Cílem práce je zpracovat návrh marketingové strategie pro vybraný kosmetický salon působící ve Lvově na Ukrajině. V první části práce je uveden přehled literatury o marketingové strategii a marketingu služeb spolu s přehledem trhu kosmetických služeb na Ukrajině. Druhá část práce se zaměřuje na představení kosmetického salonu a analýzu jeho obchodního provozu. Během analýzy byly identifikovány slabé a silné stránky spolu s příležitostmi a hrozbami, dále byla navržena řešení pro jejich překonání/posílení. Následně byla provedena analýza makroekonomických a mikroekonomických podmínek. Na tomto základě byla ve třetí části navržena marketingová strategie spolu s prostředky k jejímu dosažení. Poté byla provedena analýza nákladů a rizik navrhované strategie.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to elaborate marketing strategy proposal for the selected beauty salon operating in Lviv, Ukraine. In the first part of thesis the literature overview of marketing strategy and services marketing along with the overview of beauty services market in Ukraine is presented. The second part of thesis focuses on the presentation of the beauty salon and analysis of its business operation. During the analysis the weaknesses and strengths with opportunities and threats were identified, the solution of overcoming/enhancing was proposed. In addition, the analysis of macroeconomic and microeconomic conditions was performed. On this basis in third part the marketing strategy was proposed along with means for achieving it. Afterward, the cost time and risk analysis of the proposed strategy was conducted.
Cílem práce je zpracovat návrh marketingové strategie pro vybraný kosmetický salon působící ve Lvově na Ukrajině. V první části práce je uveden přehled literatury o marketingové strategii a marketingu služeb spolu s přehledem trhu kosmetických služeb na Ukrajině. Druhá část práce se zaměřuje na představení kosmetického salonu a analýzu jeho obchodního provozu. Během analýzy byly identifikovány slabé a silné stránky spolu s příležitostmi a hrozbami, dále byla navržena řešení pro jejich překonání/posílení. Následně byla provedena analýza makroekonomických a mikroekonomických podmínek. Na tomto základě byla ve třetí části navržena marketingová strategie spolu s prostředky k jejímu dosažení. Poté byla provedena analýza nákladů a rizik navrhované strategie.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to elaborate marketing strategy proposal for the selected beauty salon operating in Lviv, Ukraine. In the first part of thesis the literature overview of marketing strategy and services marketing along with the overview of beauty services market in Ukraine is presented. The second part of thesis focuses on the presentation of the beauty salon and analysis of its business operation. During the analysis the weaknesses and strengths with opportunities and threats were identified, the solution of overcoming/enhancing was proposed. In addition, the analysis of macroeconomic and microeconomic conditions was performed. On this basis in third part the marketing strategy was proposed along with means for achieving it. Afterward, the cost time and risk analysis of the proposed strategy was conducted.
Define the objectives and the application methods used in the Master thesis.
I. Theoretical part
Prepare literature review of marketing strategies of sector of services.
II. Practical part
Analyze current positioning of the beauty salon.
Submit the marketing strategy proposal for a selected beauty salon.
Perform cost, time and risk analysis of the proposed strategy.
Conclusion
Zásady pro vypracování
Introduction
Define the objectives and the application methods used in the Master thesis.
I. Theoretical part
Prepare literature review of marketing strategies of sector of services.
II. Practical part
Analyze current positioning of the beauty salon.
Submit the marketing strategy proposal for a selected beauty salon.
Perform cost, time and risk analysis of the proposed strategy.
Conclusion
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 12th ed. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall, 2006, 733 [45] s. ISBN 0131457578.
LOVELOCK, Christopher H. a Jochen WIRTZ. Services marketing: people, technology, strategy. 6th ed. Upper Saddle River, NJ: Pearson/Prentice Hall, 2007, 648 s. Pearson international edition. ISBN 0132056763.
JAUHARI, Vinnie a Kirti DUTTA. Services marketing: text and cases. 2nd ed. Oxford: Oxford University Press, 2017, 578 s. ISBN 9780199456161.
SMITH, Paul R. a Ze ZOOK. Marketing communications: integrating offline and online with social media. 5th ed. London: Kogan Page, 2011, 483 s. ISBN 9780749461935.
RAHMAN, Muhammad Sabbir, ZAMAN, Mahmud Habib a Md Afnan HOSSAIN. Service Marketing Strategies for Small and Medium Enterprises: Emerging Research and Opportunities. 1st ed. Hershey, USA: IGI Global, 2018. ISBN 1522578919.
TUNGATE, Mark. Branded beauty: how marketing changed the way we look. London: Kogan Page, 2011, online zdroj (278 stran). ISBN 9780749461829.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 12th ed. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall, 2006, 733 [45] s. ISBN 0131457578.
LOVELOCK, Christopher H. a Jochen WIRTZ. Services marketing: people, technology, strategy. 6th ed. Upper Saddle River, NJ: Pearson/Prentice Hall, 2007, 648 s. Pearson international edition. ISBN 0132056763.
JAUHARI, Vinnie a Kirti DUTTA. Services marketing: text and cases. 2nd ed. Oxford: Oxford University Press, 2017, 578 s. ISBN 9780199456161.
SMITH, Paul R. a Ze ZOOK. Marketing communications: integrating offline and online with social media. 5th ed. London: Kogan Page, 2011, 483 s. ISBN 9780749461935.
RAHMAN, Muhammad Sabbir, ZAMAN, Mahmud Habib a Md Afnan HOSSAIN. Service Marketing Strategies for Small and Medium Enterprises: Emerging Research and Opportunities. 1st ed. Hershey, USA: IGI Global, 2018. ISBN 1522578919.
TUNGATE, Mark. Branded beauty: how marketing changed the way we look. London: Kogan Page, 2011, online zdroj (278 stran). ISBN 9780749461829.
Přílohy volně vložené
In thesis there are two appendices. One are photos of the selected beauty salon and another one is questionnaire.
Also, along with printed version of this Master Thesis there will be a CD.
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Supervisor: doc. Michal Pilík, 20 b.
What effect does the current pandemic situation have on the beauty business? ANSWERED.
Reviewer: Michael Adu Kwarteng, Ph.D., 18 b.
In the few sentences, can you tell the committee what your project is all about? ANSWERED.
What is your motivation to embark on a project for the Beauty Salon? ANSWERED PARTLY.
Based on the findings of your project, outline or tell the committee your recommendations for the Beauty salon? ANSWERED.
What would you have change or add if your were to do this project again? ANSWERED.