Diplomová práce se zabývá vytvořením cestovní kanceláře stavějící na principech odpovědného podnikání. Práce je rozdělena na teoretickou, analytickou a projektovou část. V prvně zmíněné je nastíněno základní názvosloví cestovního ruchu, základ teorie business modelů a pohled na možné uchopení udržitelnosti. V analytické části je rozebrán trh cestovního ruchu z hlediska České republiky a zahraničí. Je zde uvedena analýza předpokladů udržitelného cestovního ruchu včetně trendů, pohledu na konkurenci, potenciálního zákazníka. V závěru jsou uvedeny případové studie odhalující příklady dobré praxe ve zkoumané oblasti. V projektové části je představen záměr vytvoření cestovní kanceláře, založení společnosti, plánované ekonomické výsledky pro rok 2022. V závěru se nachází riziková a časová analýza pro zhodnocení možných nástrah při realizaci projektu.
Anotace v angličtině
This master these is focusing on creation of Travel Agency based on the principles of sustainability. The work is divided into three parts. Theoretical, analytical and the project part. In the theoretical part there are basic information about tourism vocabulary accompanied with legislative basement. Further on you can find sustainable development part and theory of business model. Analytics part providing statistical information about satellite account of tourism in Czech Republic and worldwide. Sustainable tourism part shows trends, customer needs and competitors on the market. At last, there are two case studies with great examples of sustainability in tourism industry. Projectional part consist of creation fo the travel agent based on the sustainable principles, legislative framework, economical overview, risk and critical path analyses.
Klíčová slova
udržitelnost, odpovědnost, cestovní ruch, cestovní kancelář, business model
Klíčová slova v angličtině
sustainability, tourism, travel agency, business models
Rozsah průvodní práce
89 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá vytvořením cestovní kanceláře stavějící na principech odpovědného podnikání. Práce je rozdělena na teoretickou, analytickou a projektovou část. V prvně zmíněné je nastíněno základní názvosloví cestovního ruchu, základ teorie business modelů a pohled na možné uchopení udržitelnosti. V analytické části je rozebrán trh cestovního ruchu z hlediska České republiky a zahraničí. Je zde uvedena analýza předpokladů udržitelného cestovního ruchu včetně trendů, pohledu na konkurenci, potenciálního zákazníka. V závěru jsou uvedeny případové studie odhalující příklady dobré praxe ve zkoumané oblasti. V projektové části je představen záměr vytvoření cestovní kanceláře, založení společnosti, plánované ekonomické výsledky pro rok 2022. V závěru se nachází riziková a časová analýza pro zhodnocení možných nástrah při realizaci projektu.
Anotace v angličtině
This master these is focusing on creation of Travel Agency based on the principles of sustainability. The work is divided into three parts. Theoretical, analytical and the project part. In the theoretical part there are basic information about tourism vocabulary accompanied with legislative basement. Further on you can find sustainable development part and theory of business model. Analytics part providing statistical information about satellite account of tourism in Czech Republic and worldwide. Sustainable tourism part shows trends, customer needs and competitors on the market. At last, there are two case studies with great examples of sustainability in tourism industry. Projectional part consist of creation fo the travel agent based on the sustainable principles, legislative framework, economical overview, risk and critical path analyses.
Klíčová slova
udržitelnost, odpovědnost, cestovní ruch, cestovní kancelář, business model
Klíčová slova v angličtině
sustainability, tourism, travel agency, business models
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši v oblasti udržitelného podnikání a cestovního ruchu.
II. Praktická část
Proveďte analýzu tržního prostředí v cestovním ruchu.
Vytvořte vhodný business model cestovní kanceláře dle daných rozborů a analýz.
Projekt podrobte ekonomické, rizikové a časové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši v oblasti udržitelného podnikání a cestovního ruchu.
II. Praktická část
Proveďte analýzu tržního prostředí v cestovním ruchu.
Vytvořte vhodný business model cestovní kanceláře dle daných rozborů a analýz.
Projekt podrobte ekonomické, rizikové a časové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
COOK, Roy A., Cathy H. C. HSU a Lorraine L. TAYLOR. Tourism: the business of hospitality and travel. Seventh edition. Harlow: Pearson, 2018. 448 s. ISBN 978-1-292-22167-0.
CHOUINARD, Yvon a Vincent STANLEY. Zodpovědná firma: jak podnikat tak, aby to bylo prospěšné nejen vlastníkům, ale i ostatním lidem a planetě. Praha: PeopleComm, 2014. 192 s. ISBN 978-80-87917-12-1.
KOTLER, Philip, John T. BOWEN a James C. MAKENS. Marketing for hospitality and tourism. 6th ed. Harlow: Pearson Education, 2014. 688 s. ISBN 978-1-29202-003-7.
MAURYA, Ash. Lean podnikání: přejděte od plánu A k plánu, který funguje. Přeložil Lukáš DUŠEK. V Brně: BizBooks, 2016. 232 s. ISBN 978-80-265-0506-8.
Seznam doporučené literatury
COOK, Roy A., Cathy H. C. HSU a Lorraine L. TAYLOR. Tourism: the business of hospitality and travel. Seventh edition. Harlow: Pearson, 2018. 448 s. ISBN 978-1-292-22167-0.
CHOUINARD, Yvon a Vincent STANLEY. Zodpovědná firma: jak podnikat tak, aby to bylo prospěšné nejen vlastníkům, ale i ostatním lidem a planetě. Praha: PeopleComm, 2014. 192 s. ISBN 978-80-87917-12-1.
KOTLER, Philip, John T. BOWEN a James C. MAKENS. Marketing for hospitality and tourism. 6th ed. Harlow: Pearson Education, 2014. 688 s. ISBN 978-1-29202-003-7.
MAURYA, Ash. Lean podnikání: přejděte od plánu A k plánu, který funguje. Přeložil Lukáš DUŠEK. V Brně: BizBooks, 2016. 232 s. ISBN 978-80-265-0506-8.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Dr. Slinták, 23 b
Oponent práce: Dr. Kozubíková, 19 b
Otázky vedoucího:
1. Mohl byste vysvětlit vztah mezi TravelNative, z.s. a vámi navrhovaným business modelem zaměřeným na tvorbu cestovní kanceláře? Co se stane se spolkovou činností po vzniku zvažované cestovní kanceláře? Zodpovězeno zcela
2. Je možné ve stávající podobě cestovního ruchu hovořit o myšlence udržitelnosti, vezmeme-li v potaz způsob a frekvenci dopravy cestujících do různých částí světa? Srovnejte způsob dopravy dříve a dnes v kontextu dnenších požadavků na CR. Zodpovězeno zcela
3. Jaké jsou současné výsledky hospodaření spolku TravelNative? Nepoložená otázka
Otázky oponenta:
1.) Kdo je zakladatelem cestovatelského klubu TravelNative z. s.? Zodpovězeno zcela
2.) Lze Vámi zvažovaný projekt změnit tak, aby byl akceptovatelný i pro jiné než definované skupiny zákazníků?Zodpovězeno zcela
Další otázky:
Doc. Tučková: Otázky k udržitelnosti cestovní kanceláře - jak ještě jinak řešíte udržitelnost (eliminujete dopad na životní prostředí)? Zodpovězeno zcela. Jaká je síla skupiny 45+? Zodpovězeno zcela.
Doc. Martinovičová: Výhrady k formální stránce práce, citování a písemném stylu.
Dr. Hoke: Jak budete cílit na klienty, kteří chtějí pomáhat budoucí cestovní kanceláře. Zodpovězeno zcela.