Tato diplomová práce zkoumá množství a druh reklamy v časopisu Marianne Bydlení v letech 2016 - 2020 a zároveň zjištění, jak je inzerce vnímána čtenáři. Teoretická část práce popisuje oblast periodic-kého tisku a pozornost je také kladena na reklamu, její vývoj, funkci, druhy a specifika tištěné rekla-my. Praktická část představuje vybraný magazín, popis jeho konkurence a výsledky provedeného vý-zkumu. V projektové části bude představen návrh komunikační kampaně, který reflektuje poznatky a zjištění z výzkumných dat.
Anotace v angličtině
This diploma thesis examines the amount and type of advertising in the magazine Marianne Bydlení in the years 2016 - 2020 and at the same time finding out how advertising is perceived by readers. The theoretical part of the thesis describes the area of periodicals and attention is also paid to advertising, its development, function, types and specifics of printed advertising. The practical part presents a se-lected magazine, a description of its competitors and the results of the research. The project part will present a proposal for a communication campaign that reflects the findings from research data.
magazine, Marianne Bydlení, periodical, advertisement, content analysis, questionnaire, campaign, web
Rozsah průvodní práce
114 s. (141 168)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce zkoumá množství a druh reklamy v časopisu Marianne Bydlení v letech 2016 - 2020 a zároveň zjištění, jak je inzerce vnímána čtenáři. Teoretická část práce popisuje oblast periodic-kého tisku a pozornost je také kladena na reklamu, její vývoj, funkci, druhy a specifika tištěné rekla-my. Praktická část představuje vybraný magazín, popis jeho konkurence a výsledky provedeného vý-zkumu. V projektové části bude představen návrh komunikační kampaně, který reflektuje poznatky a zjištění z výzkumných dat.
Anotace v angličtině
This diploma thesis examines the amount and type of advertising in the magazine Marianne Bydlení in the years 2016 - 2020 and at the same time finding out how advertising is perceived by readers. The theoretical part of the thesis describes the area of periodicals and attention is also paid to advertising, its development, function, types and specifics of printed advertising. The practical part presents a se-lected magazine, a description of its competitors and the results of the research. The project part will present a proposal for a communication campaign that reflects the findings from research data.
magazine, Marianne Bydlení, periodical, advertisement, content analysis, questionnaire, campaign, web
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární prameny související s teorií komunikace, médii s důrazem na média tisková, marketingu a marketingových komunikací, využití médií v marketingových komunikacích. Definujte základní pojmy a teoretická východiska k tématu práce.
Popište metodiku práce a definujte výzkumnou otázku.
Proveďte obsahovou analýzu zvoleného periodika a ověřte platnost pracovních hypotéz.
U předem zvolené cílové skupiny proveďte kvalitativní šetření.
Z provedených analýz vyvoďte závěr a navrhněte doporučení ke změně.
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární prameny související s teorií komunikace, médii s důrazem na média tisková, marketingu a marketingových komunikací, využití médií v marketingových komunikacích. Definujte základní pojmy a teoretická východiska k tématu práce.
Popište metodiku práce a definujte výzkumnou otázku.
Proveďte obsahovou analýzu zvoleného periodika a ověřte platnost pracovních hypotéz.
U předem zvolené cílové skupiny proveďte kvalitativní šetření.
Z provedených analýz vyvoďte závěr a navrhněte doporučení ke změně.
Seznam doporučené literatury
JUŘÍKOVÁ, Martina, 2010. Marketingový výzkum I.: Studijní opora pro studenty kombinované formy studia. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
KARLÍČEK, Miroslav, 2016. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 221 s. ISBN 978-80-247-5769-8.
O'SULLIVAN, Terry, Catherine O'SULLIVAN, Elizabeth HILL a Brian WHITEHEAD, 2017. Creative arts marketing. 3rd edition. New York: Routledge. ISBN 978-1138213777.
PŘIKRYLOVÁ, Jana, JAHODOVÁ, Hana, 2010. Moderní marketingová komu-nikace. Praha: Grada, 303 s., [16] s. obr. příl. Expert. ISBN 978-80-247-3622-8.
SCHULTZ, Don E, 1995. Moderní reklama - umění zaujmout. Praha: Grada. ISBN 80-7169-062-7.
SCHULZ, Winfried a Irena REIFOVÁ, 2004. Analýza obsahu mediálních sdělení. 2., přeprac. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-0827-8.
SEDLÁKOVÁ, Renáta, 2014. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3568-9.
TAHAL, Radek, 2017. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 261 s. Expert. ISBN 978-80-271-0206-8.
TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ, 2010. Metody výzkumu médií. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-683-4.
Seznam doporučené literatury
JUŘÍKOVÁ, Martina, 2010. Marketingový výzkum I.: Studijní opora pro studenty kombinované formy studia. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
KARLÍČEK, Miroslav, 2016. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 221 s. ISBN 978-80-247-5769-8.
O'SULLIVAN, Terry, Catherine O'SULLIVAN, Elizabeth HILL a Brian WHITEHEAD, 2017. Creative arts marketing. 3rd edition. New York: Routledge. ISBN 978-1138213777.
PŘIKRYLOVÁ, Jana, JAHODOVÁ, Hana, 2010. Moderní marketingová komu-nikace. Praha: Grada, 303 s., [16] s. obr. příl. Expert. ISBN 978-80-247-3622-8.
SCHULTZ, Don E, 1995. Moderní reklama - umění zaujmout. Praha: Grada. ISBN 80-7169-062-7.
SCHULZ, Winfried a Irena REIFOVÁ, 2004. Analýza obsahu mediálních sdělení. 2., přeprac. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-0827-8.
SEDLÁKOVÁ, Renáta, 2014. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3568-9.
TAHAL, Radek, 2017. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 261 s. Expert. ISBN 978-80-271-0206-8.
TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ, 2010. Metody výzkumu médií. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-683-4.
Přílohy volně vložené
PII.xlsx
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
" Při pojednání o českém tiskovém trhu dělíte noviny na bulvární a semibulvární, s čímž lze z vleké části souhlasit. Přesto se stále opakují pokusy přinést na český/a slovenský trh i seriózní deníkovou žurnalistiku. Můžete pojmenovat některý z těchto pokusů (příp. současný)?
" Jakou konkurenční roli hrají ve vztahu k Marianne bydlení pravidelné magazínové či nepravidelné přílohy českých deníků (kromě zmíněného Blesku?)
" Vaše hodnocení možností, jak by navržený projekt mohl přispět ke zlepšení pozice analyzovaného časopisu na české tiskovém trhu, je opatrné až mírně skeptické. Jaké vidíte důvody takového hodnocení?
Studentka plně odpověděla na otázky.