Bakalářská práce se zabývá vlivem národních kulturních rozdílů na komunikaci, specificky v pracovním prostředí vybrané obchodní společnosti. Cílem práce je identifikovat jaké interkulturní komunikační bariéry vznikají v rámci obchodní spolupráce. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zaměřuje na definování interkulturní komunikace a příčiny vzniku komunikačních bariér mezi kulturami. Praktická část pojednává o výsledcích smíšeného designu výzkumu, zpracováním získaných dat a vyhodnocením šetření.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the topic of national culture differences and its impact on communication in chosen business corporation. The aim is to identify intercultural communication barriers which arises in the workplace. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part explains the basic concepts of intercultural communication and origin of communication barriers across the cultures. The practical part sums up the results of mixed methods design by processing the obtained data and evaluating the survey.
Klíčová slova
národní kulturní rozdíly, interkulturní komunikace, interkulturní komunikační bariéry, obchodní spolupráce
Klíčová slova v angličtině
national cultural differences, intercultural communication, intercultural communication barriers, business collaboration
Rozsah průvodní práce
72 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá vlivem národních kulturních rozdílů na komunikaci, specificky v pracovním prostředí vybrané obchodní společnosti. Cílem práce je identifikovat jaké interkulturní komunikační bariéry vznikají v rámci obchodní spolupráce. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zaměřuje na definování interkulturní komunikace a příčiny vzniku komunikačních bariér mezi kulturami. Praktická část pojednává o výsledcích smíšeného designu výzkumu, zpracováním získaných dat a vyhodnocením šetření.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the topic of national culture differences and its impact on communication in chosen business corporation. The aim is to identify intercultural communication barriers which arises in the workplace. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part explains the basic concepts of intercultural communication and origin of communication barriers across the cultures. The practical part sums up the results of mixed methods design by processing the obtained data and evaluating the survey.
Klíčová slova
národní kulturní rozdíly, interkulturní komunikace, interkulturní komunikační bariéry, obchodní spolupráce
Klíčová slova v angličtině
national cultural differences, intercultural communication, intercultural communication barriers, business collaboration
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti multikulturní komunikace, interkulturní kompetence a vlivu efektivní komunikace na produktivitu zaměstnanců.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace smíšeného výzkumu formou dotazníku a rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti multikulturní komunikace, interkulturní kompetence a vlivu efektivní komunikace na produktivitu zaměstnanců.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace smíšeného výzkumu formou dotazníku a rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BROOKS, Ian, 2003. Firemní kultura. Jedinci, skupiny, organizace a jejich chování. Brno: Computer Press. ISBN 80-7226-763-9. EHL, Martin, 2001. Globalizace pro a proti: jedinci, skupiny, organizace a jejich chování. Praha: Academia. ISBN 80-200-0897-7.
EMANOVSKÝ, Petr, 2013. Úvod do metodologie pedagogického výzkumu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-3664-7. GUIRDHAM, Maureen, 2005. Communicating across Cultures at Work, Second edition. New York: Palgrave Macmillan. ISBN 978-1-55-753410-1. HOFSTEDE, Geert a Gert Jan HOFSTEDE, 2007. Kultury a organizace: software lidské mysli: spolupráce mezi kulturami a její důležitost pro přežití. Praha: Linde. ISBN 978-80-86131-70-2.
Seznam doporučené literatury
BROOKS, Ian, 2003. Firemní kultura. Jedinci, skupiny, organizace a jejich chování. Brno: Computer Press. ISBN 80-7226-763-9. EHL, Martin, 2001. Globalizace pro a proti: jedinci, skupiny, organizace a jejich chování. Praha: Academia. ISBN 80-200-0897-7.
EMANOVSKÝ, Petr, 2013. Úvod do metodologie pedagogického výzkumu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-3664-7. GUIRDHAM, Maureen, 2005. Communicating across Cultures at Work, Second edition. New York: Palgrave Macmillan. ISBN 978-1-55-753410-1. HOFSTEDE, Geert a Gert Jan HOFSTEDE, 2007. Kultury a organizace: software lidské mysli: spolupráce mezi kulturami a její důležitost pro přežití. Praha: Linde. ISBN 978-80-86131-70-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka stručně představila teoretická východiska práce. Následně popisovala metodologický postup. Následně prezentovala významná výsledná zjištění. Uvedla limity výzkumného nástroje. Představila také konkrétní návrh do praxe v podobě plánu interkulturní kumunikace. Zazněly silné a slabší stránky z posudků. Komise ocenila veliký potenciál tématu, avšak zazněly výtky k metodologii výzkumu.