Bakalářská práce je zaměřena na problematiku sociálních sítí v kontextu volnočasových aktivit u studentů sociální pedagogiky. V teoretické části jsou uvedeny stěžejní pojmy, jako sociální sítě, jejich vymezení, nejpopulárnější zástupci a případná závislost. Druhá se zaměřuje na volný čas, jeho vymezení, funkce a faktory. Poté jsou stručně popsány jednotlivé pozitivní a negativní dopady spojené s užíváním sociálních sítí ve volném čase. Praktická část zobrazuje postup, uskutečnění a výsledky výzkumného šetření realizováno v rámci práce, který má za cíl zjistit využití sociálních sítí vybraných studentů sociální pedagogiky v kontextu volnočasových aktivit. Výzkum proběhl za pomoci kvantitativní metody, přesněji řečeno dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the issue of social networks in the context of leisure activities for students of social pedagogy. The theoretical part presents key concepts, such as social networks, their definition, the most popular representatives and possible addiction. The second focuses on leisure time, its definition, functions and factors. Then, the individual positive and negative impacts associated with the use of social networks in leisure time are briefly described. The practical part shows the procedure, implementation and results of the research carried out in the work, which aims to determine the use of social networks of selected students of social pedagogy in the context of leisure activities. The research was carried out using a quantitative method, more precisely a questionnaire survey.
Klíčová slova
sociální síť, volný čas, YouTube, Facebook, Instagram, student sociální pedagogiky
Klíčová slova v angličtině
social network, free time, YouTube, Facebook, Instagram, student of social pedagogy
Rozsah průvodní práce
68
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku sociálních sítí v kontextu volnočasových aktivit u studentů sociální pedagogiky. V teoretické části jsou uvedeny stěžejní pojmy, jako sociální sítě, jejich vymezení, nejpopulárnější zástupci a případná závislost. Druhá se zaměřuje na volný čas, jeho vymezení, funkce a faktory. Poté jsou stručně popsány jednotlivé pozitivní a negativní dopady spojené s užíváním sociálních sítí ve volném čase. Praktická část zobrazuje postup, uskutečnění a výsledky výzkumného šetření realizováno v rámci práce, který má za cíl zjistit využití sociálních sítí vybraných studentů sociální pedagogiky v kontextu volnočasových aktivit. Výzkum proběhl za pomoci kvantitativní metody, přesněji řečeno dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the issue of social networks in the context of leisure activities for students of social pedagogy. The theoretical part presents key concepts, such as social networks, their definition, the most popular representatives and possible addiction. The second focuses on leisure time, its definition, functions and factors. Then, the individual positive and negative impacts associated with the use of social networks in leisure time are briefly described. The practical part shows the procedure, implementation and results of the research carried out in the work, which aims to determine the use of social networks of selected students of social pedagogy in the context of leisure activities. The research was carried out using a quantitative method, more precisely a questionnaire survey.
Klíčová slova
sociální síť, volný čas, YouTube, Facebook, Instagram, student sociální pedagogiky
Klíčová slova v angličtině
social network, free time, YouTube, Facebook, Instagram, student of social pedagogy
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociálních sítí, volnočasových aktivit a sociální pedagogiky.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociálních sítí, volnočasových aktivit a sociální pedagogiky.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BLINKA, Lukáš, 2015. Online závislosti: jednání jako droga?: online hry, sex a sociální sítě: diagnostika závislosti na internetu: prevence a léčba. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5311-9.
GAVORA, Peter, 2000. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido. ISBN 80-859-3179-6.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOŽÍŠEK, Martin a Václav PÍSECKÝ, 2016. Bezpečně n@ internetu: průvodce chováním ve světě online. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5595-3.
KRAUS, Blahoslav, 2008. Základy sociální pedagogiky: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-383-3.
PÁVKOVÁ, Jiřina, 2002. Pedagogika volného času. Praha: Portál. ISBN 80-717-8711-6.
Seznam doporučené literatury
BLINKA, Lukáš, 2015. Online závislosti: jednání jako droga?: online hry, sex a sociální sítě: diagnostika závislosti na internetu: prevence a léčba. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5311-9.
GAVORA, Peter, 2000. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido. ISBN 80-859-3179-6.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOŽÍŠEK, Martin a Václav PÍSECKÝ, 2016. Bezpečně n@ internetu: průvodce chováním ve světě online. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5595-3.
KRAUS, Blahoslav, 2008. Základy sociální pedagogiky: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-383-3.
PÁVKOVÁ, Jiřina, 2002. Pedagogika volného času. Praha: Portál. ISBN 80-717-8711-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student zdůvodnil volbu tématu, zaměřil se na strukturu teoretické části práce, kterou popsal. Následně prezentoval obsah praktické části bakalářské práce. Student dále popisoval výzkumnou strategii - výzkumný soubor, výzkumné cíle a výzkumné otázky. Student uvedl výzkumnou metodu a způsob zpracování dat. Stěžejní část byla věnovala prezentaci výsledků výzkumného šetření. Student odpovídal na otázky z posudků a na otázky členů komise (propojení volného času a sociálních sítí).