- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část:
Hudební kompozice tvořena ruchovou skladbou v seriálu HBO Chernobyl
2. Praktická část:
Zvuková skladba audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
Hlavní téma v angličtině
Musical composition based on real sounds in the HBO mini-series Chernobyl
Název dle studenta
Hudební kompozice tvořena ruchovou skladbou v seriálu HBO Černobyl
Název dle studenta v angličtině
Musical Composition Based on Real Sounds in the HBO Mini-series Chernobyl
Tato práce pojednává o mini-sérii HBO Černobyl z pohledu hudební dramaturgie. Rozebírá podstatu použité metody hudební kompozice na základě reálných ruchů a atmosfér z pohledu islandské skladatelky Hildur Gudnadóttir, která je autorkou hudby v tomto projektu. Snaží se o určitý ucelený pohled jak na Černobyl samotný, tak na tuto metodu kompozice.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the work on the HBO mini-series called Chernobyl in terms of musical dramaturgy. It analyzes the essence of the used method "musical composition based on real sounds" from the perspective of Icelandic composer Hildur Gudnadóttir who is the author of the music in this project. The aim is for a comprehensive view of both the Chernobyl itself, so the method of composition.
Klíčová slova
HBO Černobyl, Hildur Gudnadóttir, hudební skladatelka, filmová hudba, hudební kompozice na základě reálných ruchů a zvuků
Klíčová slova v angličtině
HBO Chernobyl, Hildur Gudnadóttir, music composer, film music, musical composition based on real sounds
Rozsah průvodní práce
40 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce pojednává o mini-sérii HBO Černobyl z pohledu hudební dramaturgie. Rozebírá podstatu použité metody hudební kompozice na základě reálných ruchů a atmosfér z pohledu islandské skladatelky Hildur Gudnadóttir, která je autorkou hudby v tomto projektu. Snaží se o určitý ucelený pohled jak na Černobyl samotný, tak na tuto metodu kompozice.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the work on the HBO mini-series called Chernobyl in terms of musical dramaturgy. It analyzes the essence of the used method "musical composition based on real sounds" from the perspective of Icelandic composer Hildur Gudnadóttir who is the author of the music in this project. The aim is for a comprehensive view of both the Chernobyl itself, so the method of composition.
Klíčová slova
HBO Černobyl, Hildur Gudnadóttir, hudební skladatelka, filmová hudba, hudební kompozice na základě reálných ruchů a zvuků
Klíčová slova v angličtině
HBO Chernobyl, Hildur Gudnadóttir, music composer, film music, musical composition based on real sounds
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Zvuková skladba audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Zvuková skladba souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Zvuková skladba souboru krátkých animovaných filmů v celkové délce 10 minut. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Zvuková skladba audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Zvuková skladba souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Zvuková skladba souboru krátkých animovaných filmů v celkové délce 10 minut. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
CHION, Michel, 2019. Audio-Vision: Sound on Screen. 14th ed. Columbia: Columbia University Press. ISBN 9780231546379.
SLOBODA, John A. a Patrik N. JUSLIN, 2011. Music and Emotion: Theory and Research. Oxford: Oxford University Press. ISBN 9780191620720.
WALUS, Bartlomiej Piotr, 2012. A New Modular Approach to the Composition of Film Music [online]. University of Adelaide [cit. 2020-11-02]. Dostupné z: https://digital.library.adelaide.edu.au/dspace/bitstream/2440/84425/8/02wholev1.pdf. Disertační práce. University of Adelaide, Faculty of Humanities and Social Sciences, Elder Conservatorium of Music.
Seznam doporučené literatury
CHION, Michel, 2019. Audio-Vision: Sound on Screen. 14th ed. Columbia: Columbia University Press. ISBN 9780231546379.
SLOBODA, John A. a Patrik N. JUSLIN, 2011. Music and Emotion: Theory and Research. Oxford: Oxford University Press. ISBN 9780191620720.
WALUS, Bartlomiej Piotr, 2012. A New Modular Approach to the Composition of Film Music [online]. University of Adelaide [cit. 2020-11-02]. Dostupné z: https://digital.library.adelaide.edu.au/dspace/bitstream/2440/84425/8/02wholev1.pdf. Disertační práce. University of Adelaide, Faculty of Humanities and Social Sciences, Elder Conservatorium of Music.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, portréty, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise prof. Ján Grečnár v 10:16 vítá studenta u obhajob své práce a na úvod se ptá, zda je seznámen s posudky svého vedoucího a oponenta teoretické a praktické práce - Kocourek odpovídá, že je seznámen.
Kocourek prezentuje svou teoretickou práci uvádí postup a cíle. Snaží se poukázat na nedostatky, kterých si je vědom. Následne odpovídá na otázky vedoucího a oponenta práce. Komise pokládá doplňující otázky a upozroňuje i na jiné přístupy než uvádí v obhajobě (...použití stejného principu ve studentských podmínkách....). Kocourek následně přechází na obhajobu své praktické práce. Po uvodu zodpovídá na otázky vedoucího práce a konfruntuje s ním své názory. Po diskuzi přechází na otázky oponenta.
Předseda komise prof. Ján Grečnár v 10:46 ukončuje po dohodě se studentem a členy komise obhajobu.