Diplomová práce mapuje plnění věcného zaměření a nastavených cílů Centra duševního zdraví (CDZ) v pomoci lidem s vážným duševním onemocněním a jejich rodinám. Teoretická část předkládá charakteristiku cílové skupiny CDZ v ryze sociálním významu, problematiku psychiatrické reformy a specifika sociální práce v multidisciplinárním pojetí. Praktická část prezentuje výsledky empirického výzkumu, realizovaného zvoleným kvalitativním přístupem. Cílem bylo analyzovat, jak CDZ Kroměříž plní poslání, pro které bylo zřízeno, pohledem pečujících osob.
Anotace v angličtině
The diploma work follows fulfilling of focus and adjustment of the Mental Health Centre aims in terms of providing help to people with mental diseases and their families. Theoretical part offers characteristics of the MHC target group genuinely in social point of view, issues connected to psychiatrist reform and specific features of social work within multidisciplinar approach. Practical part of the diploma work shows results of empiric research, realized
in chosen qualitative approach. The aim is to analyze, how MHC in Kroměříž fulfills its duties and tasks, through experience of persons who are being taken care of.
Klíčová slova
Duševní onemocnění, reforma psychiatrické péče, Centrum duševního zdraví, sociální práce, sociální pracovník, destigmatizace, rodinné soužití, případové vedení, CARe, kvalitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
Mental dinase, psychiatric care reform, Mental Health Centre, social work, social worker, destigmatization, family relationship, care management, care, qualitative research
Rozsah průvodní práce
114 s. (199 370 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce mapuje plnění věcného zaměření a nastavených cílů Centra duševního zdraví (CDZ) v pomoci lidem s vážným duševním onemocněním a jejich rodinám. Teoretická část předkládá charakteristiku cílové skupiny CDZ v ryze sociálním významu, problematiku psychiatrické reformy a specifika sociální práce v multidisciplinárním pojetí. Praktická část prezentuje výsledky empirického výzkumu, realizovaného zvoleným kvalitativním přístupem. Cílem bylo analyzovat, jak CDZ Kroměříž plní poslání, pro které bylo zřízeno, pohledem pečujících osob.
Anotace v angličtině
The diploma work follows fulfilling of focus and adjustment of the Mental Health Centre aims in terms of providing help to people with mental diseases and their families. Theoretical part offers characteristics of the MHC target group genuinely in social point of view, issues connected to psychiatrist reform and specific features of social work within multidisciplinar approach. Practical part of the diploma work shows results of empiric research, realized
in chosen qualitative approach. The aim is to analyze, how MHC in Kroměříž fulfills its duties and tasks, through experience of persons who are being taken care of.
Klíčová slova
Duševní onemocnění, reforma psychiatrické péče, Centrum duševního zdraví, sociální práce, sociální pracovník, destigmatizace, rodinné soužití, případové vedení, CARe, kvalitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
Mental dinase, psychiatric care reform, Mental Health Centre, social work, social worker, destigmatization, family relationship, care management, care, qualitative research
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociální práce, sociální rehabilitace osob s duševním onemocněním a služeb Center duševního zdraví.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu a jejich shrnutí.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociální práce, sociální rehabilitace osob s duševním onemocněním a služeb Center duševního zdraví.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu a jejich shrnutí.
Seznam doporučené literatury
GOLEMAN, Daniel, 2011. Emoční inteligence. Praha: Metafora. ISBN 978-80-7359-334-6.
HOLLANDER, Dirk a Jean Pierre WILKEN, 2016. Podpora zotavení a začlenění: Úvod do metodiky care. Praha: Psychiatrická nemocnice Bohnice. ISBN 978-80-260-9945-1.
KRAUS, Blahoslav, 2008. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-383-3.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ, 2007. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-313-0.
VÁGNEROVÁ, Marie, 2014. Současná psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0696-5.
Seznam doporučené literatury
GOLEMAN, Daniel, 2011. Emoční inteligence. Praha: Metafora. ISBN 978-80-7359-334-6.
HOLLANDER, Dirk a Jean Pierre WILKEN, 2016. Podpora zotavení a začlenění: Úvod do metodiky care. Praha: Psychiatrická nemocnice Bohnice. ISBN 978-80-260-9945-1.
KRAUS, Blahoslav, 2008. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-383-3.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ, 2007. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-313-0.
VÁGNEROVÁ, Marie, 2014. Současná psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0696-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretická východiska diplomové práce. Uvedla hlavní cíle výzkumného šetření a metodologii výzkumu. Prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumu. Odpověděla na otázky uvedené v posudcích. Proběhla diskuse.