Cílem diplomové práce je zhodnotit současnou situaci, a tak navrhnout novou marketingovou strategii pro společnost B&B Commercial Activity, která je dodavatelem hutního materiálu po České republice. Teoretická část práce postupně představuje B2B sektor a jeho charakteristiky, které jsou nutností pro analýzu současného stavu firmy. Dále také popisuje rozdíly mezi B2C a B2B sektorem při vytváření marketingové strategie
Analytická část představuje vybranou firmu a hodnotí její silné a slabé stránky pomocí analytických nástrojů jako je SWOT analýza, Porterův model pěti sil, PEST analýza a benchmarking. Projektová část se opírá o předchozí analýzu a navrhuje vylepšení marketingové strategie na základě nedostatků současné strategie.
Anotace v angličtině
The goal of the master thesis is to evaluate the current situation and create a new marketing strategy for the company B&B Commercial Activity, which provides services as a metallurgical material supplier. The theoretical part introduces B2B sector and its characteristics, which are necessary for the analysis of the current state of the company. Then the thesis describes the differences between B2B and B2C sector when creating a new marketing strategy.
The analytical part introduces the selected company and evaluates the strengths and weaknesses through analytical tools such as SWOT analysis, Porter´s five forces PEST analysis and benchmarking. The project is based on the analytical part analysis and promotes improvements according to the shortcoming of the current marketing strategy.
B2B, marketing strategy, promotion, metallurgical material supplier, marketing, business, competition, SWOT analysis, PEST analysis
Rozsah průvodní práce
91 s. (131 608 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Cílem diplomové práce je zhodnotit současnou situaci, a tak navrhnout novou marketingovou strategii pro společnost B&B Commercial Activity, která je dodavatelem hutního materiálu po České republice. Teoretická část práce postupně představuje B2B sektor a jeho charakteristiky, které jsou nutností pro analýzu současného stavu firmy. Dále také popisuje rozdíly mezi B2C a B2B sektorem při vytváření marketingové strategie
Analytická část představuje vybranou firmu a hodnotí její silné a slabé stránky pomocí analytických nástrojů jako je SWOT analýza, Porterův model pěti sil, PEST analýza a benchmarking. Projektová část se opírá o předchozí analýzu a navrhuje vylepšení marketingové strategie na základě nedostatků současné strategie.
Anotace v angličtině
The goal of the master thesis is to evaluate the current situation and create a new marketing strategy for the company B&B Commercial Activity, which provides services as a metallurgical material supplier. The theoretical part introduces B2B sector and its characteristics, which are necessary for the analysis of the current state of the company. Then the thesis describes the differences between B2B and B2C sector when creating a new marketing strategy.
The analytical part introduces the selected company and evaluates the strengths and weaknesses through analytical tools such as SWOT analysis, Porter´s five forces PEST analysis and benchmarking. The project is based on the analytical part analysis and promotes improvements according to the shortcoming of the current marketing strategy.
B2B, marketing strategy, promotion, metallurgical material supplier, marketing, business, competition, SWOT analysis, PEST analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte kritickou literární rešerši k marketingové strategie k B2B trhu.
II. Praktická část
Analyzujte současnou marketingovou strategii společnosti B&B.
Zpracujte návrh inovované marketingové strategie firmy B&B na trhu B2B a návrh doplňte vhodnou ekonomickou analýzou.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte kritickou literární rešerši k marketingové strategie k B2B trhu.
II. Praktická část
Analyzujte současnou marketingovou strategii společnosti B&B.
Zpracujte návrh inovované marketingové strategie firmy B&B na trhu B2B a návrh doplňte vhodnou ekonomickou analýzou.
Závěr
Seznam doporučené literatury
GILLIN, Paul and Eric SCHWARTZMAN. Social Marketing to Business. Canada: John Wiley & Sons, 2011, 274 p. ISBN 978-0-470-93972-7.
HUTT, Michael D. and Thomas W. SPEH. Business Marketing Management: B2B. 10th ed. Canada: CENGAGE Learning, 2010, 669 p. ISBN 978-0-324-58167-6.
KOTLER, Philip and Gary ARMSTRONG. Principles of Marketing. 17th ed. Boston: Pearson, 2017, 736 p. ISBN 978-1-292-22017-8.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing Management. 14th ed. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, 2012, 657 p. ISBN 01-321-0292-7.
Seznam doporučené literatury
GILLIN, Paul and Eric SCHWARTZMAN. Social Marketing to Business. Canada: John Wiley & Sons, 2011, 274 p. ISBN 978-0-470-93972-7.
HUTT, Michael D. and Thomas W. SPEH. Business Marketing Management: B2B. 10th ed. Canada: CENGAGE Learning, 2010, 669 p. ISBN 978-0-324-58167-6.
KOTLER, Philip and Gary ARMSTRONG. Principles of Marketing. 17th ed. Boston: Pearson, 2017, 736 p. ISBN 978-1-292-22017-8.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing Management. 14th ed. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, 2012, 657 p. ISBN 01-321-0292-7.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomantka Bc. Adriana Čožíková výslovně souhlasila s předčasným zahájením státní závěrečné zkoušky, zkoušení započalo dříve, než bylo plánováno v časovém harmonogramu.
Vedoucí práce: doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc., 20 b.
Oponent práce: doc. Ing. Michal Pilík, Ph.D., 18 b.
Otázky vedoucího práce:
1) Na str. 59 prezentujete SWOT analýzu, Můžete prosím vysvětlit,proč umísťujete O3 a O4 do Příležitostí? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
2) Na jakém základě jste si stanovila 1,2,3 bodového hodnocení pro Competitors Comparison ? (str.56) ZODPOVĚZENO ZCELA
3) Můžete prosím vysvětlit, mezi které strategie spadá marketingová strategie? ZODPOVĚZENO ZCELA
Otázky oponenta práce:
1) Proč jste se v projektu věnovala pouze marketingové komunikaci? Popište konkrétní kroky při stanovování marketingové strategie. ZODPOVĚZENO ZCELA