V bakalářské práci jsou řešeny proměny základního uměleckého vzdělávání během uzavření škol na jaře roku 2020. Teoretická část je složena ze tří kapitol. V první kapitole teoretické části se autorka zabývá historií základního uměleckého vzdělávání u nás, organizací a cíli, vyučovanými uměleckými obory a školskými dokumenty v základním uměleckém vzdělávání, v druhé kapitole definuje společnost během pandemie Covid-19 a ve třetí se zabývá realizací distanční výuky v základním uměleckém vzdělávání, hodnocením žáků a jejich návratem do škol. V praktické části této práce je zanalyzováno, jakým způsobem učitelé pracovali s informačními technologiemi. Dále bylo cílem zjistit, jaké digitální vzdělávací zdroje pedagogové vyhledávali, tvořili a sdíleli se svými žáky. Empirická část byla provedena formou kvantitativního výzkumu realizovaného technikou dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis discusses changes in basic art education during the lockdown in spring 2020 when schools were closed. The theoretical part includes three chapters. The first chapter describes the history of basic art education in the Czech Republic, its structure, targets, art fields and educational documents. The second chapter defines the Czech society during the Covid-19 pandemic. The third chapter deals with a realization of distance learning, evaluation of the students and their returning back to schools. The research part of this thesis is an analysis of the way the teachers used the information technology. It also describes the sources teachers were searching for or the sources they created and shared with their students. The empirical part was done by quantitative research using a questionnaire.
Klíčová slova
Základní umělecké vzdělávání, online distanční výuka, digitální vzdělávací zdroje
Klíčová slova v angličtině
Basic art education, online distance learning, digital education sources
Rozsah průvodní práce
75 s.
Jazyk
CZ
Anotace
V bakalářské práci jsou řešeny proměny základního uměleckého vzdělávání během uzavření škol na jaře roku 2020. Teoretická část je složena ze tří kapitol. V první kapitole teoretické části se autorka zabývá historií základního uměleckého vzdělávání u nás, organizací a cíli, vyučovanými uměleckými obory a školskými dokumenty v základním uměleckém vzdělávání, v druhé kapitole definuje společnost během pandemie Covid-19 a ve třetí se zabývá realizací distanční výuky v základním uměleckém vzdělávání, hodnocením žáků a jejich návratem do škol. V praktické části této práce je zanalyzováno, jakým způsobem učitelé pracovali s informačními technologiemi. Dále bylo cílem zjistit, jaké digitální vzdělávací zdroje pedagogové vyhledávali, tvořili a sdíleli se svými žáky. Empirická část byla provedena formou kvantitativního výzkumu realizovaného technikou dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis discusses changes in basic art education during the lockdown in spring 2020 when schools were closed. The theoretical part includes three chapters. The first chapter describes the history of basic art education in the Czech Republic, its structure, targets, art fields and educational documents. The second chapter defines the Czech society during the Covid-19 pandemic. The third chapter deals with a realization of distance learning, evaluation of the students and their returning back to schools. The research part of this thesis is an analysis of the way the teachers used the information technology. It also describes the sources teachers were searching for or the sources they created and shared with their students. The empirical part was done by quantitative research using a questionnaire.
Klíčová slova
Základní umělecké vzdělávání, online distanční výuka, digitální vzdělávací zdroje
Klíčová slova v angličtině
Basic art education, online distance learning, digital education sources
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vzdělávání, výchovy a digitálních technologií.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vzdělávání, výchovy a digitálních technologií.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČERNÝ, Michal, 2018. Pedagogicko-psychologické otázky online vzdělávání. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-8925-9.
ČERNÝ, Michal, et al., 2015. Distanční vzdělávání pro učitele. Brno: Flow. ISBN 978-80-905480-7-7.
HEROUT, Lukáš, 2016. Elektronické studijní opory v prostředí terciárního vzdělávání. Praha: Powerprint. ISBN 978-80-7568-016-7.
HRONÍK, František, 2007. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Vedení lidí v praxi. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1457-8.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5326-3.
POLÍNEK, Martin Dominik, 2015. Tvořivost (nejen) jako prevence rizikového chování: expresivně-formativní potenciál základního uměleckého vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-4842-8.
Seznam doporučené literatury
ČERNÝ, Michal, 2018. Pedagogicko-psychologické otázky online vzdělávání. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-8925-9.
ČERNÝ, Michal, et al., 2015. Distanční vzdělávání pro učitele. Brno: Flow. ISBN 978-80-905480-7-7.
HEROUT, Lukáš, 2016. Elektronické studijní opory v prostředí terciárního vzdělávání. Praha: Powerprint. ISBN 978-80-7568-016-7.
HRONÍK, František, 2007. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Vedení lidí v praxi. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1457-8.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5326-3.
POLÍNEK, Martin Dominik, 2015. Tvořivost (nejen) jako prevence rizikového chování: expresivně-formativní potenciál základního uměleckého vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-4842-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zdůvodnila volbu tématu, zaměřila se na popis teoretické části práce. Následně hovořila o praktické části práce, kde popsala výzkumnou strategii (výzkumný problém, výzkumné cíle). Představen byl i výzkumný soubor a metoda sběru dat. Následně se studentka zaměřila na prezentaci výsledků výzkumného šetření. Studentka uvedla vztah tématu k sociální pedagogice. Studentka odpovídala na otázky z dotazníků. Diskuze směřovala k analýze položek v dotazníku, zároveň i k jejich formulaci. Dotazník mohl být pečlivěji zpracovaný. Závěry byly spíše povrchní.