- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Teoretická část:
Struktura a organizace filmových festivalů v České republice a na Slovensku
Praktická část:
Produkce audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 20 min, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
Hlavní téma v angličtině
Structure and organisation of film festivals in Czech republic and Slovakia
Název dle studenta
Struktura a organizace filmových festivalů v České republice a na Slovensku
Název dle studenta v angličtině
Structure and Organisation of Film Festivals in Czech Republic and Slovakia
Táto diplomová práca sa zaoberá štruktúrou a organizáciou filmových festivalov v Českej republike a na Slovensku. Spočiatku sa venuje všeobecnej festivalovej dôležitosti, samotnej kultúre a jej vzťahu k jednotlivcovi. Taktiež sa venuje cieľom takýchto podujatí, až prechádza ku špecifickosti festivalovej organizácie, opisuje jednotlivé festivalové oddelenia, rozličné štruktúry a schému takýchto podujatí, pracovnú hierarchiu, rôznorodosť organizačných zložiek, až ústí do praktických ukážok vo forme rozhovorov s rôznymi vysoko postavenými organizátormi filmových festivalov a prehliadok z Českej republiky a zo Slovenska.
Anotace v angličtině
This master thesis deals with the structure and organization of film festivals in Czech republic and Slovakia. In the first part, thesis defines festival importance itself, culture and its influence on individual being and purpose of these events. The following part deals with specifications of organization, defines festival departments, various structures of these events, work hierarchy and the diversity of organizational units. The last part of this thesis presents interviews with various festival directors in Czech republic and Slovakia.
Klíčová slova
filmový festival, filmové podujatie, organizácia, štruktúra, pracovná hierarchia, festivalové oddelenia
Klíčová slova v angličtině
film festival, film event, organization, structure, work hierarchy, festival departments
Rozsah průvodní práce
57 s. (13013)
Jazyk
CZ
Anotace
Táto diplomová práca sa zaoberá štruktúrou a organizáciou filmových festivalov v Českej republike a na Slovensku. Spočiatku sa venuje všeobecnej festivalovej dôležitosti, samotnej kultúre a jej vzťahu k jednotlivcovi. Taktiež sa venuje cieľom takýchto podujatí, až prechádza ku špecifickosti festivalovej organizácie, opisuje jednotlivé festivalové oddelenia, rozličné štruktúry a schému takýchto podujatí, pracovnú hierarchiu, rôznorodosť organizačných zložiek, až ústí do praktických ukážok vo forme rozhovorov s rôznymi vysoko postavenými organizátormi filmových festivalov a prehliadok z Českej republiky a zo Slovenska.
Anotace v angličtině
This master thesis deals with the structure and organization of film festivals in Czech republic and Slovakia. In the first part, thesis defines festival importance itself, culture and its influence on individual being and purpose of these events. The following part deals with specifications of organization, defines festival departments, various structures of these events, work hierarchy and the diversity of organizational units. The last part of this thesis presents interviews with various festival directors in Czech republic and Slovakia.
Klíčová slova
filmový festival, filmové podujatie, organizácia, štruktúra, pracovná hierarchia, festivalové oddelenia
Klíčová slova v angličtině
film festival, film event, organization, structure, work hierarchy, festival departments
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Produkce audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 20 min, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Produkce souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Převod zadaného literárního scénáře celovečerního hraného filmu do technického scénáře. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Požadované materiály praktické části (var. 1 a 2):
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2, 3).
f) Grafický návrh bookletu: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1, 2).
g) Návrh filmového plakátu formát 70x100: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1).
h) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA (var. 1, 2).
i) Soubor, který obsahuje (var. 1, 2):
- Případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 4 normostrany,
- dialogovou listinu,
- synopsi (česky i anglicky) minimální rozsah 15 řádků, jen digitální verze,
- distribuční záměr,
- technický scénář,
- rozpočet filmu a finanční plán,
- štábovou listinu,
- natáčecí plán,
- denní dispozice a zprávy,
- seznam uzavřených smluv,
- vyúčtování filmu,
- ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Požadované materiály praktické části (var. 3):
- Technický scénář,
- produkční úvaha nad realizací, předpokládaná technologie realizace, marketingová a distribuční strategie (do 5 normostran),
- scénosled,
- složky technického scénáře,
- technické listy,
- harmonogram projektu,
- natáčecí plán,
- plán postprodukce,
- rozpočet,
- finanční plán.
