Bakalářská práce se zabývá problematikou motivace a spokojenosti zaměstnanců ve výrobním podniku. V současnosti, pokud chtějí být organizace úspěšné a konkurenceschopné, potřebují dostatek nejen kvalifikovaných, ale i správně motivovaných a spokojených zaměstnanců. Ztráta každého z nich může znamenat velký problém, a právě tomu by se měla firma vyhnout a snažit se na tuto oblast u svých pracovníků více zaměřit.
Teoretická část zpracovává rešerši na základě prostudované literatury. Definuje terminologii a teoretická východiska z oblasti pracovní motivace a spokojenosti. Vymezuje vnější a vnitřní faktory, nástroje užívané k jejich diagnostice a stimulaci v praxi. Praktická část se zabývá přípravou vhodné metodiky, zpracováním projektu kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření a stanovením výzkumného problému. Jsou zde zpracována a vyhodnocena výsledná data, včetně prezentace výsledků výzkumu.
Cílem práce bylo zjistit, jaká je současná úroveň pracovní motivace a spokojenosti přímo u zaměstnanců. A na základě výsledků dotazníkového šetření navrhnout taková opatření, jež by přispěla ke zvýšení jejich motivace a spokojenosti.
Z výsledků vyplynulo, že úroveň pracovní motivace dosahovala kladných hodnot, a to 64,3 % z celkového počtu respondentů. Též při zkoumání pracovní spokojenosti vyšly hodnoty kladných odpovědí na 74,3 %.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the issue of motivation and satisfaction of employees in a manufacturing company. Currently, if organizations want to be successful and competitive, they need enough not only gualified, but also properly motivated and satisfied employees. The loss of each of them can signify a big problem, and this is exactly what the company should avoid and try to focus more on this area among its employees.
The theoretical part deals with research based on the studied literature. It defines terminology and theoretical background in the field of work motivation and satisfaction. It defines external and internal factors, tools used to diagnose and stimulate them in practice. The practical part deals with the preparation of a suitable methodology, the processing of a quantitative research project in the form of a questionnaire survey and the determination of a research problem. The resulting data are processed and evaluated here, including the presentation of research results.
The aim of the work was to find out what is the current level of work motivation and satisfaction directly among employees. And based on the results of the questionnaire survey, to propose such measures that would contribute to increasing their motivation and satisfaction.
The results showed that the level of work motivation reached positive values, namely 64.3% of the total number of respondents. Also, when examining job satisfaction, the values, of positive answers reached 74.3%.
Klíčová slova
Motivace, stimulace, zaměstnanecké výhody a benefity, teorie pracovní motivace, pracovní spokojenost
Klíčová slova v angličtině
Motivation, stimulation, employees´advantages and benefits, theory of work motivation, job satisfaction
Rozsah průvodní práce
69
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou motivace a spokojenosti zaměstnanců ve výrobním podniku. V současnosti, pokud chtějí být organizace úspěšné a konkurenceschopné, potřebují dostatek nejen kvalifikovaných, ale i správně motivovaných a spokojených zaměstnanců. Ztráta každého z nich může znamenat velký problém, a právě tomu by se měla firma vyhnout a snažit se na tuto oblast u svých pracovníků více zaměřit.
Teoretická část zpracovává rešerši na základě prostudované literatury. Definuje terminologii a teoretická východiska z oblasti pracovní motivace a spokojenosti. Vymezuje vnější a vnitřní faktory, nástroje užívané k jejich diagnostice a stimulaci v praxi. Praktická část se zabývá přípravou vhodné metodiky, zpracováním projektu kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření a stanovením výzkumného problému. Jsou zde zpracována a vyhodnocena výsledná data, včetně prezentace výsledků výzkumu.
Cílem práce bylo zjistit, jaká je současná úroveň pracovní motivace a spokojenosti přímo u zaměstnanců. A na základě výsledků dotazníkového šetření navrhnout taková opatření, jež by přispěla ke zvýšení jejich motivace a spokojenosti.
