Diplomová práce se zabývá problematikou preventivně výchovné činnosti na vybraných základních školách. Hlavním cílem je navrhnout možný způsob praktického vyučování.
V teoretické práci zakončené dílčím závěrem, je rozebrán historický a aktuální stav spolu s pojmy a právním rámcem vztahující se k dané problematice.
V praktické části diplomové práce jsou rozebrány možné způsoby výuky a podpůrné prostředky. Dále jsou za pomocí metody SWOT porovnány vybrané základní školy. A následně navržený možný způsob praktické výuky na škole. Součástí je i dotazníkové šetření, na základě, kterého byl posouzen aktuální stav.
Součástí práce jsou i přílohy, které slouží jako doplnění praktické části.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of preventive educational activities at selected primary schools. The main goal is to suggest a possible way of practical teaching.
In the theoretical work, ending with a partial conclusion, the historical and current state is analyzed together with the concepts and legal framework related to the issue.
In the practical part of the diploma thesis, possible ways of teaching and support means are discussed. Furthermore, selected primary schools are compared using the SWOT method. And then suggested a possible way of practical teaching at school. A questionnaire survey is also included, based on which the current situation was assessed.
The work also includes appendices, which serve as a supplement to the practical part.
Klíčová slova
branná výchova, mimořádná událost, ochrana obyvatelstva, preventivně výchovná činnost, první pomoc, ochrana člověka za mimořádných událostí
Klíčová slova v angličtině
military education, emergency event, population protection, preventive and educational activities, human protection during emergencies
Rozsah průvodní práce
89
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou preventivně výchovné činnosti na vybraných základních školách. Hlavním cílem je navrhnout možný způsob praktického vyučování.
V teoretické práci zakončené dílčím závěrem, je rozebrán historický a aktuální stav spolu s pojmy a právním rámcem vztahující se k dané problematice.
V praktické části diplomové práce jsou rozebrány možné způsoby výuky a podpůrné prostředky. Dále jsou za pomocí metody SWOT porovnány vybrané základní školy. A následně navržený možný způsob praktické výuky na škole. Součástí je i dotazníkové šetření, na základě, kterého byl posouzen aktuální stav.
Součástí práce jsou i přílohy, které slouží jako doplnění praktické části.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of preventive educational activities at selected primary schools. The main goal is to suggest a possible way of practical teaching.
In the theoretical work, ending with a partial conclusion, the historical and current state is analyzed together with the concepts and legal framework related to the issue.
In the practical part of the diploma thesis, possible ways of teaching and support means are discussed. Furthermore, selected primary schools are compared using the SWOT method. And then suggested a possible way of practical teaching at school. A questionnaire survey is also included, based on which the current situation was assessed.
The work also includes appendices, which serve as a supplement to the practical part.
Klíčová slova
branná výchova, mimořádná událost, ochrana obyvatelstva, preventivně výchovná činnost, první pomoc, ochrana člověka za mimořádných událostí
Klíčová slova v angličtině
military education, emergency event, population protection, preventive and educational activities, human protection during emergencies
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši s důrazem na monografie a aktuální studie, stati a články vztahující se k dané problematice.
Charakterizujte historický a aktuální vývoj vzdělávání v ochraně obyvatelstva.
Vyhodnoťte systém vzdělávání žáků na vybraných základních školách.
Na základě získaných poznatků navrhněte jednotný postup edukace žáků.
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši s důrazem na monografie a aktuální studie, stati a články vztahující se k dané problematice.
Charakterizujte historický a aktuální vývoj vzdělávání v ochraně obyvatelstva.
Vyhodnoťte systém vzdělávání žáků na vybraných základních školách.
Na základě získaných poznatků navrhněte jednotný postup edukace žáků.
Seznam doporučené literatury
HADDOW, George D., Jane A. BULLOCK a Damon P. COPPOLA. Introduction to emergency management. Amsterdam: Elsevier, 2017. ISBN 9780128030646.
HORÁK, Rudolf, Lenka DANIELOVÁ, Ludvík JUŘÍČEK a Ladislav ŠIMÁK. Zásady ochrany společnosti. Ostrava: Key Publishing, 2015. ISBN 9788074182365.
UNESCO. Stay safe and be prepared: a teacher's guide to disaster risk reduction [online]. Paris: United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization7, place de Fontenoy, 2014. ISBN 978-92-3-100044-7.
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího diplomové práce.
Seznam doporučené literatury
HADDOW, George D., Jane A. BULLOCK a Damon P. COPPOLA. Introduction to emergency management. Amsterdam: Elsevier, 2017. ISBN 9780128030646.
HORÁK, Rudolf, Lenka DANIELOVÁ, Ludvík JUŘÍČEK a Ladislav ŠIMÁK. Zásady ochrany společnosti. Ostrava: Key Publishing, 2015. ISBN 9788074182365.
UNESCO. Stay safe and be prepared: a teacher's guide to disaster risk reduction [online]. Paris: United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization7, place de Fontenoy, 2014. ISBN 978-92-3-100044-7.
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího diplomové práce.
Přílohy volně vložené
0
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval výsledky své diplomové práce na téma: Preventivně výchovná činnost v oblasti ochrany obyvatelstva na základních školách.
Byly přečteny posudky vedoucího i oponenta. Následně student zodpověděl doplňující otázky oponenta práce:
1. Jakou roli v přípravě k ochraně obyvatelstva hrají rámcové vzdělávací programy základního vzdělávání? Jaké nařízení Vlády ČR řeší výuky k ochraně člověka za MU na pedagogických fakultách?
2. Blíže popište Vaše zapojení do aktivit společnosti Ústecké podzemí - Muzeum civilní obrany.
3. Jaké další studijní pomůcky a učebnice znáte na podporu osvojení si účelného chování při MU?
Student zodpověděl otázky oponenta a následně odpovídal na otázky komise a vyslechl si doporučení pro zlepšení.
Dotazy komise na diplomovou práci:
prof. Navrátil: Jak byste postupoval v rámci poskytnutí první pomoci v případě zástavy srdce?
Ing. Jan Strohmandl, Ph.D.: Jak se projevily příležitosti ze SWOT analýzy ve vašich návrzích?