Výstupy: technický scénář, rozbor technického scénáře
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány. Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- i. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Produkce audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 20 min, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Produkce souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Převod zadaného literárního scénáře celovečerního hraného filmu do technického scénáře. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Požadované materiály praktické části (var. 1 a 2):
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2, 3).
f) Grafický návrh bookletu: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1, 2).
g) Návrh filmového plakátu formát 70x100: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1).
h) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA (var. 1, 2).
i) Soubor, který obsahuje (var. 1, 2):
- Případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 4 normostrany,
- dialogovou listinu,
- synopsi (česky i anglicky) minimální rozsah 15 řádků, jen digitální verze,
- distribuční záměr,
- technický scénář,
- rozpočet filmu a finanční plán,
- štábovou listinu,
- natáčecí plán,
- denní dispozice a zprávy,
- seznam uzavřených smluv,
- vyúčtování filmu,
- ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Požadované materiály praktické části (var. 3):
- Technický scénář,
- produkční úvaha nad realizací, předpokládaná technologie realizace, marketingová a distribuční strategie (do 5 normostran),
- scénosled,
- složky technického scénáře,
- technické listy,
- harmonogram projektu,
- natáčecí plán,
- plán postprodukce,
- rozpočet,
- finanční plán.
Výstupy: technický scénář, rozbor technického scénáře
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány. Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- i. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
Seznam doporučené literatury
HOFSTEDE, Geert a Gert Jan HOFSTEDE. Kultury a organizace: software lidské mysli : spolupráce mezi kulturami a její důležitost pro přežití. Praha: Linde, 2007. ISBN 978-80-86131-70-2.
THOMPSON, Kristin a David BORDWELL. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. 2., opr. vyd. Přeložil Helena BENDOVÁ. V Praze: Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-207-7.
MONACO, James. Jak číst film: svět filmů, médií a multimédií : umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. Praha: Albatros, 2004. Albatros Plus. ISBN 80-00-01410-6.
Seznam doporučené literatury
HOFSTEDE, Geert a Gert Jan HOFSTEDE. Kultury a organizace: software lidské mysli : spolupráce mezi kulturami a její důležitost pro přežití. Praha: Linde, 2007. ISBN 978-80-86131-70-2.
THOMPSON, Kristin a David BORDWELL. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. 2., opr. vyd. Přeložil Helena BENDOVÁ. V Praze: Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-207-7.
MONACO, James. Jak číst film: svět filmů, médií a multimédií : umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. Praha: Albatros, 2004. Albatros Plus. ISBN 80-00-01410-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise prof. Ing. Ján Grečnár, ArtD. vybízí studentku k prezentaci teoretické diplomové práce. Studentka shrne strukturu práce. Mgr. Jana Bébarová se dotazuje, co studentka upravila na práci po únorových prezentacích, kde dostala známku E a byly jí vytknuta řada nedostatků. Studentka uvádí, že doplnila jednu kapitolu. Mgr. Bébarová konstatuje, že práce nemá jasně formulovaný úvod, cíle, absentuje metoda, rozhovory jsou pouhými rešeršemi, které nejsou zpracované, nemají strukturu, nejsou vyhodnocené, nefungují jako případová studie a práce nemá relevantní závěry. MgA. Konečný zmiňuje, že studentka po únorových obhajobách nezměnila na práci téměř nic a že text neodpovídá úrovni diplomové práce, nýbrž textu pro lifestylový magazín. Studentka uvádí, že do práce chtěla dát něco ze sebe, popsat to ze svého úhlu pohledu. Bébarová uvádí, že magisterská diplomová práce studentky je na úrovni semestrální práce prvního ročníku, absentuje tam metodologie a odborná literatura navzdory tomu, že existuje samostatný vědní obor festival studies a že studentka se v úvodu práce při definici filmových festivalů odkazuje na Wikislovník. Mgr. Bébarová dále konstatuje, že nepovažuje za korektní, že studentka při výběru externího vedoucího neuvedla, že se jedná o jejího partnera. Studentka se obhajuje, že oborový vedoucí Mgr. Viktor Mayer a vedoucí ateliéru MgA. Irena Kocí, PhD. o této skutečnosti věděli. Předseda komise prof. Ing. Ján Grečnár, ArtD. vyzývá studentku, aby přešla k prezentaci praktické práce.