Diplomová práce se věnuje vlivu hodnotové orientace na postavení žáků ve třídě na 2. stupni ZŠ. Teoretická část je zaměřena na popis hodnot, školního prostředí, a také se zaměřuje na žáka 2. stupně ZŠ a na změny, kterými si prochází.
Praktická část diplomové práce se zabývá kvantitativním výzkumem, který byl zrealizován pomocí dotazníkového šetření a na následnou interpretaci dat.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the influence of value orientations on the position of pupils in the class at the 2nd stage of elementary school. The theoretical part is focused on the description of values, school environment, focuses on the pupil of the 2nd grade of elementary school and the changes he is going through.
The practical part of the diploma thesis deals with quantitative research, which was carried out using a questionnaire survey and the subsequent interpretation of data.
Klíčová slova
hodnoty, hodnotová orientace, žák druhého stupně, dospívání, školní prostředí
Klíčová slova v angličtině
values, value orientation, pupil of the second grade of elementary school, adolescence, school environment
Rozsah průvodní práce
99 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se věnuje vlivu hodnotové orientace na postavení žáků ve třídě na 2. stupni ZŠ. Teoretická část je zaměřena na popis hodnot, školního prostředí, a také se zaměřuje na žáka 2. stupně ZŠ a na změny, kterými si prochází.
Praktická část diplomové práce se zabývá kvantitativním výzkumem, který byl zrealizován pomocí dotazníkového šetření a na následnou interpretaci dat.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the influence of value orientations on the position of pupils in the class at the 2nd stage of elementary school. The theoretical part is focused on the description of values, school environment, focuses on the pupil of the 2nd grade of elementary school and the changes he is going through.
The practical part of the diploma thesis deals with quantitative research, which was carried out using a questionnaire survey and the subsequent interpretation of data.
Klíčová slova
hodnoty, hodnotová orientace, žák druhého stupně, dospívání, školní prostředí
Klíčová slova v angličtině
values, value orientation, pupil of the second grade of elementary school, adolescence, school environment
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti charakteristiky osobnosti žáka druhého stupně základní školy, hodnot a klimatu třídy.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti charakteristiky osobnosti žáka druhého stupně základní školy, hodnot a klimatu třídy.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CAKIRPALOGLU, Panajotis, 2009. Psychologie hodnot. 2., dopl. a přeprac. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-2295-4.
ČAPEK, Robert, 2010. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2742-4.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
SAK, Petr, 2000. Proměny české mládeže: česká mládež v pohledu sociologických výzkumů. Praha: Petrklíč. ISBN 80-7229-042-8.
VÁGNEROVÁ, Marie, 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum. ISBN 978-80246-2153-1.
Seznam doporučené literatury
CAKIRPALOGLU, Panajotis, 2009. Psychologie hodnot. 2., dopl. a přeprac. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-2295-4.
ČAPEK, Robert, 2010. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2742-4.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
SAK, Petr, 2000. Proměny české mládeže: česká mládež v pohledu sociologických výzkumů. Praha: Petrklíč. ISBN 80-7229-042-8.
VÁGNEROVÁ, Marie, 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum. ISBN 978-80246-2153-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce uvedla teoretická východiska práce, zmínila výzkumný postup. Podrobněji popisovala výzkumná zjištění. Komise se doptávala, jakou statistickou metodu použila studentka k vyhodnocení konkrétního závěru. Studentka odpověděla, že nepoužila metodu statistické analýzy k následnému tvrzení o rozdílech. Zazněly silné a slabší stránky práce. Komise diskutovala název práce - vztah dvou proměnných. Podotkla, že hodnotové orientace byly zkoumány, byla využita sociometrie, ale nebyl zkoumán vztah mezi proměnnými. Komise vytkla studentce formální nedostatky a nepřehlednost textu práce. Bylo vytknuto také nedostatečné množství zdrojů i silný deskriptivní charakter práce bez hlubších interpretací.