Cílem této bakalářské práce je analyzovat programy pro post-processing videa.
Teoretická část práce se zabývá historií video-filmové produkce a zmiňuje zařízení, která mohou sloužit k zachycení videa. Dále vysvětluje základní pojmy pro práci s videem. V poslední teoretické části seznamuje se softwary sloužícími k úpravě videa, které jsou dále rozděleny na placené, zdarma a on-line editory.
V praktické části práce jsou vytvořeny tutoriály pro programy Adobe Premiere Pro, DaVinci Resolve a HitFilm Express. Tutoriály se zabývají základním střihem v programech i náročnějšími efekty. Dále je vytvořena tabulka, která sumarizuje efekty u vybraných softwarů. Nakonec je vytvořeno a vyhodnoceno dotazníkové šetření na téma programů pro video post-processing.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to analyze programs for video post-processing.
The theoretical part deals with the history of video-film production and mentions devices that can be used to capture video. It also explains the basic concepts for working with video. The last theoretical part introduces the software used for video editing, which are further divided into paid, free and online editors.
In the practical part of the work are created tutorials for Adobe Premiere Pro, DaVinci Resolve and HitFilm Express. The tutorials deal with basic editing in programs, up to more demanding effects. Furthermore, a table is created that summarizes the effects of selected software. Last, a questionnaire survey on the topic of video post-processing programs is created and evaluated.
video editing, video, multimedia, tutorial, tracking, green screen, masking, Adobe Premiere Pro, DaVinci Resolve, HitFilm Express
Rozsah průvodní práce
86 s. (96 893 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je analyzovat programy pro post-processing videa.
Teoretická část práce se zabývá historií video-filmové produkce a zmiňuje zařízení, která mohou sloužit k zachycení videa. Dále vysvětluje základní pojmy pro práci s videem. V poslední teoretické části seznamuje se softwary sloužícími k úpravě videa, které jsou dále rozděleny na placené, zdarma a on-line editory.
V praktické části práce jsou vytvořeny tutoriály pro programy Adobe Premiere Pro, DaVinci Resolve a HitFilm Express. Tutoriály se zabývají základním střihem v programech i náročnějšími efekty. Dále je vytvořena tabulka, která sumarizuje efekty u vybraných softwarů. Nakonec je vytvořeno a vyhodnoceno dotazníkové šetření na téma programů pro video post-processing.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to analyze programs for video post-processing.
The theoretical part deals with the history of video-film production and mentions devices that can be used to capture video. It also explains the basic concepts for working with video. The last theoretical part introduces the software used for video editing, which are further divided into paid, free and online editors.
In the practical part of the work are created tutorials for Adobe Premiere Pro, DaVinci Resolve and HitFilm Express. The tutorials deal with basic editing in programs, up to more demanding effects. Furthermore, a table is created that summarizes the effects of selected software. Last, a questionnaire survey on the topic of video post-processing programs is created and evaluated.
video editing, video, multimedia, tutorial, tracking, green screen, masking, Adobe Premiere Pro, DaVinci Resolve, HitFilm Express
Zásady pro vypracování
Popište software pro video post-processing dostupný na trhu.
Vypracujte přehled a vysvětlení nejčastějších pojmů z oblasti digitálního videa.
Vytvořte tutoriály - Jak se stejná věc dělá v různých softwarech.
Sumarizujte funkce (efekty) u jednotlivého software z hlediska dostupnosti - zda je zdarma nebo za příplatek.
Zpracujte dotazníkové šetření zabývajícím se využívání software pro video post-processingem.
Zásady pro vypracování
Popište software pro video post-processing dostupný na trhu.
Vypracujte přehled a vysvětlení nejčastějších pojmů z oblasti digitálního videa.
Vytvořte tutoriály - Jak se stejná věc dělá v různých softwarech.
Sumarizujte funkce (efekty) u jednotlivého software z hlediska dostupnosti - zda je zdarma nebo za příplatek.
Zpracujte dotazníkové šetření zabývajícím se využívání software pro video post-processingem.
Seznam doporučené literatury
HULL, Rob a Jamie EWBANK. Digitální video: pět set rad, tipů a technik : jednoduchý a praktický průvodce tajemství lepšího snímání digitálních videosekcí. Praha: Slovart, 2007, 127 s. ISBN 9788072098835.
PECINOVSKÝ, Josef. Digitální video: natáčíme, upravujeme, vypalujeme. Praha: Grada, 2009, 143 s. Moderní média. ISBN 9788024731285.
LAJDAR, Milan. 333 tipů a triků pro digitální video. Brno: Computer Press, 2013, 192 s. ISBN 9788025137468.
PARKER, Jacob. The best free video editing software 2020: free video editors for all your projects. Techradar [online]. 2020 [cit. 2020-11-30]. Dostupné z: https://www.techradar.com/best/free-video-editing-software.
HULL, Rob a Jamie EWBANK. Digitální video: pět set rad, tipů a technik : jednoduchý a praktický průvodce tajemství lepšího snímání digitálních videosekcí. Praha: Slovart, 2007, 127 s. ISBN 9788072098835.
PECINOVSKÝ, Josef. Digitální video: natáčíme, upravujeme, vypalujeme. Praha: Grada, 2009, 143 s. Moderní média. ISBN 9788024731285.
LAJDAR, Milan. 333 tipů a triků pro digitální video. Brno: Computer Press, 2013, 192 s. ISBN 9788025137468.
PARKER, Jacob. The best free video editing software 2020: free video editors for all your projects. Techradar [online]. 2020 [cit. 2020-11-30]. Dostupné z: https://www.techradar.com/best/free-video-editing-software.
Student v krátké prezentaci seznámil komisi s výsledky své bakalářské práce. Po přečtení posudků vedoucího a oponenta práce následovala diskuze, ve které byly položeny následující dotazy:
doc. Dařena: Je nějaký vztah mezi dotazníkovým šetřením a vytvořenými tutoriály?
doc. Sysel: Odpovědi na dotazník byly anonymní?
doc. Sysel: Zkoušel jste vyhodnocovat odpovědi respondentů i jinak než pouze pomocí grafů?
doc. Sysel: Co je to subpixel?
JUDr. Nedbálek: Kdo byli respondenti ankety? Jak jste je získal?
Student na všechny dotazy odpověděl a reagoval pohotově.