Diplomová práce se zaměřuje na problematiku regulace emocí u dospívajících v institucionální péči. Teoretická část práce je rozdělena do čtyř kapitol, které se zabývají emocemi, regulací emocí, obdobím dospívání a institucionální péčí. Práce ve své praktické části přináší výsledky kvantitativního výzkumu, jehož cílem bylo zjistit jaká je úroveň regulace emocí a autoregulace, a dále také jaká je míra emočního prožívání u dospívajících v institucionální péči. Zároveň zjišťuje rozdíly v úrovni regulace emocí a v míře emočního prožívání vzhledem k věku a pohlaví respondentů. Práce se rovněž zabývá i zjištěním vztahu mezi regulací emocí a emočním prožíváním u dospívajících v institucionální péči. Výzkumný soubor tvořilo 215 dospívajících ve věku 12-18 let z výchovných ústavů v České republice.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of emotion regulation of adolescents in institutional care. The theoretical part of the work is divided into four chapters which are devoted to emotions, regulation of emotions, adolescence and institutional care. The practical part of the work presents the results of quantitative research where the aim was to determine the level of emotion regulation, self-regulation and emotional experience of adolescents in institutional care. It also reveals differences in the level of emotion regulation and emotional experience in age and gender of respondents. The work deals with the relationship between the levels of emotion regulation and the emotional experience of adolescents in institutional care. The research group consisted of 215 adolescents aged 12-18 years from educational institutions in the Czech Republic.
emotions, regulation of emotions, self-regulation, emotional experience,
adolescence, educational institution
Rozsah průvodní práce
104 s. (200 117 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku regulace emocí u dospívajících v institucionální péči. Teoretická část práce je rozdělena do čtyř kapitol, které se zabývají emocemi, regulací emocí, obdobím dospívání a institucionální péčí. Práce ve své praktické části přináší výsledky kvantitativního výzkumu, jehož cílem bylo zjistit jaká je úroveň regulace emocí a autoregulace, a dále také jaká je míra emočního prožívání u dospívajících v institucionální péči. Zároveň zjišťuje rozdíly v úrovni regulace emocí a v míře emočního prožívání vzhledem k věku a pohlaví respondentů. Práce se rovněž zabývá i zjištěním vztahu mezi regulací emocí a emočním prožíváním u dospívajících v institucionální péči. Výzkumný soubor tvořilo 215 dospívajících ve věku 12-18 let z výchovných ústavů v České republice.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of emotion regulation of adolescents in institutional care. The theoretical part of the work is divided into four chapters which are devoted to emotions, regulation of emotions, adolescence and institutional care. The practical part of the work presents the results of quantitative research where the aim was to determine the level of emotion regulation, self-regulation and emotional experience of adolescents in institutional care. It also reveals differences in the level of emotion regulation and emotional experience in age and gender of respondents. The work deals with the relationship between the levels of emotion regulation and the emotional experience of adolescents in institutional care. The research group consisted of 215 adolescents aged 12-18 years from educational institutions in the Czech Republic.
emotions, regulation of emotions, self-regulation, emotional experience,
adolescence, educational institution
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury. Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti dospívání, regulace emocí a institucionální péče. Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury. Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti dospívání, regulace emocí a institucionální péče. Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
NAKONEČNÝ, Milan, 2000. Lidské emoce. Praha: Academia. ISBN 8020007636.
POLÁČKOVÁ ŠOLCOVÁ, Iva, 2018. Emoce: regulace a vývoj v průběhu života: funkce a zákonitosti emocí, sociální a kulturní souvislosti, měření emocí. Praha: Grada. ISBN 9788024751283.
SLAMĚNÍK, Ivan, 2011. Emoce a interpersonální vztahy. Praha: Grada. ISBN 9788024733111.
STUCHLÍKOVÁ, Iva, 2007. Základy psychologie emocí. Vyd. 2. Praha: Portál. ISBN 9788073672829.
VÁGNEROVÁ, Marie, 2020. Vývoj pozornosti a exekutivních funkcí. Praha: Raabe. ISBN 978-80-7496-441-1.
Seznam doporučené literatury
NAKONEČNÝ, Milan, 2000. Lidské emoce. Praha: Academia. ISBN 8020007636.
POLÁČKOVÁ ŠOLCOVÁ, Iva, 2018. Emoce: regulace a vývoj v průběhu života: funkce a zákonitosti emocí, sociální a kulturní souvislosti, měření emocí. Praha: Grada. ISBN 9788024751283.
SLAMĚNÍK, Ivan, 2011. Emoce a interpersonální vztahy. Praha: Grada. ISBN 9788024733111.
STUCHLÍKOVÁ, Iva, 2007. Základy psychologie emocí. Vyd. 2. Praha: Portál. ISBN 9788073672829.
VÁGNEROVÁ, Marie, 2020. Vývoj pozornosti a exekutivních funkcí. Praha: Raabe. ISBN 978-80-7496-441-1.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretická východiska diplomové práce. Uvedla hlavní cíle výzkumného šetření a metodologii výzkumu. Prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumu. Odpověděla na otázky uvedené v posudcích. Proběhla diskuse.
doc. Hladík pochválil kvalitu diplomové práce i pracovitost studentky a enthusiastiscký přístup ke studiu.