Diplomová práce se zabývá multikulturní kompetencí žáků 8. a 9. ročníků základních škol. Práce se skládá z teoreticko-empirické části. Cílem práce je zjistit úroveň osvojení multikulturní kompetence u žáků 8. a 9. ročníků základních škol, dále jsme se zabývali identifikováním multikulturní komunikační dovednosti. V teoretické části vymezujeme základní pojmosloví, které souvisí s naším tématem. Tyto pojmy jsou rozděleny do tří kapitol: multikulturní kompetence, interkulturní komunikace a multikulturní výchova. V praktické části naší diplomové práce se snažíme zjistit míru osvojení multikulturní kompetence u žáků 8. a 9. ročníků základních škol.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the multicultural competencies of pupils in the 8th and 9th grades of primary schools. The work consists of a theoretical and empirical part. The aim of the work is to find out the level of acquisition of multicultural competence in pupils of 8th and 9th grades of primary schools, we also dealt with the identification of multicultural communication skills. In the theoretical part we define the basic concepts that are related to our topic. These concepts are divided into three chapters: multicultural competence, intercultural communication and multicultural education. In the practical part of our diploma thesis we try to find out the degree of acquisition of multicultural competence in pupils of 8th and 9th grades of primary schools.
Diplomová práce se zabývá multikulturní kompetencí žáků 8. a 9. ročníků základních škol. Práce se skládá z teoreticko-empirické části. Cílem práce je zjistit úroveň osvojení multikulturní kompetence u žáků 8. a 9. ročníků základních škol, dále jsme se zabývali identifikováním multikulturní komunikační dovednosti. V teoretické části vymezujeme základní pojmosloví, které souvisí s naším tématem. Tyto pojmy jsou rozděleny do tří kapitol: multikulturní kompetence, interkulturní komunikace a multikulturní výchova. V praktické části naší diplomové práce se snažíme zjistit míru osvojení multikulturní kompetence u žáků 8. a 9. ročníků základních škol.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the multicultural competencies of pupils in the 8th and 9th grades of primary schools. The work consists of a theoretical and empirical part. The aim of the work is to find out the level of acquisition of multicultural competence in pupils of 8th and 9th grades of primary schools, we also dealt with the identification of multicultural communication skills. In the theoretical part we define the basic concepts that are related to our topic. These concepts are divided into three chapters: multicultural competence, intercultural communication and multicultural education. In the practical part of our diploma thesis we try to find out the degree of acquisition of multicultural competence in pupils of 8th and 9th grades of primary schools.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti multikulturních kompetencí, multikulturní výchovy a multikulturního vzdělávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace smíšeného výzkumu formou dotazníku a hloubkového rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti multikulturních kompetencí, multikulturní výchovy a multikulturního vzdělávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace smíšeného výzkumu formou dotazníku a hloubkového rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HES, Aleš, 2014. Hodnotové aspekty interkulturní komunikace. Praha: Vysoká škola finanční a správní. ISBN 9788074081088.
HLADÍK, Jakub, 2014. Multikulturní kompetence studentů pomáhajících profesí. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. ISBN 9788074544262.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada. ISBN 9788024753263.
PREISSOVÁ, A., M. CICHÁ a L. GULOVÁ, 2012. Jinakost, předsudky, multikulturalismus: možnosti a limity multikulturní výchovy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 9788024432878.
PRŮCHA, Jan, 2010. Interkulturní komunikace. Praha: Grada. ISBN 9788024730691.
Seznam doporučené literatury
HES, Aleš, 2014. Hodnotové aspekty interkulturní komunikace. Praha: Vysoká škola finanční a správní. ISBN 9788074081088.
HLADÍK, Jakub, 2014. Multikulturní kompetence studentů pomáhajících profesí. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. ISBN 9788074544262.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada. ISBN 9788024753263.
PREISSOVÁ, A., M. CICHÁ a L. GULOVÁ, 2012. Jinakost, předsudky, multikulturalismus: možnosti a limity multikulturní výchovy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 9788024432878.
PRŮCHA, Jan, 2010. Interkulturní komunikace. Praha: Grada. ISBN 9788024730691.
Přílohy volně vložené
1 CD-ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma diplomové práce. Představila design výzkumné části práce. Uvedla nejdůležitější výsledky výzkumu. Odpověděla na otázky uvedené v posudcích diplomové práce. Proběhla diskuse.
dr. Hrbáčková ocenila práci, kterou studentka vložila do zpracování diplomové práce.