezení vámi navrhované firmy na trh? Chybí fáte uvedení na trh. Zodpovězeno částečně.
Dr. Zimola -
Doc. Kozák -