Bakalářská práce je zaměřena na problematiku informovanosti studentů 3. a 4. ročníku středních škol o sexuálně přenosných chorobách a jejich prevenci. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou.
V teoretické části je popsán význam výchovy k reprodukčnímu zdraví, její výuka a cíle. Dále jsou zde představeny nejběžnější sexuálně přenosné choroby, prevence před nimi či vakcinace. Hlavním cílem práce bylo zjistit informovanost studentů středních škol, kteří se nacházejí ve 3. a 4. ročníku, o sexuálně přenosných chorobách pomocí průzkumného šetření, které bylo provedeno na středních školách ve městě Zlín.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis is focused on the issue of awareness of 3rd and 4th year high school students about sexually transmitted diseases and their prevention. The work is divided into a theoretical part and a practical part.
The theoretical part describes the importance of reproductive health education, its teaching and goals. Furthermore, the most common sexually transmitted diseases, their prevention or vaccination are presented here. The main goal of the work was to find out the awareness of high school students, who are in the 3rd and 4th year, about sexually transmitted diseases through a survey, which was conducted at secondary schools in the city of Zlín.
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku informovanosti studentů 3. a 4. ročníku středních škol o sexuálně přenosných chorobách a jejich prevenci. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou.
V teoretické části je popsán význam výchovy k reprodukčnímu zdraví, její výuka a cíle. Dále jsou zde představeny nejběžnější sexuálně přenosné choroby, prevence před nimi či vakcinace. Hlavním cílem práce bylo zjistit informovanost studentů středních škol, kteří se nacházejí ve 3. a 4. ročníku, o sexuálně přenosných chorobách pomocí průzkumného šetření, které bylo provedeno na středních školách ve městě Zlín.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis is focused on the issue of awareness of 3rd and 4th year high school students about sexually transmitted diseases and their prevention. The work is divided into a theoretical part and a practical part.
The theoretical part describes the importance of reproductive health education, its teaching and goals. Furthermore, the most common sexually transmitted diseases, their prevention or vaccination are presented here. The main goal of the work was to find out the awareness of high school students, who are in the 3rd and 4th year, about sexually transmitted diseases through a survey, which was conducted at secondary schools in the city of Zlín.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti prevence sexuálně přenosných chorob.
Příprava metodiky kvantitativního šetření.
Formulace kritérií pro výběr respondentů.
Realizace šetření technikou dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků šetření, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Rešerše literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti prevence sexuálně přenosných chorob.
Příprava metodiky kvantitativního šetření.
Formulace kritérií pro výběr respondentů.
Realizace šetření technikou dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků šetření, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BRUNI, L., G. ALBERTO, B. SERRA, et al. Human Papillomavirus and Related Diseases Report: Czech Republic.ICO/IARC HPV Information Centre: Institut Català d'Oncologia [online]. 08908 L'Hospitalet de Llobregat (Barcelona, Spain), 2018. 199 s. [cit. 2018-11-03]. Dostupné z: http://www.hpvcentre.net/statistics/reports/CZE.pdf?t=1547372962373.
DRNKOVÁ, B. Mikrobiologie, imunologie, epidemiologie a hygiena: pro zdravotnické obory. Praha: Grada, 2019, 140 s. ISBN 978-80-271-0693-6.
MAŠATA, J., et al. Infekce v gynekologii. 3. vyd. Praha: Maxdorf, 2017. 262 s. ISBN 978-80-7345-531-6.
ŠKORNIČKOVÁ, Z., M. MORAVCOVÁ a M. ZAJÍČKOVÁ. Základy péče v porodní asistenci II. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2015. 130 s. ISBN 978-80-7395-860-2.
ZÁHUMENSKÝ, J., D. JILICH a D. VAŇOUSOVÁ. Základy moderní venerologie. Praha: Maxdorf, 2015. 176 s. ISBN 978-80-7345-429-6.
Seznam doporučené literatury
BRUNI, L., G. ALBERTO, B. SERRA, et al. Human Papillomavirus and Related Diseases Report: Czech Republic.ICO/IARC HPV Information Centre: Institut Català d'Oncologia [online]. 08908 L'Hospitalet de Llobregat (Barcelona, Spain), 2018. 199 s. [cit. 2018-11-03]. Dostupné z: http://www.hpvcentre.net/statistics/reports/CZE.pdf?t=1547372962373.
DRNKOVÁ, B. Mikrobiologie, imunologie, epidemiologie a hygiena: pro zdravotnické obory. Praha: Grada, 2019, 140 s. ISBN 978-80-271-0693-6.
MAŠATA, J., et al. Infekce v gynekologii. 3. vyd. Praha: Maxdorf, 2017. 262 s. ISBN 978-80-7345-531-6.
ŠKORNIČKOVÁ, Z., M. MORAVCOVÁ a M. ZAJÍČKOVÁ. Základy péče v porodní asistenci II. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2015. 130 s. ISBN 978-80-7395-860-2.
ZÁHUMENSKÝ, J., D. JILICH a D. VAŇOUSOVÁ. Základy moderní venerologie. Praha: Maxdorf, 2015. 176 s. ISBN 978-80-7345-429-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce položila dvě otázky:
Jak a kam byste distribuovala edukační materiál?
Co Vás při zpracování bakalářské práce nejvíce překvapilo?
Studentka odpovídala na dotazy v dostačujícím rozsahu.
Oponent položil dvě otázky:
1. Domnívá se autorka, že je mládež průběžně a dostatečně informována o problematice sexuálně přenosných chorob a jejich prevence?
Studentka reagovala na otázku oponenta pružně.
2. Kde vidí autorka možnost nápravy podceňování nebezpečí sexuálně přenosných chorob?
Nejtěžší pro studentku bylo dohledání adekvátní literárních zdrojů. Otázky předsedkyně komise.