Hlavním cílem bakalářské práce je poukázat na problematiku spojenou s finanční nestabilitou studentů vysoké školy během jejich studia a nedostatečnou informovaností studentů. Studenti jsou v nepříznivých situacích nuceni získat finanční prostředky z několika nabízejících se zdrojů, které pro ně můžou představovat určitá rizika do budoucnosti. Nesprávné rozhodnutí se pak může nepříznivě projevit na socioekonomickém statusu studenta. Teoretická část je věnována literární rešerši, která popisuje základní vymezení pojmů v oblasti terciárního vzdělávání, následně pak socioekonomického statusu a rodinných vlivů dopadající na děti a studující. Praktickou část tvoří dotazníkové šetření na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně a polostrukturovaný rozhovor s vybranou osobou. K podpoře informovanosti byla vypracována informační brožura, zřízení finančního poradenství pro studenty, a nakonec lepší prezentace finanční podpory na webových stránkách.
Anotace v angličtině
The main goal of the bachelor's thesis is to point out the issues associated with the financial instability of university students during their studies and insufficient information of students. In unfavorable situations, students are forced to obtain financial resources from several available sources, which may represent certain risks for them in the future. The wrong decision can then adversely affect the socio-economic status of the student.
The theoretical part is devoted to a literature search, which describes the basic definition of concepts in the field of tertiary education, followed by socio-economic status and family influences affecting children and students.The practical part consists of a questionnaire survey at Tomas Bata University in Zlín and a semi-structured interview with a selected person. An information brochure, the establishment of financial counseling for students, and finally a better presentation of financial support on the website were developed to promote awareness.
Klíčová slova
Terciární školství, finanční podpora, stipendium, socioekonomický status, informovanost
Hlavním cílem bakalářské práce je poukázat na problematiku spojenou s finanční nestabilitou studentů vysoké školy během jejich studia a nedostatečnou informovaností studentů. Studenti jsou v nepříznivých situacích nuceni získat finanční prostředky z několika nabízejících se zdrojů, které pro ně můžou představovat určitá rizika do budoucnosti. Nesprávné rozhodnutí se pak může nepříznivě projevit na socioekonomickém statusu studenta. Teoretická část je věnována literární rešerši, která popisuje základní vymezení pojmů v oblasti terciárního vzdělávání, následně pak socioekonomického statusu a rodinných vlivů dopadající na děti a studující. Praktickou část tvoří dotazníkové šetření na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně a polostrukturovaný rozhovor s vybranou osobou. K podpoře informovanosti byla vypracována informační brožura, zřízení finančního poradenství pro studenty, a nakonec lepší prezentace finanční podpory na webových stránkách.
Anotace v angličtině
The main goal of the bachelor's thesis is to point out the issues associated with the financial instability of university students during their studies and insufficient information of students. In unfavorable situations, students are forced to obtain financial resources from several available sources, which may represent certain risks for them in the future. The wrong decision can then adversely affect the socio-economic status of the student.
The theoretical part is devoted to a literature search, which describes the basic definition of concepts in the field of tertiary education, followed by socio-economic status and family influences affecting children and students.The practical part consists of a questionnaire survey at Tomas Bata University in Zlín and a semi-structured interview with a selected person. An information brochure, the establishment of financial counseling for students, and finally a better presentation of financial support on the website were developed to promote awareness.
Klíčová slova
Terciární školství, finanční podpora, stipendium, socioekonomický status, informovanost
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši a formulujte teoretická východiska pro zpracování praktické části.
II. Praktická část
Analyzujte současnou situaci a prostředky k finanční podpoře vysokoškolských studentů.
Proveďte průzkum využití finanční podpory vysokoškolskými studenty na UTB a vyhodnoťte získané poznatky.
Navrhněte opatření k podpoře informovanosti studentů v oblasti možností využití finančních podpor.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši a formulujte teoretická východiska pro zpracování praktické části.
II. Praktická část
Analyzujte současnou situaci a prostředky k finanční podpoře vysokoškolských studentů.
Proveďte průzkum využití finanční podpory vysokoškolskými studenty na UTB a vyhodnoťte získané poznatky.
Navrhněte opatření k podpoře informovanosti studentů v oblasti možností využití finančních podpor.
Závěr
Seznam doporučené literatury
CURAJ, Adrian. et al. The European Higher Education Area. 2 nd ed. Berlin: Springer International Publishing, 2015, 906 p.
ISBN 978-3-319-20877-0.
DVOŘÁKOVÁ, Vladimíra, Jiří SMRČKA. Leska a bída vzdělávání. Vysoké školství jako zrcadlo české společnosti v časech volného trhu. Praha: Euromedia, 2018, 208 s. ISBN 978-80-242-6106-5.
HAMPLOVÁ, Dana, Tomáš KATRŇÁK (eds.). Na vzdělání záleží. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2018, 227 s.
ISBN 978-80-7325-457-5.
JÍLEK, Dalibor, Jaroslav Větrovským Katarína Šmigová. Segregace, vzdělávací příležitost a závazky států. Praha: Wolters Kluwer, 2015, 200 s. ISBN 978-80-7478-762-1.
ŠTOGR, Josef. Proč nevíme, co jsou peníze. Praha: Generation Europe, 2014, 227 s. ISBN 978-80-905308-6-7.
Seznam doporučené literatury
CURAJ, Adrian. et al. The European Higher Education Area. 2 nd ed. Berlin: Springer International Publishing, 2015, 906 p.
ISBN 978-3-319-20877-0.
DVOŘÁKOVÁ, Vladimíra, Jiří SMRČKA. Leska a bída vzdělávání. Vysoké školství jako zrcadlo české společnosti v časech volného trhu. Praha: Euromedia, 2018, 208 s. ISBN 978-80-242-6106-5.
HAMPLOVÁ, Dana, Tomáš KATRŇÁK (eds.). Na vzdělání záleží. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2018, 227 s.
ISBN 978-80-7325-457-5.
JÍLEK, Dalibor, Jaroslav Větrovským Katarína Šmigová. Segregace, vzdělávací příležitost a závazky států. Praha: Wolters Kluwer, 2015, 200 s. ISBN 978-80-7478-762-1.
ŠTOGR, Josef. Proč nevíme, co jsou peníze. Praha: Generation Europe, 2014, 227 s. ISBN 978-80-905308-6-7.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího BP: 17 bodů Hodnocení oponenta BP: 15 bodů
Otázky oponenta práce:
1) Vysvětlete převahu respondentů FaME UTB ve Zlíně v dotazníkovém šetření.
Sdělte důvody, proč nebyli pro semistrukturové rozhovory přizvání odpovědní zástupci vedení UTB ve Zlíně či fakult? (Zodpovězeno zcela)
2) Proč byly stavenoveny intervaly v Grafu 11 po 500 Kč, a je správné nastavit první interval od hodnoty 0 Kč? (Zodpovězeno zcela)
3) Naznačte opatření ke zvýšení finanční gramotnosti studujících UTB ve Zlíně ze strany univerzity. (Zodpovězeno zcela)
4) Diskutujte rozdíly ve finanční náročnosti studia mezi studujícími prezenčního a kombinovaného studia. (Zodpovězeno zcela)
Další otázky:
1) doc. Ing. Jena Švarcová, Ph.D., Blíže popište cílovou skupinu Vaší práce.(Zodpovězeno zcela)