Tato bakalářská práce se zabývá názorem rodičů na využívání digitálních technologií ve výchově dítěte do šesti let. Teoretická část práce je rozdělena na tři kapitoly, které se zabývají vývojovou psychologií dítěte do šesti let, digitálními technologiemi v životě dítěte a výchovou v rodině. Hlavním cílem práce je zjistit názor rodičů na toto téma. Praktická část této bakalářské práce je tvořena kvantitativním výzkumem realizovaným pomocí dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 139 respondentů. Na základě našich výsledků jsme došli k závěru, že rodiče dětí do šesti let vnímají digitální technologie spíše negativně.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the opinion of parents on the use of digital technologies in the education of a child under the age of six. The theoretical part of the thesis is divided into three chapters, which deal with the developmental psychology of a child under the age of six, digital technologies in the child's life and education in the family. The main goal of the thesis is to find out the opinion of parents on this topic. The practical part of this bachelor's thesis consists of quantitative research carried out using a questionnaire survey, which was attended by 139 respondents. Based on our results, we concluded that parents of children under the age of six perceive digital technologies rather negatively.
children, parents, digital technology, developmental psychology, media education, family education
Rozsah průvodní práce
67
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá názorem rodičů na využívání digitálních technologií ve výchově dítěte do šesti let. Teoretická část práce je rozdělena na tři kapitoly, které se zabývají vývojovou psychologií dítěte do šesti let, digitálními technologiemi v životě dítěte a výchovou v rodině. Hlavním cílem práce je zjistit názor rodičů na toto téma. Praktická část této bakalářské práce je tvořena kvantitativním výzkumem realizovaným pomocí dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 139 respondentů. Na základě našich výsledků jsme došli k závěru, že rodiče dětí do šesti let vnímají digitální technologie spíše negativně.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the opinion of parents on the use of digital technologies in the education of a child under the age of six. The theoretical part of the thesis is divided into three chapters, which deal with the developmental psychology of a child under the age of six, digital technologies in the child's life and education in the family. The main goal of the thesis is to find out the opinion of parents on this topic. The practical part of this bachelor's thesis consists of quantitative research carried out using a questionnaire survey, which was attended by 139 respondents. Based on our results, we concluded that parents of children under the age of six perceive digital technologies rather negatively.
children, parents, digital technology, developmental psychology, media education, family education
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury. Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vývojové psychologie dítěte do 6 let, digitálních technologií a výchovy. Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému. Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření. Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace. Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury. Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vývojové psychologie dítěte do 6 let, digitálních technologií a výchovy. Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému. Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření. Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace. Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ECKERTOVÁ, Lenka a Daniel DOČEKAL, 2013. Bezpečnost dětí na internetu: rádce zodpovědného rodiče. Brno: Computer Press. ISBN 9788025138045.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 9788024713694.
SPITZER, Manfred, 2014. Digitální demence: jak připravujeme sami sebe a naše děti o rozum. Brno: Host. ISBN 9788072948727.
ŠEVČÍKOVÁ, Anna, 2014. Děti a dospívající online: vybraná rizika používání internetu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5010-1.
Studentka představila obsah teoretické části práce, následně popsala metodologický postup. Podrobněji prezentovala výsledná zjištění. Proběhla diskuze k tématu. Studentka odpověděla na otázky vedoucího a oponentky práce.