Bakalářská práce se zabývá rozdílem mezi ITIL v3 a ITIL 4. V teoretické části je popsán ITIL, jeho historie, charakteristické rysy. Je zde také specifikován ITIL v3, jeho strategie, návrh, přechod, provoz a průběžné zlepšování služeb. Následně je zde popsán ITIL 4 a jeho komponenty ze kterých se skládá, manažerské postupy a certifikační schéma. Závěr teoretické části se věnuje procesům a funkcím ITIL v3 a ITIL 4. V praktické části je nejdříve nastíněn rozdíl mezi ITIL v3 a ITIL 4. Poté jsou zde ilustrovány procesní mapy pro ITIL v3 i ITIL a na závěr praktické části je zde popsána náročnost implementace v malých a středních firmách.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the difference between ITIL v3 and ITIL 4. The theoretical part describes ITIL, its history, characteristics. It also specifies ITIL v3, its strategy, design, transition, operation and continuous service improvement. Subsequently, ITIL 4 and its components, managerial procedures and certification scheme are described here. The conclusion of the theoretical part deals with the processes and functions of ITIL v3 and ITIL 4. The practical part first outlines the difference between ITIL v3 and ITIL 4. Then the process maps for ITIL v3 and ITIL are illustrated and at the end of the practical part the complexity of implementation in small and medium-sized enterprises.
Klíčová slova
ITIL v3, ITIL 4, procesní mapy, implementace
Klíčová slova v angličtině
ITIL v3, ITIL 4, process maps, implementation
Rozsah průvodní práce
63 s. 58 464 znaků
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá rozdílem mezi ITIL v3 a ITIL 4. V teoretické části je popsán ITIL, jeho historie, charakteristické rysy. Je zde také specifikován ITIL v3, jeho strategie, návrh, přechod, provoz a průběžné zlepšování služeb. Následně je zde popsán ITIL 4 a jeho komponenty ze kterých se skládá, manažerské postupy a certifikační schéma. Závěr teoretické části se věnuje procesům a funkcím ITIL v3 a ITIL 4. V praktické části je nejdříve nastíněn rozdíl mezi ITIL v3 a ITIL 4. Poté jsou zde ilustrovány procesní mapy pro ITIL v3 i ITIL a na závěr praktické části je zde popsána náročnost implementace v malých a středních firmách.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the difference between ITIL v3 and ITIL 4. The theoretical part describes ITIL, its history, characteristics. It also specifies ITIL v3, its strategy, design, transition, operation and continuous service improvement. Subsequently, ITIL 4 and its components, managerial procedures and certification scheme are described here. The conclusion of the theoretical part deals with the processes and functions of ITIL v3 and ITIL 4. The practical part first outlines the difference between ITIL v3 and ITIL 4. Then the process maps for ITIL v3 and ITIL are illustrated and at the end of the practical part the complexity of implementation in small and medium-sized enterprises.
Klíčová slova
ITIL v3, ITIL 4, procesní mapy, implementace
Klíčová slova v angličtině
ITIL v3, ITIL 4, process maps, implementation
Zásady pro vypracování
Popište procesní rámec ITIL.
Shrňte nejpodstatnější rozdíly mezi posledními dvěma verzemi ITI.L
Seznamte se s procesy a funkcemi pro verze ITIL v3 a ITIL 4.
Vytvořte procesní mapu pro obě verze.
Zhodnotte technologickou náročnost implementace v malých a středních firmách.
Zásady pro vypracování
Popište procesní rámec ITIL.
Shrňte nejpodstatnější rozdíly mezi posledními dvěma verzemi ITI.L
Seznamte se s procesy a funkcemi pro verze ITIL v3 a ITIL 4.
Vytvořte procesní mapu pro obě verze.
Zhodnotte technologickou náročnost implementace v malých a středních firmách.
Seznam doporučené literatury
TECHNOLOGY, ClydeBank. Itil for beginners: the complete beginner's guide to itil. 2nd edition. Albany, NY: ClydeBank Media, 2017. ISBN 978-194-5051-388.
PERSSE, Jamse. The ITIL Process Manual. Nizozemsko: Van Haren, 2016. ISBN 9087536518.
IT Process Wiki [online]. Německo: IT Process Wiki, 2006 [cit. 2019-11-22]. Dostupné z: https://wiki.en.it-processmaps.com/index.php/Main_Page
ITIL: ITIL - IT service management [online]. Velká Británie: Axelos, 2019 [cit. 2019-11-22]. Dostupné z: https://www.axelos.com/best-practice-solutions/itil
The Itil Community Forum [online]. The Itil Community Forum, 2003 [cit. 2020-12-18]. Dostupné z: http://www.itilcommunity.com
Seznam doporučené literatury
TECHNOLOGY, ClydeBank. Itil for beginners: the complete beginner's guide to itil. 2nd edition. Albany, NY: ClydeBank Media, 2017. ISBN 978-194-5051-388.
PERSSE, Jamse. The ITIL Process Manual. Nizozemsko: Van Haren, 2016. ISBN 9087536518.
IT Process Wiki [online]. Německo: IT Process Wiki, 2006 [cit. 2019-11-22]. Dostupné z: https://wiki.en.it-processmaps.com/index.php/Main_Page
ITIL: ITIL - IT service management [online]. Velká Británie: Axelos, 2019 [cit. 2019-11-22]. Dostupné z: https://www.axelos.com/best-practice-solutions/itil
The Itil Community Forum [online]. The Itil Community Forum, 2003 [cit. 2020-12-18]. Dostupné z: http://www.itilcommunity.com
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Součástí obhajoby nebyla praktická ukázka
Vedoucí práce seznámil komisi s posudky
1. Otázka - Jaká bude první aktivita, která spustí tu hlavní prostřední část Vaši mapy? (prof. Farana)
2. Otázka - Která aktivita bude poslední? (prof. Farana)
3. Otázka - Co mám chápat z rozdělení service designu na další 3 části
Následovala krátká diskuze k diplomové práci.
Studentka odpověděla na všechny otázky z posudků i komise celkově dobře, s řadou vážných chyb