Z výsledků vyplynulo, že úroveň pracovní motivace dosahovala kladných hodnot, a to 64,3 % z celkového počtu respondentů. Též při zkoumání pracovní spokojenosti vyšly hodnoty kladných odpovědí na 74,3 %.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the issue of motivation and satisfaction of employees in a manufacturing company. Currently, if organizations want to be successful and competitive, they need enough not only gualified, but also properly motivated and satisfied employees. The loss of each of them can signify a big problem, and this is exactly what the company should avoid and try to focus more on this area among its employees.
The theoretical part deals with research based on the studied literature. It defines terminology and theoretical background in the field of work motivation and satisfaction. It defines external and internal factors, tools used to diagnose and stimulate them in practice. The practical part deals with the preparation of a suitable methodology, the processing of a quantitative research project in the form of a questionnaire survey and the determination of a research problem. The resulting data are processed and evaluated here, including the presentation of research results.
The aim of the work was to find out what is the current level of work motivation and satisfaction directly among employees. And based on the results of the questionnaire survey, to propose such measures that would contribute to increasing their motivation and satisfaction.
The results showed that the level of work motivation reached positive values, namely 64.3% of the total number of respondents. Also, when examining job satisfaction, the values, of positive answers reached 74.3%.
Klíčová slova
Motivace, stimulace, zaměstnanecké výhody a benefity, teorie pracovní motivace, pracovní spokojenost
Klíčová slova v angličtině
Motivation, stimulation, employees´advantages and benefits, theory of work motivation, job satisfaction
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti pracovní motivace a pracovní spokojenosti, jejich vnějších a vnitřních faktorů, nástrojů užívaných k jejich diagnostice a stimulaci v praxi.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti pracovní motivace a pracovní spokojenosti, jejich vnějších a vnitřních faktorů, nástrojů užívaných k jejich diagnostice a stimulaci v praxi.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HAYES, Bob E, 2008. Measuring customer satisfaction and loyalty: survey design, use, and statistical analysis methods. 3rd ed. Milwaukee: ASQ Quality Press. ISBN 9780873897433.
KOCIANOVÁ, Renata, 2010. Personální činnosti a metody personální práce. Praha: Grada. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-2497-3.
KOUBEK, Josef, 2011. Personální práce v malých a středních firmách. 4., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada. Management (Grada). ISBN 8024738236.
PRŮCHA, Jan, 2014. Andragogický výzkum. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5232-7.
ŠIKÝŘ, Martin, 2016. Personalistika pro manažery a personalisty. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada. Manažer. ISBN 978-80-247-5870-1.
Seznam doporučené literatury
HAYES, Bob E, 2008. Measuring customer satisfaction and loyalty: survey design, use, and statistical analysis methods. 3rd ed. Milwaukee: ASQ Quality Press. ISBN 9780873897433.
KOCIANOVÁ, Renata, 2010. Personální činnosti a metody personální práce. Praha: Grada. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-2497-3.
KOUBEK, Josef, 2011. Personální práce v malých a středních firmách. 4., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada. Management (Grada). ISBN 8024738236.
PRŮCHA, Jan, 2014. Andragogický výzkum. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5232-7.
ŠIKÝŘ, Martin, 2016. Personalistika pro manažery a personalisty. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada. Manažer. ISBN 978-80-247-5870-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce představila teoretickou část práce. Následně popsala metodologický postup. Poté uváděla hlavní výzkumná zjištění. Velmi podrobně odpovídala na dílčí výzkumné otázky. Studentka navrhla velmi podrobná opatření do praxe. Komise ocenila práci, zazněly silné stránky práce. Studentka odpovídala na vybrané otázky z posudků. Komise upozornila, že práce se koncentrovala na aplikovaný výzkum, ne na základní. Komise absentovala hypotézy, které by přímo navazovaly na relační výzkumné otázky. Zazněly výtky i vůči konstrukci dotazníku.