- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část:
Současné možnosti a podmínky realizace filmových triků v české kinematografii
2. Praktická část:
Produkce audiovizuálního díla, nebo produkce souboru audiovizuálních děl, délka minimálně 12 min., nebo převod zadaného literárního scénáře středometrážního (31 - 59 min) hraného filmu do technického scénáře.
Hlavní téma v angličtině
1.Theoretical part: Current conditions for the realization of special movie effects in the Czech Republic. - ak.mal. Boris Masník 2. Practical part: Production of an audiovisual work or a set of audiovisual works with the running time of at least 12 minutes or the conversion of a medium length (31 - 59 minutes) live-action literary script into a shot list. - MgA. Lubomír Konečný
Název dle studenta
Současné možnosti a podmínky realizace filmových triků v české kinematografii
Název dle studenta v angličtině
Current Conditions for the Realization of Special Movie Effects in the Czech Republic
Bakalářská práce se zabývá zhodnocením situace v oblasti filmových triků, především vizuálních efektů v České republice a snaží se navrhnout možnosti, jakými by se tento obor mohl více rozvíjet.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the evaluation of the situation in the field of film tricks, especially visual effects in the Czech Republic and to tries to suggest possibilities by the fact that this field can develop more.
Klíčová slova
filmové triky, vizuální efekty, vfx, sfx
Klíčová slova v angličtině
film tricks, visual effects, vfx, sfx
Rozsah průvodní práce
43 s (44 552 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá zhodnocením situace v oblasti filmových triků, především vizuálních efektů v České republice a snaží se navrhnout možnosti, jakými by se tento obor mohl více rozvíjet.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the evaluation of the situation in the field of film tricks, especially visual effects in the Czech Republic and to tries to suggest possibilities by the fact that this field can develop more.
Klíčová slova
filmové triky, vizuální efekty, vfx, sfx
Klíčová slova v angličtině
film tricks, visual effects, vfx, sfx
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do složky na NAS-AAV (viz níže). \
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Produkce audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 min, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Produkce souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Převod zadaného literárního scénáře středometrážního (31-59 min) hraného filmu do technického scénáře. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Požadované materiály praktické části (var. 1, 2): a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1, 2). b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2). c) Anotace (var. 1, 2). d) Technický scénář (var. 1).e) Štábová listina (var. 1, 2). f) Grafický návrh bookletu: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1, 2). g) Návrh filmového plakátu formát 70x100: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1). h) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA (var. 1, 2). i) Soubor, který obsahuje (var. 1, 2): Případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 2 normostrany, dialogovou listinu, synopsi (česky i anglicky) minimální rozsah 15 řádků, jen digitální verze, distribuční záměr, technický scénář, rozpočet filmu a finanční plán, štábovou listinu, natáčecí plán, denní dispozice, denní zprávy, seznam uzavřených smluv, vyúčtování filmu, ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Požadované materiály praktické části (var. 3): Technický scénář, produkční úvaha nad realizací, technologie realizace, marketingová a distribuční strategie (do 3 normostran), scénosled, složky technického scénáře, technické listy, harmonogram projektu, natáčecí plán, plán postprodukce, rozpočet, finanční plán.
Výstupy: technický scénář, rozbor technického scénáře
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány. Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- i. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do složky na NAS-AAV (viz níže). \
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Produkce audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 min, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Produkce souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Převod zadaného literárního scénáře středometrážního (31-59 min) hraného filmu do technického scénáře. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Požadované materiály praktické části (var. 1, 2): a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1, 2). b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2). c) Anotace (var. 1, 2). d) Technický scénář (var. 1).e) Štábová listina (var. 1, 2). f) Grafický návrh bookletu: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1, 2). g) Návrh filmového plakátu formát 70x100: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1). h) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA (var. 1, 2). i) Soubor, který obsahuje (var. 1, 2): Případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 2 normostrany, dialogovou listinu, synopsi (česky i anglicky) minimální rozsah 15 řádků, jen digitální verze, distribuční záměr, technický scénář, rozpočet filmu a finanční plán, štábovou listinu, natáčecí plán, denní dispozice, denní zprávy, seznam uzavřených smluv, vyúčtování filmu, ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Požadované materiály praktické části (var. 3): Technický scénář, produkční úvaha nad realizací, technologie realizace, marketingová a distribuční strategie (do 3 normostran), scénosled, složky technického scénáře, technické listy, harmonogram projektu, natáčecí plán, plán postprodukce, rozpočet, finanční plán.
Výstupy: technický scénář, rozbor technického scénáře
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány. Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- i. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby.
Seznam doporučené literatury
RICHARD RICKITT, Special Effects: The History and Technique, Billboard Books 2007, ISBN 9780823084081
LUDMILA ZEMANOVÁ & LINDA ZEMAN SPALENY , Zeman a jeho kouzelný svět, CPress 2015, ISBN 978-80-264-0941-0
MILADA HÁBOVÁ & ZDENĚK SMEJKAL, Karel Zeman (sborník studií a dokumentů), Československý filmový ústav, 1986
BOCA ABRHÁMOVÁ, Kopec plný kouzel, Československý filmový ústav, 1986, ISBN 59-293-86
DAN MILLAR, Tajemství filmových triků, Etna, 1990, ISBN 80-85786-24-9
ANTONÍN STRÁNSKÝ & OTTO LEVINSKÝ, Film a filmová technika, SNTL, 1974
http://vizualniefekty.cz
Seznam doporučené literatury
RICHARD RICKITT, Special Effects: The History and Technique, Billboard Books 2007, ISBN 9780823084081
LUDMILA ZEMANOVÁ & LINDA ZEMAN SPALENY , Zeman a jeho kouzelný svět, CPress 2015, ISBN 978-80-264-0941-0
MILADA HÁBOVÁ & ZDENĚK SMEJKAL, Karel Zeman (sborník studií a dokumentů), Československý filmový ústav, 1986
BOCA ABRHÁMOVÁ, Kopec plný kouzel, Československý filmový ústav, 1986, ISBN 59-293-86
DAN MILLAR, Tajemství filmových triků, Etna, 1990, ISBN 80-85786-24-9
ANTONÍN STRÁNSKÝ & OTTO LEVINSKÝ, Film a filmová technika, SNTL, 1974
http://vizualniefekty.cz
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise prof. Ján Grečnár v 16:12 vítá studentku u obhajob své práce a na úvod se ptá, zda je seznámena s posudky svého vedoucího a oponenta teoretické a praktické práce - Moussová odpovídá, že je seznámena.
Moussová plynule navazuje na předsedu komise a zahujeje obhajobu své teoretické práce. Snaží se zodpovídat na veškeré otázky vedoucího a oponenta práce. MgA. Mayer poukazuje na zásadní nedostatek práce v historickém kontextu - kdy práce neobsahuje historický přehld se zásadními jmény v rámci České a Slovenské republiky. Po zdopdovězení doplňujících otázek plynule navazuje na představení své práktické práce - která byla náhradním zadaním. Vedoucí i oponent se snaží během prezentace studentce napomáhat - její projev je značně nervozní. Na některé otázky neodpovídá uceleně, ale po navedení komisí odpovídá.
Předseda komise prof. Ján Grečnár v 16:33 ukončuje po dohodě se studentem a členy komise obhajobu.